Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@12:11:50 GMT

مرگ‌های کرونایی روزانه بالا در اروپا

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۴۸۹۷

مرگ‌های کرونایی روزانه بالا در اروپا

خبرگزاری تسنیم: موج دوم کرونا با سرعت بالایی اتحادیه اروپا را در می نوردد و خسارات بالایی بر جای می گذارد.

احتمال تداوم محدودیت‌ها در آلمان در ماه‌های ابتدایی سال 2021

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که "پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان تمدید محدودیت ها در زندگی عمومی شهروندان تا سال آینده را امکان پذیر دانسته و در این باره گفته است: ما 3 تا چهار ماه زمستانی را در پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین نمی توانیم اخطارها را کاهش دهیم. ممکن است محدودیت ها همچنین در اولین ماه های سال 2021 همچنان ادامه یابد.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم انتظار دارد در ماه دسامبر اولین واکسن کرونا در اروپا تایید شود.

379 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

صبح امروز هم انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای حدود 21695 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد. 379 نفر هم در این مدت زمان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تداوم اختلافات در اروپا درباره مسئله بستن پیست‌های اسکی

وزیر دارایی اتریش هم که مخالف بسته شدن پیست های اسکی برای مهار کرونا است تاکید کرده که اگر کمیسیون اروپایی تصمیم هماهنگی را در این باره اتخاذ کند باید به ما خسارت بدهد.

دولت اتریش از کمیسیون اروپایی خواسته که در صورت تصمیم گیری درباره تعطیلی پیست های اسکی باید خسارات مالی آن را جبران کند.

"گرنوت بلومل"، وزیر دارایی اتریش در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان گفته است که پیشنهاد فعلی ارائه شده در این باره به مفهوم خسارات جدی سخت اقتصادی برای اتریش است.

وی جبران خسارت برای اتریش را یا این دانست که اتریش پول بیشتری از صندوق کمک به بازسازی دوباره کشورها در اتحادیه اروپا دریافت کند و یا از سهم عضویت خود در این اتحادیه کم کند.

وزیر دارایی اتریش همچنین گفت: اقتصاد ما بیشتر از ایتالیا، فرانسه و یا آلمان به گردشگری زمستانی وابسته است، بخصوص اینکه مهم ترین بخش فصل زمستانی در ایتالیا و فرانسه تازه در فوریه آغاز می شود و این کشورها آسیب کمتری از این طرح می بینند.

اخیرا در اتحادیه اروپا بر سر مسئله تعطیلی پیست های اسکی برای مهار کرونا اختلاف نظر زیادی شکل گرفته است.

با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا در اروپا و آلمان، "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان خواستار تعطیلی پیست‌های اسکی در اروپا تا اوایل ژانویه شده است. کشور ایتالیا و فرانسه هم با این مسئله موافقند، اما اتریش و سوئیس با این طرح مخالفت می‌کنند.

از آنجا که صنعت گردشگری اسکی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های اقتصادی در اتریش محسوب می‌شود این کشور پیش از این با درخواست ایتالیا برای بستن پیست‌های اسکی خود مخالفت کرده بود.

"سباستین کورتس"، صدراعظم اتریش بر این عقیده است که مراحل کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها از جمله در زمینه‌های ورزشی توسط دولت‌ها به‌صورت متفاوت تصمیم‌گیری می‌شود و این مسئله به شمار مبتلایان در هر کشور بستگی دارد.

اتریش اعلام کرده که نگران تعطیلی پیست‌های اسکی است، گرنوت بلومل، وزیر اقتصاد اتریش گفته است که اگر اتحادیه اروپا تصمیم به بسته نگه‌داشتن پیست‌های اسکی دارد "پس باید آنها هزینه آن را نیز بپردازد" و جبران این خسارت می‌تواند میلیاردها یورو باشد.

سال گذشته و در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، برخی پیست‌های اسکی در اروپا منشأ شیوع این ویروس بین کشورهای مختلف اروپایی بودند.

وزیر بهداشت اتریش: موج دوم کرونا با تمام قدرت اروپا را در می‌نوردد

وزیر بهداشت اتریش هم با ابراز نگرانی درباره آمار های بالای مرگ های کرونایی و مبتلایان در کشورش همچنین گفت: موج دوم کرونا با تمام قدرت در اروپا حاضر است.

"رادولف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش روز گذشته و در یازدهمین روز اعمال قرنطینه سراسری در این کشور برای مهار کرونا به ارزیابی شرایط موجود پرداخته و با اشاره به حدود 5 هزار ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت تاکید کرد که آمارها همچنان به طرز چشمگیری بالا است. وی افزود: آمارها باید با سرعت بیشتری کاهش یابد.

وزیر بهداشت اتریش همچنین گفت: موج دوم کرونا با تمام قدرت اروپا را در می نوردد. چنین گستردگی شمار مبتلایان که در ماه نوامبر دیدیم در تمام دوران کرونا در اتریش وجود نداشته است.

وی در عین حال درباره کمی پایداری در شرایط موجود ابراز خرسندی کرده و از تاثیرات قرنطینه در کشورش سخن گفت.

وزیر بهداشت اتریش با تاکید بر اینکه آمار بستری ها در بیمارستان ها و بیماران در تخت های مراقبت های ویژه در ماه نوامبر افزایش یافته و در حال حاضر تثبیت می شود، آمار مرگ های کرونایی در کشورش را همچنان بسیار بالا ارزیابی کرده و گفت در روز جمعه 113 مورد مرگ کرونایی جدید در عرض 24 ساعت ثبت شد. وی افزود: این روزها واقعا روزهای بسیار بسیار مهم و تعین کننده‌ای برای مراکز مراقبت های ویژه در کشور ما است.

مرگ‌های کرونایی روزانه بالا در اروپا

نهادهای بهداشتی فرانسه هم شب گذشته از ابتلای 12459 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند. 581 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت اسپانیا هم شب گذشته از ابتلای 10853 مورد ابتلای جدید به کرونا خبر داد و 294 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان باخته‌اند.

در انگلیس هم در 24 ساعت گذشته 16022 نفر به کرونا مبتلا شده و 521 نفر هم در اثر این بیماری جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در 24 ساعت گذشته 28352 نفر به کرونا مبتلا شده و 827 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در این کشور در عرض یک هفته بیش از 5100 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که از ماه آوریل بی سابقه بوده است. ایتالیا هفته‌ای با بیشترین مرگ کرونایی را از 26 مارس تا 2 آوریل تجربه کرده بود که در آن 5750 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

کاهش محدودیت‌ها در ایتالیا

ایتالیا اعلام کرده به دلیل کاهش مبتلایان از روز یکشنبه در 5 منطقه این کشور از جمله لمباردی برخی محدودیت ها را کاهش می دهد.

فرانسه هم از امروز (شنبه) شرایط و محدودیت های سخت کرونایی را کاهش می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسب و کارها دوباره باز می شوند و محدودیت های آمد و شد برای شهروندان لغو می شود.

رستوران ها، کافه ها و همچنین اماکن فرهنگی همچنان بسته باقی می ماند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با اعلام کاهش محدودیت ها در هفته جاری گفته است: شیوع ویروس در کشور کند شده است. اما تلاش های بیشتر برای جلوگیری از وقوع موج سوم کرونا ضرورت دارد.

مرکل: موج دوم کرونا بسیار سخت و دردناک است

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از شهروندان خواسته در دوران کریسمس و دوران تغییر سال به قواعد و محدودیت ها برای مهار کرونا پایبند باشند. وی گفت: به این ترتیب ما مشترکا قوی تر از ویروس خواهیم شد.

وی همچنین گفت: ما در مرحله مهمی از مبارزه با این بیماری قرار داریم. موج دوم کرونا بسیار سخت و دردناک است. وی در عین حال درباره در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا به عنوان ابزار مفیدی برای مهار این بیماری ابراز خوش بینی کرد.

وخامت اوضاع بیمارستان‌ها در برلین

شرایط کرونایی در برلین هم تشدید شده است. بر اساس گزارش رسانه های محلی 4 کلینیک در این شهر آلمان دیگر نمی توانند بیمار جدیدی بپذیرند چرا که تخت های مراقبت های ویژه آن ها پر شده است. در سراسر برلین در حال حاضر حدود 23.5 درصد تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان ها با بیماران کرونایی پر شده‌اند.

در ایرلند و بلژیک هم برخی کاهش محدودیت ها در دستور کار دولت ها قرار می گیرد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2196119 نفر به کرونا مبتلا شده و 51914 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1646192 نفر به کرونا مبتلا شده و 44668 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 1589301 نفر به کرونا مبتلا شده و 57551 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 1538217 نفر به کرونا مبتلا شده و 53677 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 1027325 نفر به کرونا مبتلا شده و 16172 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا اروپا نفر به کرونا مبتلا شده تعطیلی پیست های اسکی وزیر بهداشت اتریش موج دوم کرونا مرگ های کرونایی مراقبت های ویژه کاهش محدودیت ها برای مهار کرونا اتحادیه اروپا محدودیت ها عرض 24 ساعت هم تا به حال همچنین گفت اتریش هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است

در گفتگوی تلفنی امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، آخرین وضعیت موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و مناسبات ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طرفین در این گفتگو به اهمیت تداوم گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و تداوم تماس‌ها و دیدارها برای لغو  تحریم‌ها تاکید کردند‌. 

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وضعیت جاری در غزه و دریافت گزارش های تکان دهنده از اعدام فلسطینیان در بیمارستان شفا و قتل عام زنان و کودکان از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: متاسفانه نتانیاهو، پرونده غزه و حتی منافع ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خود گرفته است.
وی افزود: تداوم بحران انسانی و گرسنه نگاه داشتن مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را به «بحران واقعی قرن» تبدیل کرده است‌. 

امیرعبداللهیان از دیدگاه بورل مبنی بر ضرورت توقف جنگ و‌ ارسال کمک‌های انسانی فوری به غزه قدردانی کرد و با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و اتحادیه اروپا در موضوع فلسطین گفت: زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان شفای غزه تشکیل شود. 

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه، ضمن اشاره به تلاش های دیپلماتیک جوزف بورل برای کمک به پایان بحران غزه، از استانداردهای دوگانه و متناقض غرب در قبال فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.

امیر عبداللهیان تداوم ارسال سلاح از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه را در کنار ارسال نمایشی کمک های انسانی، نمونه ای از این رویکرد متناقض برشمرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا موضعی روشن  در موضوعات منطقه ای داشته و به صراحت گفته ایم توسل به جنگ راه حل نیست.
وی تکرار ادعاها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستانسرایی و ادعایی کسل کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مذاکرات و تماس های مستمر مورا و باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متقابلا انتظار جدی دارد طرف های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها کاملا پایبند باشند. 

تبادل نظر امیرعبداللهیان و بورل درباره غزه و آژانس

جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این گفتگو، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت. 

بورل با بیان این که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست، بر ضرورت تداوم پیگیری گفتگوهای هسته ای و رفع تحریم ها تاکید کرد.

وی در موضوع فلسطین، برنامه اتحادیه اروپا را تداوم ارسال کمک های انسانی به غزه و حمایت از اقدامات «آنروا»، حمایت از تلاش های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن برای دستیابی به آتش بس دائمی و همکاری با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی عنوان کرد و ضمن ابراز مخالفت مجدد با حمله اسرائیل به رفح، از سیاست این رژیم در گرسنگی دادن به غیر نظامیان انتقاد کرد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه، خواستار تداوم تلاش ها برای کاهش تنشها در منطقه شد.

در این گفتگو برخی موضوعات مورد علاقه از جمله کنسولی نیز مورد توجه قرار گرفت.

تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان درباره حادثه تروریستی کرمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است
  • بالا گرفتن چین ستیزی در انگلیس