Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این روزنامه به نقل از برخی مشاوران عربستانی و مسؤولان آمریکایی نوشت: "زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر "اسرائیل" اواخر هفته گذشته برای انجام دیداری شبانه و محرمانه با شاهزاده محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) به عربستان سفر کرد، او و هم‌پیمانانش در واشنگتن امیدوار بودند در این دیدار به تاییدهایی از طرف بن سلمان درباره اینکه قرارداد عادی‌سازی میان دو دشمن دیرینه در خاورمیانه در دست انجام است، دریافت کنند اما برعکس نتانیاهو دست خالی به "اسرائیل" بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، مسؤولان آمریکایی امیدوار بودند بتوانند توافق‌های عادی‌سازی را که به روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور امارات و بحرین رسمیت بخشیده‌، بزرگترین مانع باقی مانده در راه حضور دیپلماتیک این رژیم در منطقه را از بین برده و بخش اصلی تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای تقویت ائتلاف علیه ایران بود، تقویت کنند.

طبق گفته‌های مشاوران عربستانی و مسؤولان آمریکایی، بن سلمان در پی نتیجه انتخابات آمریکا، تا حد زیادی از قرارداد عقب نشینی کرد.

به گفته برخی معاونان عربستانی، بن سلمان که به شدت به دنبال برقراری روابط با دولت آتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا است، در حال حاضر درباره در پیش گرفتن این اقدام مردد است زیرا بعدها می‌تواند از این قرارداد برای کمک به تقویت روابط خود با رئیس جمهوری جدید آمریکا استفاده کند.

بایدن نیز گفته قراردادهای عادی‌سازی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را ترجیح می‌دهد اما او موضعگیری جدی‌تری را درباره کارنامه حقوق بشر عربستان به ویژه پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف این کشور در پیش گرفته است.

برخی دستیاران عربستانی اظهار کردند: دستیابی به تواققی با نظارت رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند روابط میان دولت بایدن و ریاض را بر پایه‌های محکم و استواری بنا کند.

311311

کد خبر 1460621

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد بن سلمان بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!