Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:39:47 GMT

اسپری آبگریزکننده مناسب روزهای بارانی تولید شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۴۹۳۷

اسپری آبگریزکننده مناسب روزهای بارانی تولید شد

خیس شدن شیشه خودرو و لکه گرفتن سطوح از جمله اثرات جانبی باران است و یک شرکت نانویی دارای گواهینامه نانو مقیاس، اسپری آبگریز کننده سطح، تولید و به بازار عرضه کرده است. با این فناوری، شیشه و بدنه خودرو در روزهای بارانی عملکرد بهتری خواهند داشت.

یکی از محصولات این شرکت اسپری آبگریزکننده بدنه خودرو است که در آن از نانومواد استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ه گزارش روز شنبه ستاد فناوری نانو، با استفاده از این اسپری آبگریزکننده، سطح بدنه خودرو به مدت طولانی‌تری تمیز باقی می‌ماند و رطوبت هوا آسیب کمتری به آن وارد می‌کند.

همچنین آلاینده‌های محیط نظیر لکه‌های چربی، غبار هوا، فضولات اسیدی پرندگان و همچنین شیره درختان که می‌تواند به بدنه خودرو آسیب بزند، با وجود این نانوپوشش در بدنه خودرو، اثر کمتری روی خودرو خواهد داشت.

در صورت استفاده از این اسپری، برای تمیز کردن بدنه خودرو به مواد شوینده نیاز نبوده و تنها با آب و دستمال بدنه خودرو قابل تمیز کردن است. براساس اطلاعات درج شده در سایت این شرکت، اثر این اسپری تا ۲۴ ساعت روی بدنه خودرو باقی می‌ماند.

شرکت تولید کننده محصول مشابهی نیز برای شیشه‌ها ارائه کرده است. این شرکت اسپری ویژه آبگریزکردن سطح شیشه تولید کرده که منجر به افزایش زاویه تماس قطره با سطح شیشه شده که این موضوع منجر به غلتیدن قطران باران از سطح شیشه می شود.

با این کار شیشه‌ها در روزهای بارانی دید بهتری داشته و همچنین غلتیدن قطرات موجب شستن آلودگی‌ها از سطح شیشه می شود. استفاده از این اسپری موجب محافظت بیشتر در برابر پرتوهای فرابنفش است.

یکی از مزیت‌ها دیگر این نانوپوشش روی سطح شیشه آن است که مانع از سائیدگی سطح شیشه در اثر برخورد ریزگردها با آن می‌شود.

این شرکت برای نمای ساختمان و سطوح آجری و سیمانی و همچنین چوب، پارچه و منسوجات نیز اسپری آبگریزکننده تولید کرده است.

لازم به ذکر است سال گذشته یک شرکت داخلی بعنوان یکی از فعالان حوزه برق و روشنایی از محلول‌های آبگریز طراحی شده برای بهبود عملکرد چراغ‌های روشنایی آزادراه‌ها استفاده کرده بود.  

برچسب‌ها فناوری نانو خودرو سنگ نمای آب گریز بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو خودرو بارش باران فناوری نانو خودرو بارش باران اخبار کنکور بدنه خودرو سطح شیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم

سردار  احمدعلی گودرزی گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم حین کنترل خودرو‌های ترانزیتی به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و سریعاً با صدور دستور توقف، آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند محل اختفاء مواد مخدر را که به صورت ماهرانه‌ای در کابین خودرو جاسازی شده، پیدا کنند. در ادامه مقدار ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی شامل ۴۰۹ کیلوگرم روانگردان شیشه و ۱۱۱ کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اعلام توقیف یک دستگاه خودرو سواری و دستگیری یک سوداگر مرگ در جریان این عملیات گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و به همراه متهم و مواد مخدر کشف شده روانه دادسرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف ۱۱ کیلوگرم شیشه در بندرلنگه
  • کشف نیم تن شیشه و تریاک در پل بین‌المللی ابریشم
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی
  • پاکبان نمونه روزهای بارانی اردبیل تجلیل شد
  • بهره‌برداری از پولیش رنگ نانویی در شرکت‌های تامین‌کننده قطعات خودرو
  • پرسش محمدحسین فرحبخش از مدیرعامل خانه سینما
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو