Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@07:43:11 GMT

دهک های مختلف چقدر بنزین مصرف کردند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۴۹۶۱

دهک های مختلف چقدر بنزین مصرف کردند

ایران اکونومیست- براساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس، با بالارفتن دهک درآمدی، مصرف بنزین و در نتیجه، استفاده از یارانه قیمتی این فرآورده نفتی هم افزایش می یابد.

 بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که با بالارفتن دهک درآمدی، مصرف بنزین و در نتیجه، استفاده از یارانه قیمتی این فرآورده نفتی هم افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش جدید بازوی کارشناسی مجلس درباره آثار و تبعات مختلف افزایش قیمت بنزین در آبان ماه 98، براساس داده‌های هزینه -درآمد خانوار در سال 1397 ، متوسط مصرف بنزین در خانوارهای دهک‌های مختلف درآمدی با یکدیگر متفاوت است.

افزایش میزان مصرف بنزین با بالاتر رفتن دهک درآمدی به‌معنای افزایش یارانه دریافتی دهک‌های بالاتر از مصرف بیشتر بنزین (در شرایط پرداختی یارانه قیمتی به بنزین) است.

دهک‌بندی استفاده شده در این بخش از گزارش این مرکز پژوهشی، دهک بندی حقیقی است به طوریکه در این نوع دهک‌بندی هزینه‌های افراد ابتدا بر اساس یک معیار استاندارد، حقیقی سازی می‌شود تا براساس آن، هزینه‌ها در نقاط مختلف کشور برای دستیابی به یک استاندارد مشخص زندگی با یکدیگر قابل مقایسه باشد.

این در حالی است که در شیوه دهک بندی مرسوم، افراد ساکن در مناطق گرانتر که دستیابی به

یک استاندارد مشخصی از زندگی پرهزینه‌تر است، در دهک‌های بالاتر قرار می‌گیرند. بنابراین در شیوه دهک بندی حقیقی، ممکن است افراد با بازه درآمدی (هزینه‌ای) متفاوت، به علت قرار گرفتن در مناطق جغرافیایی متفاوت با قیمت‌های مختلف، در یک دهک قرار بگیرند. این شیوه از دهک‌بندی، کاربرد مناسبتری به لحاظ مطالعات رفاهی دارد.

 

 فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مصرف بنزین دهک بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ایدون اظهار کرد: در سال گذشته با جایگزینی سی ان جی در خودرو‌های دوگانه سوز استان، بیش از ۴۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده و به طور میانگین روزانه ۱۳۲ هزار متر مکعب سوخت پاک در استان مصرف شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تصریح کرد: برای تأمین سوخت جایگزین بیش از ۱۵۰۰ دستگاه نفتکش اضافی باید در جاده تردد می‌کرد، که با توزیع سی ان جی در ۲۴ جایگاه، شامل: ۹ جایگاه تک منظوره سی ان جی و ۱۵ جایگاه دو منظوره از این موضوع جلوگیری شده است.

 

دیگر خبرها

  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • بازتعریف یارانه بنزین به فرد جهت بهینه کردن مصرف بنزین، کاهش هدررفت و مقابله با قاچاق
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می شود؟
  • سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست