Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری مانور زلزله به صورت غیرحضوری اظهار داشت: مانور تمرینی زلزله و ایمنی در بستر شبکه آموزشی غیرحضوری شاد، ویژه دانش‌آموزان و اعضای خانواده در منازل با اجرای تمرین پناه‌گیری صحیح و ایمن در برابر زلزله صبح امروز اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه دستورالعمل‌های آموزشی از قبل برای آمادگی دانش‌آموزان در سایت آموزشی ارسال شده است افزود: ۸۰۰ هزار دانش‌آموز استان اصفهان به همراه اعضای خانواده مورد هدف آموزشی این مانور قرار داشتند که با همراهی و آموزش ۵ هزار مربی و کادر آموزشی آموزش و پرورش و تعیین مناطق امن در فضا و اتاق‌های منزل این مانور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مانور با به صدا در آمدن آژیر زلزله از رادیو سراسری، در بستر آموزشی غیرحضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا همراه با خانواده‌ها اجرا شد گفت: دانش‌آموزان در سنوات گذشته یاد گرفتند چگونه در ساختمان پناه‌گیری صحیح را انجام دهند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه دانش‌آموزان باید محل‌های ایمن در منزل را شناسایی و عکس‌العمل لازم را انجام دهند، بیان کرد: دانش‌آموزان باید در کنار دیوارهای داخلی ساختمان پناه بگیرند و از ساختمان‌های بلند نباید سریع خارج شوند و از آسانسورها در زمان زلزله استفاده نکنند و اگر در آسانسور هستند در طبقه اول پیاده شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شماره تلفن‌های ۱۲۵ آتش‌نشانی، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس و ۱۱۰ پلیس را دانش آموزان باید بدانند، عنوان کرد: همان طور که در بیماری کرونا باید مرتبط ماسک استفاده کرد و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنیم در زلزله هم باید آموزش‌های لازم را در پناه‌گیری صحیح یاد بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه اصفهان جانشین مدیریت بحران در تهران و معین برای 8 استان اطراف است، برگزاری این مانورها از ویژگی خاصی برخوردار است، اضافه کرد: در استان اصفهان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تمام محله‌ها آموزش‌های ایمنی زلزله را فرا بگیرند.

شیشه‌فروش ادامه داد: هزار محله و روستا در طرح حافظان سلامت که با همکاری سپاه آغاز شده مورد هدف قرار گرفته است و محله‌محور آموزش‌های لازم را می‌بینند، در مورد زلزله و مسائل ایمنی آموزش‌ها باید به مدارس، مساجد و محلات کشیده شود و در همه شهرها آموزش‌های لازم در این زمینه داده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به دلیل اینکه ایران در پهنه خطرپذیری زلزله قرار گرفته است، یعنی کشور در کمربندی آلپ-هیمالیای زلزله قرار دارد و هر ۱۰ سال یک بار یک زلزله بزرگ مانند بم، بروجرد، سرپل ذهاب را تجربه کرده است بنابراین آموزش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه پهنه‌بندی لرزه‌خیزی و مناطق زلزله‌خیز استان اصفهان مشخص شده و توان لرزه‌خیزی مناطق با همکاری دانشگاه‌های استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: گسل‌های زاگرس را در استان در مناطق غرب و جنوب و گسل‌های دیگری در شمال استان و دیگر مناطق داریم و توان لرزه‌خیزی آن مشخص شده است.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه در مناطقی که لرزه‌خیزی بالا دارد باید رعایت الزامات ایمنی انجام و مقررات ملی ساختمان و آئین‌نامه ۲۸۰۰ مربوط به زلزله و رعایت نکات فنی انجام شود، افزود: شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی اقدامات لازم را در راستای نظارت بر ساختمان‌سازی‌های ایمن دارند و شبکه‌های آب، برق و گاز متناسب با شرایط لازم باید استانداردهای لازم در برابر زلزله را در ساختمان‌ها رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری پایانه کار نمی دهد مگر اینکه الزامات مهندسی زلزله و مقررات ملی ساختمان و آئین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله در ساختمان رعایت شده باشد گفت: پیشگیری از ساخت و ساز در مناطقی که توان لرزه‌خیری بالایی دارد، مطالعه و پهنه‌بندی خطرپذیری زلزله، نظارت لازم بر استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان، پیشگیری از ساخت و سازهای غیرفنی و غیرمجاز، ایمن‌سازی ساختمان‌هایی که تاب‌آوری مشخصی در برابر زلزله ندارند، از جمله پیگیری‌هایی بوده است که استان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان اصفهان از نظر استانداردهای زلزله مقاوم‌سازی و بازسازی شده است، بیان کرد: بنیاد مسکن به هر واحد مسکونی تسهیلات کم بهره بانکی داده است و در سال‌های گذشته مقاوم سازی شدند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه امسال سهم استان اصفهان ۱۰ هزار واحد مسکونی است، عنوان کرد: بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر متقاضیانی که مشمول باشند به آن‌ها وام کم بهره بانکی ۵۰ میلیون تومانی می‌دهد که طبق استانداردها مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را انجام دهند، از این ۱۰ هزار واحد مسکونی ۷ هزار واحد مراحل آن در دست پیگیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف و استراتژی‌های مقاوم‌سازی و تاب‌آوری تأسیسات در برابر زلزله را به دستگاه‌ها تدوین کرده‌ایم گفت: می‌طلبد شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی، شرکت‌های برق، آب و گاز رعایت استانداردسازی را در ساختمان‌ها و نیز نظارت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مانور زلزله شبکه شاد زلزله بم مقاوم سازی ساختمان ها مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برابر زلزله استان اصفهان واحد مسکونی دانش آموزان ساختمان ها مقاوم سازی هزار واحد لرزه خیزی شیشه فروش آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی عملی دانش آموزان

اردوی عملی میدان تیر دانش آموزان سطح شهرستان اراک صبح امروز در میدان تیر شهدای بسیج اراک برگزار شد.

 فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: در این اردوی عملی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان سطح شهرستان اراک از یکم تا سی ام اردیبهشت در این دوره شرکت می‌کنند.

سرهنگ مهجوری افزود: این رزمایش با عنوان رزمایش «به سوی قله» و با حضور دانش آموزان نسل حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است. 

او گفت: طرح درس این دوره، جهاد امیدآفرینی و اجرای تمرینات تاکتیکی، مهارت‌های تیراندازی، کافه گفتگو و بازی‌های گروهی است. 

این طرح برای دختران و پسران در مراکز آموزش و دهکده مقاومت برگزار می‌شود. این دوره سومین دوره عنوان است و حدود ۲۴ هزار دانش آموز در سطح استان این آموزش را فرا خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • اجرای اردوی عملی دانش آموزان
  • برگزاری اردوی عملی دانش آموزان
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد