Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطبوعات چاپی، الکترونیک و شبکه‌های خبری پاکستان روز شنبه با بازتاب گسترده حادثه تروریستی در تهران و شهادت محسن فخری‌زاده شهید صنعت دفاعی ایران، نوشتند: ایران، رژیم صهیونیستی را مسئول این ترور می‌داند.

خبرگزاری میزان - اکثر رسانه‌های پاکستانی از جمله شبکه‌های خبری این کشور از شب گذشته به اقدام تروریستی در تهران پرداخته و شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند و محقق عالی رتبه حوزه دفاعی کشورمان را منعکس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه‌ "جیو نیوز" پاکستان گزارش داد: دانشمند ایرانی درحالی ترور شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو سال پیش در یکی از برنامه‌ها به نام این دانشمند اشاره و ایران را متهم به توسعه برنامه‌های نظامی هسته‌ای کرده بود.

وب‌سایت این شبکه خبری نیز نوشت: شهید فخری‌زاده از شخصیت‌های درجه یک حوزه نوآوری‌های دفاعی شناخته می‌شود که مانند چهار دانشمند دیگر ایرانی که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به شهادت رسیده بودند، وی نیز ترور شد.

شبکه خبری A.R.Y پاکستان گزارش داد: محسن فخری‌زاده در حمله مسلحانه عناصر تروریستی به شدت زخمی شد اما به رغم تلاش پزشکان برای احیای وی، دانشمند ایرانی جان خود را از دست داد.

این شبکه افزود: رژیم صهیونیستی متهم اصلی این حمله شناخته شده و مقام‌های ایرانی نیز تل‌آویو را مقصر می‌دانند.

روزنامه انگلیسی زبان "اکسپرس تریبیون" چاپ اسلام‌آباد نیز نوشت: محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته و از متخصصان درجه یک صنعت دفاعی ایران در تهران ترور شد.

در این گزارش آمده است: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از جمله رژیم صهیونیستی همواره علیه دانشمندان ایرانی به ویژه شهید فخری‌زاده موضع‌گیری کرده‌اند.

اکسپرس تریبیون به نقل از توییت امیر "حاتمی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نوشت: ترور فخری‌زاده عمق کینه دشمنان علیه ملت ایران است.

وب‌سایت روزنامه پاکستانی "داون" با اشاره به حمله تروریستی در نزدیکی تهران و شهادت محسن فخری‌زاده نوشت: این اقدام محکومیت سراسری را در ایران به دنبال داشته و مقام‌های این کشور اعلام کرده اند که رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند ایرانی نقش داشته است.

روزنامه انگلیسی زبان نیشن پاکستان هم گزارش داد: محسن فخری‌زاده از دانشمندان برجسته و طراحان توسعه صنعت دفاعی ایران شناخته می‌شد که در حمله مسلحانه در اطراف تهران شهید شد.

شبکه خبری دنیا نیوز پاکستان نیز اعلام کرد: فخری‌زاده از دانشمندان عالی‌رتبه ایران در جریان حمله مسلحانه و انفجار شهید شد و گفته می‌شود اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به عنوان دشمن اصلی ایران، در پشت صحنه این عملیات دست داشته است.

این شبکه خبری به نقل از پیام توییتری وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: محمدجواد ظریف تاکید کرد که نشانه‌های قوی مبنی بر نقش رژیم صهیونیستی در ترور روز جمعه وجود دارد.

شهادت دانشمند صنعت دفاعی کشورمان در صدر اخبار سایر روزنامه‌های معروف اردو و انگلیسی زبان پاکستان از جمله دیلی‌تایمز، نیوز، جنگ، نوای وقت، اکسپرس و اوصاف قرار گرفت.

فخری زاده از دانشمندان کشورمان عصر روز گذشته در حمله تروریستی به شهادت رسید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

بیشتر بخوانید: رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز از شهید فخری زاده به عنوان یک عنصر موثر در نوآوری های دفاعی یاد کرد و افزود: دشمن هر جایی که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود، آنجا را هدف قرار می‌دهد و وزارت دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

/انتهای پیام/

ایرنا

برچسب ها: محسن فخری زاده تروریستی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محسن فخری زاده تروریستی رژیم صهیونیستی محسن فخری زاده شهید فخری زاده فخری زاده صنعت دفاعی شبکه خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت جدید اسراییل در جنوب لبنان/ دست‌کم ۶ تن شهید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، دست‌کم ۶ لبنانی شهید و ۷ نفر دیگر مجروح شدند.

در خبری مرتبط، خبرنگار المیادین نیز چهارشنبه شب گزارش داد که در حمله جنگنده‌های متخاصم رژیم صهیونیستی به حومه شهر «طیر حرفا» و رستورانی در شهر ناقوره در جنوب لبنان، دست کم ۴ شهید و ۶ زخمی برجای گذاشت.

حمله رژیم صهیونیستی به روستای «ناقوره» در جنوب لبنان دست کم چهار شهید بر جای گذاشت.

رئیس شورای شهرداری محلی به رسانه‌های لبنانی گفت که حمله جداگانه اسرائیل به خانه‌ای در روستای «طیر حرفا» شهادت حداقل یک نفر را به دنبال داشت.

وی گفت که در حال حاضر جست‌وجو برای یافتن بازماندگان که ممکن است زیر آوار گرفتار شده باشند، در حال انجام است.

خبرگزاری رویترز به نقل از «منابع امنیتی» ناشناس گزارش داد که در فاصله این دو حمله حداقل پنج نفر از جمله نیروهای مقاومت حزب‌الله نیز به شهادت رسیده‌اند.

رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این حملات در تلافی حمله موشکی حزب‌الله به شهر «کریات شمونه» در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، قهوه خانه‌ای که هدف حملات اسرائیل در الناقوره قرار گرفت نزدیک یکی از مراکز یونیفل است. حمله رژیم صهیونیستی به طیرحرفا یک خودروی مرکز درمانی اسلامی را هدف قرار داده است.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «حولا» در جنوب لبنان یک نفر به شهادت رسید و ۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

جنبش لبنانی «امل» کشته شدن یکی از مسئولان سازمانی این گروه و یک امدادگر اورژانس در حمله هوایی اسرائیل بر «الناقوره» در جنوب لبنان را تأیید کرد.

کد خبر 6063911

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر کودک شهید در خاش
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • جنایت جدید اسراییل در جنوب لبنان/ دست‌کم ۶ تن شهید شدند
  • اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی در ترور رهبران حماس و نجات اسرا
  • حمله تروریستی در خاش/۲ نفر شهید شدند
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست
  • شهادت ستوان دوم شهید محمد ذخیره در حمله تروریستی خاش/ یک نوزاد هم شهید شد
  • شهادت ستوان دوم شهید محمد ذخیره در حمله تروریستی در خاش/ جزییات
  • رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند
  • اهواز را آب برد؛ تصاویر تلخ و تاسف‌بار از اهواز که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت + تصاویر