Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاراکاس بعد از وقفه‌ای یک ساله به دلیل تحریم‌های ایالت متحده، تحویل مستقیم نفت به چین را از سر گرفته است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپاتنیک، آژانس خبری رویترز با استناد به ردیابی داده‌های رفیتیو ایکون و اسناد داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا گزارش داد کاراکاس بعد از وقفه حدوداً یک ساله به دلیل تحریم‌های ایالت متحده، تحویل مستقیم نفت به چین را از سر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این آژانس، شرکت دولتی نفت چین و پترو چاینا، از ماه آگوست ۲۰۱۹ بعد از گسترش تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا که هر شرکت خارجی که با PDVSA سروکار دارند را هدف قرار می‌داد، بارگیری محموله‌های نفتی را از بندر‌های ونزوئلا متوقف کرده بودند.

براساس سرویس نظارت تانکر ترکرز، اولین نفت‌کش که تحویل محموله مستقیم نفت خام به چین را از سر گرفته است، نفت‌کش کیوتو می‌باشد که در پایان ماه آگوست ۱.۸ میلیون بشکه نفت در بندر خوزه ونزوئلا بارگیری کرد.

در طی پنج سال گذشته، ایالات متحده، مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه ونزوئلا، به ویژه شرکت نفتی دولتی PDVSA، اعمال کرده است. این تحریم‌ها شامل مسدود شدن حساب‌های ونزوئلا در اروپا و مسدود کردن دارایی‌های شرکت نفتی PDSVA، در ایالات متحده و همچنین منع معاملات با آن‌ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات نفت نفت ونزوئلا تحریم آمریکا چین را از سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی