Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@03:44:30 GMT

توزیع بسته‌های پستی در تعطیلات کرونایی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۰۹۹

توزیع بسته‌های پستی در تعطیلات کرونایی

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: مردم نگران بسته‌های خود نباشند، دفاتر پستی در دوران تعطیلات کرونایی دایر است و تمامی خدمات پستی ارایه می‌شود.

به گزارش برنا؛ رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به تعطیلی اکثر ادارات و سازمان‌های دولتی در هفته جاری، افزود: به دلیل اینکه پست در گروه یک خدمات رسان‌ها قرار دارد و خدمات آن جزء الزامات و ضروریات روزمره زندگی شهروندان است، تمامی دفاتر پستی همانند روز‌های دیگر دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا به ویژه تعطیلات دو هفته‌ای اخیر کسب و کارها، بخش عمده‌ای از خرید‌های مردم به صورت غیرحضوری و از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه تحویل بخش عمده این بسته‌ها توسط شبکه پستی انجام می‌شود، شرکت ملی پست با بسیج تمامی امکانات موجود و بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تلاش کرده است بسته‌ها و امانات مردم را به موقع تحویل دهد.

معاون وزیر ضمن اشاره به تاخیر به وجود آمده در تحویل به موقع مرسولات در برخی نقاط کشور، اظهار داشت: امسال حجم مرسولاتی که وارد شبکه پستی می‌شود چند برابر سال‌های گذشته است. این در حالی ست که به دلیل قرار داشتن توزیع کنندگان در خط مقدم خدمات‌رسانی، شماری از این همکاران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، مجبور به خروج از چرخه خدمت‌رسانی تا پایان دوره بیماری و رسیدن به بهبودی کامل شدند.

سبحانی‌فر ضمن قدردانی از تمامی کارکنان شبکه پستی در این ایام بحرانی که با تمام وجود پای کار ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند امانات مردم به موقع به دست آن‌ها برسد، افزود: مردم هم در بسیاری مواقع صبوری به خرج داده و شرایط ویژه خدمت‌گذاران خود در شرکت ملی پست را درک کردند.

به گفته او، با توجه به اینکه یکی از عمده‌ترین دلایل مراجعه مردم به دفاتر پستی، دریافت کدپستی ده رقمی است، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه GNAF.POST.IR کدپستی مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

مدیرعامل در ادامه ضمن توصیه به شهروندان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خروج از خانه در موارد ضروری، گفت: خدمات غیرحضوری پست از طریق نرم افزار «پستخونه» و «الوپست» می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز مردم به خدمات پستی را برآورده کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پست بسته های پستی بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟

محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست درباره دلیل تأخیر ارسال مرسوله‌های پستی در ایام نوروز اظهار کرد: «ما در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۲ درصد رشد ترافیک نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم، اما در شاخص‌های دیگر مانند افزایش بسته‌های پستی نسبت به پاکت‌ها رشد بیش از ۲۵ درصد بوده است.»

وی افزود: «در حوزه تناژ محصولات حدود ۱۸ درصد ما افزایش داشتیم؛ همچنین در حجم محصولات هم اگرچه شاخص خیلی قابل کنترلی به دلیل رفتار مردم در فرستادن ابعاد محصولات خارج از استاندارد، نیست، اما در این زمینه حدود ۲۵ درصد حجم محصولات را داشتیم که این به معنا بود ما مجبور بودیم برای حجم مشابه، کار بزرگ‌تر و بیشتری انجام دهیم.»

احمدی در ادامه تشریح کرد: «در ایام پایانی سال که از دهم اسفند شروع می‌شود، هرسال ما با این موضوع مواجه می‌شویم و این رشد در نقاط اصلی تا حدود ۴۰ درصد و بیشتر هم افزایش پیدا کرد که دلایل متعددی دارد. یکی از دلایل به رفتار مردم، نیاز‌های آنها و ارسال مرسولاتشان توسط پست باز می‌گردد که الزاما متناسب با رویه مرسوم نیست. دلیل دیگر هم این است که اپراتور‌های بخش خصوصی و فعالانی که در این حوزه کار می‌کنند معمولا از یک هفته قبل از عید دیگر کار‌های خود را خلوت می‌کنند و در تعطیلات هم حضور ندارند و به خاطر تعهدی که داریم بار ترافیک سایر مجموعه‌ها به این شرکت سرریز می‌شود.»

وی همچنین تصریح کرد: «همچنین ناوگان حمل‌ونقل بخش خصوصی که ما از آن در شرایطی که ظرفیت شبکه پر می‌شود، استفاده می‌کنیم؛ اینها هم به دلیل مشغله‌های عمومی که در شب عید اتفاق می‌افتد، کمتر در دسترس هستند و به راحتی اتفاق نمی‌افتد. علاوه بر موارد گفته شده عوامل دیگری مانند خراب شدن برخی ماشین‌ها و حوزه تغییرات هم دست به دست هم داد تا چنین شرایطی پیش بیاید.»

احمدی در ادامه توضیح داد: «به صورت عملیاتی محصول نامنطبق و آنچه که فاصله و گپ بیشتری دارد، درصد بالایی نیست و عدد آن شاید زیر یک درصد باشد و دلایل متعددی هم دارد. به صورت کلی شاخص کیفی با آن معنای واقعی که فکر می‌شود خیلی افت چشم‌گیری نداشت، اما در مجموع آنچه که باید می‌شدیم، نبودیم که این موضوع دو دلیل دارد؛ نکته اول این است که در همه جای دنیا چه آنلاین‌شاپ‌ها و چه شبکه‌های حمل و نقل لجستیک پستی مرسوم است.»

وی ادامه داد: «به طور مثال در اروپا در روز موسوم به جمعه سیاه، ادارات پستی از شهروندان خود عذرخواهی می‌کنند که ممکن است مرسوله با تأخیر ارسال شود. ما هم به صورت سه شیفت درحال فعالیت بودیم و تلاش کردیم، اما علی‌رغم همه اقدامات انجام شده به دلیل حجم بالای مرسولات متأسفانه با چالش در حوزه توزیع در برخی نقاط مواجه شدیم که در روز دوم عید این موضوع باید تا حدی حل و فصل می‌شد.»

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست درباره جبران این موضوع از سوی شرکت ملی پست گفت: «ما در این زمینه رویه مشخصی داریم و آن پرداخت غرامت است و برای تأخیر هم این امکان وجود دارد. سامانه پرداخت غرامت شرکت ملی پست هم مشخص است و کسانی که نسبت به این موضوع اعتراض دارند، برای جبران خسارت در خدمتشان هستیم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.»

وی در پاسخ به این سوال که میزان ترافیک مرسولات در سال گذشته چگونه بود، اظهار کرد: «ما در مجموع کل ترافیک مرسولات پستی که سرویس‌های الکترونیکی هم در آن هستند بیش از ۲۷۰ میلیون است و مرسولات ثبتی در سال گذشته حدود ۱۷۵ میلیون مرسوله است، اما به صورت روتین ۲۵ درصد رشد داشت که در هفته آخر اسفند ماه به ۴۰ درصد هم رسید.»

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • دلیل تأخیر ارسال مرسولات پستی در ایام عید چه بود؟
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • قیمت عمده انواع میوه و سبزی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • توزیع بیش از ۱۳۹ هزار تذکره در تخار
  • توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کودیارانه کشاورزی در نقده
  • توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۴۶ میلیارد ریال در مازندران
  • توزیع هشت هزار تن کود کشاورزی در شهرستان مهاباد در سال ۱۴۰۲
  • جابجایی ۶.۹ میلیون «مرسوله پستی» در کرمانشاه