Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری با بیان اینکه این شهید از شخصیت‌های برجسته و کم‌نظیر علمی و از دانشمندان صدیق و متعهد کشورمان بود، اظهار کرد: این شهید سال‌های متمادی از عمر پربار خود را در راستای ارتقاء توانمندی‌های صنعت دفاعی کشور صرف کرد و در ماه‌های اخیر نیز، مجاهدت‌های زیادی در مبارزه با کرونا و پژوهش‌ها و ساخت کیت‌های تشخیصی در این زمینه انجام داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اتفاق، ضایعه‌ای دردناک است که موجب تأثر و اندوه همگان شد و این شهادت اگرچه پاداشی عظیم برای آن شهید والامقام است، گفت: دشمنان نظام اسلامی دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و به‌یقین، راه شهید ادامه خواهد داشت و بدون تردید با شناسایی عاملان این جنایت، پاسخی قاطع به آن‌ها داده می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، این اقدامات ضد انسانی را فراموش نمی‌کنند و عزمشان در راستای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی، ایستادگی و مقاومت جدی‌تر شده، افزود: اطمینان دارم میراث گران‌بهای به یادگار مانده این شهید والامقام، روشنی افزای مسیر تعالی، عزت و افتخار ملی در ارتقاء توان دفاعی و استقلال ایران اسلامی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دریادل که در حفظ و حراست از کیان میهن، جان‌فشانی‌های بسیاری انجام داده‌اند، تصریح کرد: اجرای شایسته برنامه‌های هفته بسیج و روز نیروی دریایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از شکل‌گیری اجتماعات، می‌تواند الگویی برای برنامه‌های پیش رو باشد.

وی با اشاره به سپری شدن یک هفته از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور و استان گیلان متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده؛ مردم، صاحبان مشاغل و اصناف و همچنین نیروی انتظامی، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما، اهالی رسانه و اتاق اصناف در اجرای این طرح همکاری مطلوبی داشته‌اند که شایسته قدردانی است.

به گفته زارع، بر اساس یافته‌های علمی و پژوهش‌های انجام‌شده و گزارش وزارت بهداشت در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا؛ اثربخشی اجرای این طرح در کاهش مبتلایان، محسوس بوده و نتایج مؤثر آن در کاهش تعداد فوتی‌های کرونا نیز طی هفته‌های آتی، نمایان می‌شود.

استاندار گیلان حضور مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در جمع خانوادگی، همکاران و محیط‌های اجتماعی و کاری را از مهم‌ترین دلایل انتقال و انتشار ویروس عنوان کرد و گفت: انجام اقداماتی همچون طرح غربالگری با همکاری خوب بسیج در ماه‌های نخستین شیوع ویروس کرونا و ارتباط با مردم از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ نتایج مثبتی به دنبال داشت اما باگذشت حدود ۹ ماه از همه‌گیری این بیماری؛ بعضاً شاهد عادی انگاری، کم‌توجهی یا بی‌توجهی برخی هستیم.

وی به‌ضرورت شناسایی افراد مبتلابه کرونا و لزوم پایش و غربالگری حداکثری مردم و در دستور قرارگرفته اجرای طرح محله محور با عنوان شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح، گام مؤثری در شناسایی مبتلایان و بیماران و هدایت آنان به مراکز درمانی و جلوگیری از همه‌گیری بیماری است که در بازدید از یکی از محلات رشت، عزم جدی عوامل سپاه و دانشگاه علوم پزشکی را از نزدیک شاهد بودم.

به گفته زارع، این طرح همه خانوارها را تحت پوشش قرار می‌دهد که ضمن تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از شهروندان، در صورت بروز علائم و شناسایی، مبتلایان در کمترین زمان، به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت‌های حداکثری موجود و به‌منظور تجهیز امکانات و طرح‌های تشویقی علاوه بر تأمین مالی توسط دولت نیازمند مشارکت و کمک خیران نیک‌اندیش هستیم، تصریح کرد: در این راستا و به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران، شماره‌حساب مشترکی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان افتتاح شد که در سطح شهرستان‌ها نیز به‌صورت متناظر، انجام و به اطلاع مردم می‌رسد.

وی با بیان اینکه اجرای موفقیت‌آمیز طرح جامع مقابله و کنترل شیوع کرونا به‌عنوان یکی از جلوه‌های مهم مسؤولیت پذیری اجتماعی، نیازمند تداوم همکاری مردم است، افزود: اطلاع‌رسانی‌های شفاف و روشن از سوی رسانه‌ها باهدف اقناع افکار عمومی و هرگونه ابهام‌زدایی از طرح مذکور، همچنان در دستور کار باشد چراکه نتیجه همکاری‌ها، حفظ و تأمین سلامت همه شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ترددها و نیز شکل نگرفتن تجمعات انسانی، از مؤلفه‌هایی هستند که به تغییر شرایط کرونایی کمک می‌کند، گفت: بر اساس آمارهای ارائه‌شده بیشترین فوتی‌ها در سنین بالای ۷۰ سال بوده که باید با آگاهی بخشی مستمر، مراقبت خانواده‌ها از افراد مسن بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از همراهی و همکاری مردم با کادر درمان و مسؤولین مبنی بر پرهیز از تردد در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح بیان کرد: در شهرهای قرمز و با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی، امکان حضور کمتر از یک‌سوم تا حداقل ۱۰ درصد کارکنان به‌نحوی‌که ارائه خدمات ضروری به مردم با خلل مواجه نشود، بلامانع است.

وی با بیان اینکه هیچ اداره‌ای تعطیلی مطلق ندارد، افزود: دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات، نهادهای حاکمیتی، نظامی و امنیتی با حداکثر توان باید به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اتصال ۷۸ مجموعه ازجمله شرکت‌های هواپیمایی، راه‌آهن، اتوبوس‌رانی، سامانه‌های فروش بلیت، حمل‌ونقل درون‌شهری و تاکسی‌های اینترنتی به سامانه وزارت بهداشت برای تشخیص مبتلایان به کرونا بر اساس کد ملی بیان کرد: از امروز ارائه هرگونه خدمتی در دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و قضایی منوط به ارائه کارت ملی و یا کارت معتبر با درج کد ملی است و از ورود افراد مبتلا جلوگیری می‌شود.

وی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح ارائه کارت ملی و نیز لزوم تشکیل جلسات اداری با تعداد حداقلی و موکول کردن جلسات غیر ضرور به هفته‌های آتی، تأکید کرد.

به گزارش فارس، در این جلسه فرمانده سپاه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از روند اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی، گزارشی ارائه داده و هریک از فرمانداران و اعضای ستاد نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در اجرای هرچه شایسته این طرح پرداختند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان شهید پژوهش استاندار گیلان شهید فخری زاده ارسلان زارع دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تغییر در تیم اقتصادی دولت را تکذیب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی؛ به جای ساخت مسجد، مشکلات حمل و نقل عمومی تهران را حل کنید
  • شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند
  • محسن هاشمی‌: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند