Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس گفت: قانون بازار سرمایه نیازمند تغییر است، زیرا بازار تغییر کرده و بسیاری از ابزار‌ها و نهاد‌های مالی فعلی قانونی برای آن‌ها وضع نشده است.   به گزارش پول نیوز، بیدگلی معتقد است قانون اگرچه نیازمند تغییرات مداوم در شکل فرایند است، اما قانون با دستور العمل وآیین نامه تفاوت دارد، زیرا تاثیرات قانون طولانی‌تر از برخی مصوبه‌ها و بخش نامه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد تغییرات لازم اتفاق نظر دارند و از چندین سال پیش شروع به نوشتن اصلاحات و پیشنهاداتی در جهت بهبودی بازار سرمایه کرده است.

به گفته بیدگلی بسیاری از صحبت‌هایی که در مجلس بیان می‌شود متاثر از روند کوتاه مدت بازار است و نظرات کارشناسی پس آن نیست.
دخالت نهاد‌های غیر مسئول

این عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه بازارگردانی اتفاق خوبی است، گفت:بازار گردانی به افزایش نقدینگی کمک می‌کند وهمچنین الزامات خاص خود را دارد. فرایند بازار گردانی مسئله ایی است که سال‌ها نیاز به آن حساس می‌شود، اما مشکلاتی در حوزه حقوقی‌ها و ناشران وجود دارد.

به گفته اسلامی بیدگلی دخالت‌های زیادی از سوی نهاد‌های غیر مسئول در بازار سرمایه انجام میشود که حتی مسئولیت دخالت‌های خود را نیز برعهده نمی‌گیرند.

وی معتقد است بازار سرمایه تصمیم گیرنده نهایی نیست بلکه تنها ساز و کار بازار سرمایه این است که برخی از این تغییرات با زیان کمتری اعمال شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت