Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، در ۲۹ فوریه نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه قطر توافقنامه موسوم به "آوردن صلح به افغانستان" را امضا کردند که بر مبنای آن آمریکا در مدت ۱۴ ماه (تا ماه می ۲۰۲۱) نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند؛ در صورتی که طالبان رابطه خود را با القاعده کاملا قطع کرده و اجازه ندهند تا از خاک افغانستان، آمریکا و متحدانش تهدید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ژنرال‌های آمریکایی که سابقه خدمت در افغانستان را داشته اند و شماری از سناتورها و ناظران نسبت به خروج "شتابزده" آمریکا از افغانستان هشدار می‌دهند.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور کاهش نیروهای آمریکایی تا سطح ۲۵۰۰ سرباز در افغانستان تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، تنها پنج روز پیش از مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا را صادر کرده که به عقیده ناظران اداره جو بایدن، رئیس جمهور منتخب را در وضعیت دشواری در افغانستان قرار خواهد داد؛ به خصوص اگر افغانستان با موج تازه حملات بهاری طالبان مواجه شود.

 

مقام‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود به واشنگتن پست گفتند که برخی از این پایگاه‌ها به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده شده است. برخی پایگاه‌های دیگر نیز تخلیه شده تا در صورت ضرورت در آینده قابل استفاده برای نیروهای آمریکایی باشد.

 

برخی از این مقام‌ها به واشنگتن پست گفتند دو هفته دیگر درباره تخلیه پایگاه‌های دیگر نیز تصمیم گرفته می‌شود.

 

منابعی در دولت افغانستان نیز به بی‌بی‌سی گفته‌اند که نیروهای آمریکایی پایگاه‌های خود در ولایت‌های مهم و کلیدی را تخلیه کرده یا در سطح محدودی پایین آورده اند.

 

تجهیزات نظامی و مهمات در پایگاه‌های آمریکایی نیز موضوع بحث میان دولت افغانستان و آمریکا بوده است. چندی پیش، شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان از آمریکا خواستند که تجهیزات و مهمات باقی مانده را به نیروهای افغان تحویل دهند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واشنگتن پست واشنگتن پست آمریکا طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟

 انتشار جزئیات درباره حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه های نظامی اسرائیل همچنان ادامه دارد.

به طوریکه شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، در گزارشی به‌نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت: حداقل ۹ موشک ایران با شکستن پدافند هوایی اسرائیل به دو پایگاه هوایی اسرائیل ضربه زدند و ۵ موشک بالستیک ایران به پایگاه هوایی نواتیم برخورد کرده‌اند.

بنا به روایت تسنیم، این مقام اعتراف کرد که در اصابت ۵ موشک به پایگاه نواتیم یک هواپیمای ترابری سی‌ـ‌۱۳۰ و یک باند پروازی که به‌گفته این مقام مورد استفاده نبوده است و تأسیسات انبار در آن نگهداری می‌شده و خالی بوده است، ضربه و خسارت دیده‌اند.

به‌گفته وی، ۴ موشک دیگر به پایگاه هوایی نگو (نقب) اصابت کرده‌اند، با این حال این مقام آمریکایی مدعی شد که خسارات جدی در این حمله گزارش نشده است.

دیگر خبرها

  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی درباره حمله سپاه پاسداران به اسرائیل / پایگاه هوایی اطلاعاتی و نظامی هدف قرار گرفت
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • گزارش "واشنگتن‌پست" از توان نظامی ایران
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: دنبال اجتناب از جنگ هستیم
  • پاسخ نظامی ارشد آمریکایی به احتمال ورود نیروهای آمریکا به درگیری احتمالی میان ایران و اسرائیل
  • طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس
  • «نمی‌دانم» و «به یاد نمی‌آورم»؛ پاسخ‌های مشاور بلینکن به مسئله خروج آمریکا از افغانستان