Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@04:14:13 GMT

تداوم اعتراض تایلندی‌ها به نظام سلطنتی حاکم

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۱۷۶

تداوم اعتراض تایلندی‌ها به نظام سلطنتی حاکم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معترضان ضد نظام سلطنتی تایلند روز شنبه در حومه «بانکوک» پایتخت این کشور خواستار برکناری نخست وزیر،تدوین قانون اساسی جدید و اصلاحات در نظام سلطنتی این کشور شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» اعتراضات  در رزوهای گذشته در تایلند علیرغم تهدیدهای «پرایوت چان اوچا» نخست وزیر مبنی  بر استفاده از تمام قوانین موجود علیه معترضان، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  صدها معترض در شمال غربی و جنوب شرقی بانکوک، پایتخت تایلند تجمع کردند. یکی از معرضان جوان گفت، سالها دیکتاتوری فاسد داشته‌ایم  و حال انتخاباتی را می‌خواهیم که صدای ما واقعا شنیده شود.

معترضان به دنبال برکناری نخست وزیر هستند و او را متهم کردند که در انتخابات سال گذشته مهندسی کرد تا قدرت خود را بعد از کودتا در سال 2014 از دولت منتخب بدست آورد، اما وی گفته  که رای عادلانه بوده و استعفا نخواهد داد.

معترضان همچنین با پیگیری اصلاحات جهت مهار قدرت سلطنت «ماها واجیرالونگ کورن» پادشاه این کشور، هنجارها را شکسته و می‌گویند نظام حاکم، سلطه نظامی را برای دهه‌ها در تایلند امکان پذیر کرده است.چندی قبل نیز  پلیس و نیروهای امنیتی تایلند  با استقرار در میادین مهم  پایتخت تایلند و استفاده از ماشین‌های آبپاش به استقبال هزاران معترض به نظام سلطنتی در این کشور رفتند.

این چندمین بار طی روزهای گذشته است که پلیس پایتخت تایلند از ماشینهای آبپاش علیه معترضان استفاده کرد. یکی از درخواست‌های معترضان جنبش هوادار برقراری دموکراسی در تایلند که اکثرا از طیف دانشجویان هستند برکناری رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور است. رئیس ستاد مشترک تایلند در کودتای سال 2014 به قدرت رسید.

برخی تظاهرات کنندگان نیز خواستار اصلاحات در خاندان پادشاهی بسیار ثروتمند و قدرتمند تایلند شده‌اند. این در حالی است که هرگونه اظهارات تند علیه خاندان پادشاهی این کشور با مجازات همراه است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون اساسی تایلند اعتراض اصلاحات بانکوک نظام سلطنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان گوگل به همکاری شرکتشان با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند

شماری از کارکنان گوگل سه‌شنبه در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی تحصن و تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، معترضان وارد ۲ دفتر این شرکت در «سان‌ویل» کالیفرنیا و نیویورک سیتی شده و اعلام کردند تا زمانی که گوگل از قرارداد با رژیم صهیونیستی خارج نشود، آنها نیز از این دفاتر خارج نخواهند شد.

گوگل و آمازون قراردادی ۱.۲ میلیارد دلاری با نام «نیمبوس» برای ارائه خدمات ابری و دیتاسنتر (مرکز داده) به رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند.

پیشتر گروهی از کارکنان گوگل نسبت به این قرارداد اعتراض کرده بودند اما حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث شده است که این اعتراض‌ها گسترش پیدا کند.

در همین حال، شماری از حامیان فلسطین در برخی شهرهای آمریکا تظاهرات کرده و خواستار آتش‌بس در غز شدند.

گزارش‌ها حاکی است که پلیس شهر میامی در ایالت فلوریدا با معترضان درگیر شده و شماری از آنها را بازداشت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش این رژیم بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دموکراسی هند در یک قدمی خط پایان
  • جشن آب یا سال نو تایلندی / ببینید فقط از یک مراسم آب پاشی، تایلند چقدر درآمد داشته‌است (فیلم)
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • ۸ عکس از اولین روز جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند
  • آتش بازی میزبان: چشمک تایلندی‌ها به جام جهانی
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • کارکنان گوگل به همکاری شرکتشان با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت