Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیماری آنفولانزای در یک ماه گذشته در کشورهای همسایه وجود داشت و حالا این بیماری از طریق پرندگان مهاجر به کشور ما انتقال پیدا کرده و خطر شیوع آن در استان زنجان افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، زندگی مردم را با مختل مواجه کرده است و از طرفی هم موضوع شیوع آنفولانزای پرندگان در مازندران موجب نگرانی مردم مناطق مختلف استان زنجان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای پاییز امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در استان زنجان می‌گذرد و بیماری کرونا همراه با سایر بیماری‌های ویروسی می‌تازد و هر روز تعداد زیادی از همشهریان جان خود را در اثر بیماری کرونا از دست می‌دهند.

مجید اسکندر پور معاون سلامت دامپزشکی زنجان در مصاحبه‌ای که در 21 آبان ماه با این رسانه داشت زنگ خطر انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از کشورهای همسایه به ایران را داده بود اما حالا برخی از استانهای شمالی با این بیماری درگیر هستند و مازندان نیز یکی از استانهای نزدیک به زنجان است که تلفات پرندگان مهاجر در اثر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مشاهده شده است.

چند روزی است که سر و صدای شیوع این بیکاری باعث نگرانی مردم استان به ویژه مرغداران شده است و حالا زنگ خطر انتقال این بیماری به استان زنجان به صدا درآمده و خطری که با کوچکترین غفلت می‌تواند یک فاجعه را در استان رقم بزند.

براساس اعلام کارشناسان دامپزشکی ویروس فوق حاد پرندگان بسیار خطرناک‌تر از کرونا بوده و سرعت انتقال آن بسیار بالا است بنابراین مردم باید خطر انتقال این ویروس را جدی بگیرند.

مجید اسکندرپور معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان در این مورد به خبرنگار موج رسا گفت: تا به امروز هیچ موردی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان زنجان گزارش نشده است.

وی با تاکید براینکه استان زنجان در مسیر پرندگان مهاجر قرار دارد و احتمال شیوع بیماری وجود دارد تصریح کرد: مردم استان زنجان باید این بیماری کاملا خطرناک را جدی بگیرند و مراقب باشند.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه تالاب‌ها و مناطقی که پرندگان مهاجر در این ایام حضور می‌یابند به صورت کامل رصد می‌شود افزود: شکار نیز توسط محیط زیست کاملا ممنوع شده و مردم نیز از شکار پرندگان به جد خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه انتقال بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از طریق طیور بومی که در روستاها نگهداری می‌شود، وجود دارد افزود: روستانشینان نیز باید کاملا مراقب باشند.

اسکندرپور با تاکید براینکه همه شهرستانهای زنجان در خطر شیوع این بیماری قرار دارند و در هر جایی که پرندگان مهاجر مشاهده می‌شود خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد ابراز کرد: خرید پرندگان از دست فروشان نیز خطرناک است و از مردم تقاضا داریم از خرید مرغ و اردک و غاز خودداری کنند.

وی با تاکید براینکه پرندگانی مانند اردک و غار ممکن است به این بیماری مبتلا باشند و علائمی نداشته باشند افزود: خرید و فروش خطر انتقال این بیماری به انسان را افزایش می‌دهد.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: مردم هر گونه تلفات مشکوکی از پرندگان بومی و غیربومی را مشاهده کردند سریعا موارد را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان پرندگان مهاجر خطر انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان گفت: ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محمدعلی بیرانوند، امروز_ دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: به‌مناسبت چهل‌وپنجمین سالروز تأسیس ارتش جمهوری اسلامی ایران این جلسه تشکیل شده است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک سری از سران خودفروخته که به رژیم وابسته بودند از کار برکنار شدند.

وی تصریح کرد: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ضد انقلاب و عوامل نفوذی بیگانه دنبال این بودند که ایران یگان مسلح قوی نداشته باشد و دنبال انحلال ارتش بودند.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی شهید مخبری نیروی زمینی ارتش در استان زنجان تصریح کرد: در جای جای ایران عوامل مختلف دنبال جدایی و تجزیه‌طلبی بودند و در بیست‌وهشتم بهمن ۵۷ پادگان مهاباد به تصرف درآمد.

وی با اشاره به همراهی ارتش با انقلاب اسلامی افزود: ارتش همواره با فداکاری در کنار ملت و انقلاب بوده و ۴۸ هزار شهید را در دفاع مقدس تقدیم مردم و نظام کرده است.

وی با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی نیز ارتش همواره در برهه‌های مختلف مثل امدادرسانی در بلایای طبیعی در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: ارتش همواره پای کار است و جمله، "ارتش فدای ملت " را به معنای واقعی کلمه تعریف کرده است.

بیرانوند افزود: ارتش جمهوری اسلامی ۴۸ هزار شهید را تقدیم این نظام کرده است و بعد از دفاع مقدس نیز همچنان با توجه‌به وظیفه ذاتی که در قانون اساسی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است که تعداد آن در استان زنجان ۸۰۰ نفر است.

وی با اشاره به برخی از خدمات ارتش در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ارتش در این مدت اقدامات ارزشمندی در خدمت‌رسانی به مردم انجام داده است؛ سیل گلستان؛ سیل خوزستان؛ سیل فارس و زلزله سرپل ذهاب و مواقع بحرانی انجام داده است.

این مسئول با بیان اینکه تسلیحات جدید دارای ویژگی خاصی چون هدفمند بودن، دور زن بودن، هوشمند بودن و قابلیت شبکه داشتن است، متذکر شد: به جرئت می‌توانیم بگوییم که ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح از به‌روزترین وسایل و تجهیزات موجود بهره‌مند می‌شوند، تجهیزاتی که بتواند پاسخ‌گویی برای هر نوع تهدیدی باشد.

بیرانوند با تأکید بر اینکه هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کلیه نیروهای مسلح در اوج آمادگی رزمی و توان دفاعی قرار دارند، افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حال حاضر یک نیروی همدل و هم‌افزا در تمام حوزه‌ها به‌ویژه در تحقق امنیت توان رزمی و آمادگی دفاعی است و آمادگی این را داریم که در کنار سایر نیروهای مسلح در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ کوبنده‌ای به هر نوع تهدیدی بدهیم.

وی ادامه داد: بزرگداشت یادواره شهید صیاد شیرازی، تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، برگزاری محفل انس با قرآن، ویزیت رایگان برای عموم مردم به مدت سه روز در بیمارستان ارتش از جمله برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز تأسیس این نیروی نظامی است.

کد خبر 744832

دیگر خبرها

  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی مردم نوعدوست زنجان به همنوعان در غزه
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • دعوت از مردم نوع دوست استان برای اهداء خون
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان به سایر نقاط کشور منتقل شد
  • انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه
  • ارتش در اوج قدرت و آمادگی قرار دارد
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • (تصاویر) پرندگان میدان شهرداری رشت
  • استقبال بالای زنجانی‌های از طرح زندگی با آیه‌ها