Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@08:52:38 GMT

نشست غیررسمی اوپک پلاس یک روز به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۲۹۱

نشست غیررسمی اوپک پلاس یک روز به تعویق افتاد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت هیئت اوپک پلاس، مذاکرات آنلاین غیررسمی خود را روز یک شنبه برگزار خواهد کرد که یک روز دیرتر از زمان برنامه ریزی شده از قبل است.

به گفته منابع آگاه، در ابتدا قرار بود این مذاکرات دیروز برگزار شود که به فردا موکول شده است. هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن این نشست عنوان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوپک پلاس در مورد افزایش تولید از ابتدای ژانویه که قبلا توافق شده یا ادامه توافق کاهش تولید به میزان قبل به علت تقاضای آشفته برای نفت و رکود ناشی از همه گیری کرونا بحث و گفتگو می کنند.

بر اساس نامه ای از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه در نشست غیررسمی کمیته مشترک نظارتی وزرا که قرار بود امروز برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

نوآک تا اوایل ماه جاری میلادی، وزیر انرژی روسیه بود و تلاش های مسکو برای حفظ روابط نزدیک با اوپک و توافق کاهش تولید را رهبری می کرد.

عربستان نیز با نمایندگی عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی این کشور در این نشست حضور دارد.

نشست اوپک پلاس 30 نوامبر و اول دسامبر (روزهای دوشنبه و سه شنبه) برای تصمیم گیری در مورد سیاست گذاری تولید در سال آینده، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه اوپک پلاس عربستان اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ارسال درخواستی رسمی به وزیر نفت عراق از بغداد خواسته است که صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه را به‌دلیل نگرانی‌های اقتصادی ازسر گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کردستان ۲۴، یک منبع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

بر اساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

ترکیه ۲۵ مارس (پنجم فروردین‌ ۱۴۰۲) پس از برنده شدن عراق در یک پرونده داوری، دریافت روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های استان کرکوک اقلیم کردستان عراق با خط لوله کرکوک - جیهان در منطقه مرزی «فیش خابور» را متوقف کرد.

دولت مرکزی عراق فروردین‌ پارسال مجبور به توقف حدود روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی میدان‌های نفتی استان کرکوک در شمال این کشور با خط لوله کرکوک - جیهان به پایانه جیهان ترکیه شده بود.

عبدالغنی پیش‌تر اعلام کرده بود که  عراق با ترکیه درباره ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های کرکوک با خط لوله کرکوک - جیهان به تفاهم رسیده است.

در حالی که وزارت انرژی ترکیه آمادگی عملیاتی شدن خط لوله صادراتی نفت کرکوک-جیهان را از چهارم اکتبر ۲۰۲۴ تأیید کرده، دولت مرکزی عراق در ازسرگیری صادرات نفت از میدان‌های نفتی منطقه کردنشین در استان کرکوک با خط لوله کرکوک-جیهان تردید دارد و مسائل پیش‌روی آن حل نشده است.

توقف طولانی مدت صادرات نفت اقلیم کردستان عراق زیان اقتصادی قابل‌توجهی را به عراق، اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی خارجی فعال در منطقه کردنشین وارد کرده است.

عراق در طول دوره توقف ۱۴ ماهه فعالیت خط لوله کرکوک -جیهان، زیان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری و جریمه روزانه ۸۰۰ هزار دلاری به‌دلیل رعایت نکردن توافق‌های صادراتی را متحل شده است.

افزون بر این، سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار متوقف و در پی آن درآمد سالانه شرکت‌های نفتی با کاهشی قابل‌توجه روبه‌رو شده و نرخ بیکاری افزایش یافته است.

کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که توقف صادرات نفت نه‌تنها باعث افزایش قیمت جهانی نفت شده، بلکه وجهه بین‌المللی عراق را هم خدشه دار کرده، اعتماد سرمایه‌گذاران هم کاهش یافته و تقاضای تجاری در داخل کشور را کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • جزئیات مذاکره گل محمدی و تراکتور/ یحیی چطور پای میز مذاکره نشست؟!
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده