Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم –مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از اعطای تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن به ساکنان و مجاوران بافت پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه (س) به ازای هر واحد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین،حسن صبوری افزود: برای جلوگیری از رانده شدن ساکنین و مجاورین از اطراف حرم مطهر و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و جلوگیری از هرگونه اقدام برای تغییر در کاربری پهنه های مسکونی و اقدام احتمالی خارج از طرح های مصوب برنامه حمایت از تولید مسکن در بافت پیرامونی حرم های مطهر در قالب ارائه بسته تشویقی و برنامه جامع اقدام کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نوسازی و بهسازی بافت فرسوده حرم حضرت معصومه س وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم بافت فرسوده شهری در ساخت و ساز شهری به ۲۱.۸ درصد رسید، گفت: نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد آئینی از تکمیل ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده و بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.

وی با یادآوری اینکه برنامه امسال این شرکت، آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور است، گفت: با بهره‌برداری از ۲۵ هزار واحد نوسازی شده جدید، ۷۵ هزار واحد دیگر در برنامه تحویل در سال جاری قرار می‌گیرند که انتظار می‌رود تا این رقم افزایش بیشتری یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مشوق‌های شهرسازی که امکان بومی‌شدن دارند در تسریع نوسازی‌ها نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند، توضیح داد: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد.

آئینی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته آمار صدور پروانه در ۲۰۳ شهر کشور نسبت به سال پیش از آن افزایشی بود، گفت: بالاترین آمار صدور پروانه در ۱۰ سال گذشته در سال ۱۴۰۲ ثبت شد که این رقم در شهر تهران معادل ۲۳ هزار واحد بوده است.

سهم بافت فرسوده شهری در ساخت و ساز شهری به ۲۱.۸ درصد رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سهم بافت‌های فرسوده در کل ساخت و سازهای شهری کشور با ۲.۸ درصد رشد به ۲۱.۸ درصد رسیده است.

آئینی با اشاره به اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان رتبه نخست تا سوم را در سال گذشته در زمینه نوسازی به خود اختصاص دادند، گفت: از نظر تحقق برنامه بازآفرینی شهری شهرهای تهران، مشهد و کرمانشاه رتبه‌های نخست تا سوم را داشتند.

کد خبر 745132

دیگر خبرها

  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • رتبه چهارم گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی ساخت و نوسازی مسکن در کشور
  • جشن‌های دهه کرامت با هویت محلی، ملی و بین‌المللی برپا می شود
  • فریاد حیدر حیدر مردم قم در حرم حضرت معصومه(س)