Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیام تسلیتی به مناسبت شهادت محسن فخری زاده از اساتید هسته ای کشور تاکید کرده است: نظام جمهوری اسلامی پیگیری و مجازات عاملان این اقدام تروریستی را حق مشروع و مسلم خود می‌داند و انتقام این شهادت مظلومانه را خواهد گرفت.

در این پیام که عصر شنبه در پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین منتشر شده آمده است: شهادت دانشمند برجسته هسته‌ای و مدیر خدوم عرصه علوم و پژوهش‌های دفاعی شهید محسن فخری زاده پیام اقتدار و مظلومیت ملت ما را بار دیگر آشکار کرد، این عروج خونین نشان داد حقیقت نهضت ما شهادت است و این نهضت با مجاهدت و شهادت زنده و ماندگار می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام ادامه یافته است: شهادت عالمان و دانشمندان ما ادامه راه پرافتخار آل محمد و میراث ذریه طیبه خاندان نبوت و ولایت است و این توفیق الهی تنها برای کسانی حاصل می‌شود که مجاهدت و استقامت در مسیر ایمان و جهاد داشته‌اند. این ترور وحشیانه، نفاق و دو رویی مدعیان ضدیت با تروریسم را افشا کرد و بار دیگر پرده از چهره سفاک دشمنان ما برداشت.

پیام می افزاید: ترورهای بزدلانه، تهدیدهای امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فشارهای سنگین اقتصادی، ملت ایران و جمهوری اسلامی را به مذاکره بر سر توانایی‌های علمی و اقتدار نظامی خود وادار نخواهد کرد.

در ادامه تصریح شده است: در پی هر شهادتی تعهد ما به اسلام و باور ما به حقانیت مسیر طی شده در مبارزه با استکبار بیشتر می‌شود و ملت مصمم‌تر در صحنه حاضر خواهد ماند و تن به سازش و تسلیم نخواهد داد، گرچه این ترور خبیثانه که با آمریت و هدایت سرویس‌های اطلاعاتی استکباری و رژیم صهیونیستی واقع‌شده است بی‌پاسخ نخواهد ماند، اما جوانان نخبه و دانشمندان مؤمن ما با نهضت فراگیر علمی و تکثیر هسته‌های تولید علم، اثرگذارترین پاسخ‌ها را به دشمنان عزت و عظمت ما خواهند داد و جهاد مومنانه خود را باقدرت ادامه می‌دهند.

پیام ادامه یافته است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت این دانشمند خدمتگزار را به خانواده محترم ایشان، جامعه علمی کشور و شاگردان، تبریک و تسلیت عرض نموده، علو درجات و غفران و رحمت الهی برای آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

شهید فخری زاده در راه توسعه علم و دانش جان خود را فدا کرد

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیز در پیامی به همین مناسبت آورده است: شهید بزرگوار دکتر محسن فخری زاده را می توان شهید سرافراز علم، ایمان، دانش، پیشرفت، مبارزه با نظام سلطه، استقلال، بیگانه ستیز توصیف کرد که در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و توسعه علم و دانش در کشور عزیزمان همچون سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی جان خود را فدا کرد.

پیام حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور ادامه یافته است: دشمن بزدل و زبون به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه بار دیگر یکی از دانشمندان برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید آقای دکتر محسن فخری‌زاده را از ما گرفت و ملت غیور و شهید پرور را داغدار کرد.

پیام حاکی است: ترور دانشمندان و انسان‌های بی‌گناه که عمر خود را صرف ارتقای علم و دانش کرده‌اند کاری پلید و کثیف است که تنها از عهده جنایتکاران و خون‌خوارانی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی و عمالشان برمی‌آید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از پیام خود آورده است: اینجانب به همراه خانواده بزرگ حوزه‌های علمیه خواهران شهادت و عروج ملکوتی این دانشمند ارشد و مدیر جهادی را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، ملت رشید و شهیدپرور ایران و خانواده ارجمند، دوستان، آشنایان و همکاران ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن شهید عزیز رضوان و غفران الهی و برای خانواده ایشان صبوری و شکیبایی و اجر جزیل مسالت می نمایم.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محسن فخری زاده جامعه مدرسین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نخستین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بوشهر اظهار داشت: بر اساس مجوز‌های دریافت شده همه افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر می‌توانند جذب دستگاه‌های اجرایی شوند.

وی افزود: در کنار جذب این افراد، تسهیلات ارزان قیمت اشتغال نیز به شکل وسیع تری امسال به خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شود.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: بخش عمده‌ای از یادواره‌های شهدا در سطح کشور از طریق کانون‌های مردمی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: با نگاه خاص دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ۲ سال گذشته به شکل کاملی پرداخت شده و اگر بدهی نیز وجود داشته باشد مربوط به گذشته است.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران در بخشی از سخنانش با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به ددمنشی‌های رژیم غاصب اسرائیل عنوان کرد: این رژیم منحوس، محصول تمدن غرب بوده که با یک تفکر نژادپرستی و تمامیت خواهی هیچ گونه مرز اخلاقی را نمی‌شناسد.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در مقابل این تمدن غربی، تمدنی ریشه دار در حوزه اخلاق، احترام به انسان و بشردوستانه به نام تمدن ایران اسلامی وجود دارد که در سایه سکوت برخی کشور‌های مسلمان منطقه، در مقابل هر زورگویی می‌ایستد.

وی بیان کرد: تحولات ۶ ماهه غزه، نشان می‌دهد که چگونه پرده ریاکاری رژیم کودک کش اسرائیل می‌افتد و در اوج تعصب نژادپرستی نوزاد شیرخواره و زنان باردار را می‌کشد.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران در خصوص استان بوشهر گفت: این استان بسیار استراتژیک بوده و تاریخ مبارزاتی علیه استکبار و استعمار در طول قرن‌ها نشان می‌دهد که از یک غیرت دینی و ملی برخوردار است.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: نیاز است روایت‌هایی از مجاهدت‌های مردم استان بوشهر در قالب هنر و ادبیات برای نسل‌های آینده تدوین و ماندگار شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این نشست اظهار داشت: برای حمایت مالی از تولیدات فاخر فرهنگی مرتبط با شهدا، خانواده‌های شهدا و ایثارگران مانعی وجود ندارد.   سید محمد صادق هاشمی افزود: بیشتر بند‌های سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: در بند پنجم ابلاغیه این سیاست ها، بر ایجاد شبکه‌های مردمی و عوامل تقویت کننده این فرهنگ در اقشار مختلف جامعه تاکید شده است.   معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این شورا نیاز است که مسائل مهم، خاص و دارای قابلیت اجرایی مطرح و بر اجرای مصوبات آن نظارت شود.

هاشمی، بوشهر را پایتخت مقاومت ایران دانست و عنوان کرد: تاریخ مبارزاتی این استان از زمان حضور پرتغالی‌ها تا انگلیسی‌ها و پس از آن در دوران دفاع مقدس مملو از رشادت‌ها و حماسه‌های بی نظیر مردم این بخش از خاک ایران اسلامی است.

استاندار بوشهر هم گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های استان در بخش ایثار و شهادت، کمک به تولیدات فاخر هنری در زمینه معرفی شهدا، آثار و اندیشه‌های آنها است.

احمد محمدی‌زاده افزود: کمک به تامین مسکن مناسب از طریق واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تمرکز بر فعالیت مدارس در موضوع شهدا، کمک به اشتغال فرزندان این خانواده‌ها در کنار سرکشی مداوم را دنبال می‌کنیم.   معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز هم با خانواده‌های شهدا دیدار و در جلسه شورای اداری شرکت می‌کند و با تشکل‌های ایثارگری دیدار می‌کند.

دیگر خبرها

  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد