Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:37:53 GMT

منع واردات پسماندهای جامد به چین

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۳۶۴

چین از ممنوعیت کامل واردات پسماندهای جامد از سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد. ناطقان: وزارت محیط زیست و اکولوژی چین اعلام کرد: با شروع سال ۲۰۲۱ میلادی، واردات پسماندهای جامد به طور کامل ممنوع خواهد شد.

در اطلاعیه وزارت محیط زیست و اکولوژی چین آمده است: از ژانویه سال آینده واردات هر گونه پسماند جامد متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نگهداری و بازیافت هرگونه پسماند جامد خارجی در کشور ممنوع خواهد شد.

بنابر اعلام این وزارتخانه، این ممنوعیت مطابق با قانون جلوگیری و کنترل آلودگی زیست محیطی پسماند جامد سال ۱۹۹۵ است که در ۲۹ آوریل مورد تجدیدنظر قرار گرفت و در اوایل ماه سپتامبر لازم الاجرا شد.

بر اساس این بیانیه نقض این قانون با مسئولیت کیفری مواجه است و پسماندهای جامد خارجی که به طور غیرقانونی وارد شده‌اند بازگردانده می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، در دهه ۱۹۹۰ چین به طور فزاینده ای برای توسعه بخش صنعت به مواد اولیه خام نیاز داشت و لازم بود به واردات پسماند جامد مانند پلاستیک اقدام کند. از سال ۱۹۹۲ این کشور سالانه ۱۹۶ میلیون تن زباله پلاستیکی دریافت کرده است. در اواخر سال ۲۰۱۷ این کشور ممنوعیت واردات برخی از انواع زباله های جامد را به منظور بهبود وضعیت زیست محیطی آغاز کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: منع واردات ، پسماندهای جامد ، چین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: منع واردات پسماندهای جامد چین پسماندهای جامد واردات پسماند پسماند جامد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می‌شود،گفت: رسیدگی به ۱۰ هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ایرج حشمتی در همایش مدیران محیط زیست کشور در شیراز با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند و تغییر اقلیم از اولویت‌های پیش‌رو در سال جاری است که با جدیت دنبال می‌شود، گفت: رسیدگی به 10 هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است، نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت محیط زیست در حوزه‌های پایش آب، هوا و خاک افزود: به روزرسانی سیاهه انتشار آلاینده‌های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها در دستور کار سال 1403 سازمان قرار گرفته است، همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و‌ کاهش آسیب‌پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان‌های ذیربط تهیه خواهد شد.

حشمتی با تشریح اقدامات سیاستگذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یاد آور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیئت وزیران و نیز خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ شد که مطابق خط مشی‌های مذکور، بهینه سازی روش‌های استفاده از آب‌های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص‌های کمی و کیفی و استاندارد‌های مرتبط باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحد‌ها در اجرای طرح پایش خوداظهاری برای بخش پساب و پارامتر‌های مشمولیت واحد‌ها به تفکیک کد آیسیک دراجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است. 

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در سال گذشته، 143 رودخانه با 684 ایستگاه به صورت فصلی پارامتر‌های عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج 1876 پایش نشان از این دارد که در 70 درصد پایش‌های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین 5 گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهاد‌های متولی قانونی آن برای اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است. 

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه‌های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، ادامه داد: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک‌های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • گرامیداشت روز زمین پاک در قزوین 
  • بسته بندی نامناسب کالا سبب تولید پسماند می‌شود