Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:34:10 GMT

خروجی سدهای خوزستان افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۳۹۸

خروجی سدهای خوزستان افزایش نمی‌یابد

فراز رابعی روزشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همانطور که پیش بینی شده بود، بارندگی در حوضه‌های آبریز خوزستان، در بالادست و پایین دست سدها از روز پنجشنبه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد که عمده آن از عصر امروز تا فردا خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹.۸ میلیارد مترمکعب از ظرفیت سدهای خوزستان خالی است، افزود: با توجه به اینکه سیلاب‌ها هنوز به پشت سدهای استان نرسیده، افزایش قابل توجهی در مخازن سدها رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابعی اضافه کرد: پیک سیلاب‌ها در روز یکشنبه و دوشنبه ۹ و ۱۰ آذر به پشت سدهای خوزستان خواهد رسید که با توجه به برنامه‌ریزی‌ قبلی، آمادگی لازم در سدها ایجاد شده است.

وی گفت: حجم خالی سدهای حوضه رودخانه کارون هم اکنون ۴.۴ میلیارد مترمکعب، حجم خالی سد دز ۱.۶ میلیارد مترمکعب، حجم خالی سد کرخه سه میلیارد مترمکعب، حجم خالی سد مارون ۶۸۸ میلیون مترمکعب و حجم خالی سد جره ۱۱۶ میلیون مترمکعب است.

رابعی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ خروجی سدها افزایش نمی‌یابد و پیش‌بینی شده است که همه سیلاب‌های بالادست در مخازن سدها مهار شود.

وی خاطرنشان کرد: دبی رودخانه‌های اصلی خوزستان از تاب‌آوری و ظرفیت عبوردهی آنها بیشتر نخواهد بود و آبگرفتگی در رودخانه‌های اصلی نخواهیم داشت.

رابعی ادامه داد: خروجی سد کرخه ۷۰ مترمکعب برثانیه، خروجی سد دز ۷۰ مترمکعب برثانیه، خروجی سد گتوند ۱۷۰ مترمکعب برثانیه و خروجی سد مارون هفت مترمکعب برثانیه برنامه‌ریزی شده تا علاوه بر آبگیری سدها، دبی رودخانه‌ها افزایش نداشته باشد.

هشدار سیلاب در حوضه میانی

معاون سازمان آب و برق خوزستان همچنین نسبت به فعال شدن حوضه میانی هشدار داد و گفت: شاخه بالارود در اندیمشک، شاخه کهنک در دزفول، رودخانه شور دشت بزرگ در گتوند و مسیل‌ها در حوضه مارون در بهبهان فعال خواهند شد.

وی افزود: درباره فعال شدن حوضه میانی مراتب به استانداری و فرمانداران اعلام شده و ستاد مدیریت بحران خوزستان نیز تشکیل شده است.

رابعی همچنین ضمن توصیه به مردم برای پرهیز از نزدیک شدن به رودخانه‌ها گفت: باید به این مساله توجه شود که دبی‌ پایین هم می‌تواند حادثه‌ساز شود بنابراین ضروری است که افراد از رودخانه‌ها فاصله بگیرند و تردد غیرضروری خود را کاهش داده و احتیاط لازم در زمان سیلاب را جدی بگیرند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز لازم است عملیات در اطراف رودخانه‌ها را متوقف و یا تجهیزات خود را از سواحل خارج کنند.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است: از پنجشنبه گذشته تا فردا یکشنبه شاهد رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای به‌ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و جنوب شرق خوزستان باشیم که سبب آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها در مناطق مستعد خواهد شد. همچنین این اداره کل هشدار سطح زرد را برای ورود سامانه بارشی به استان از روز سه شنبه تا پنجشنبه آینده صادر کرده است.

شریعتی استاندار خوزستان نیز پنجم آذر در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران خوزستان، آماده باش در سراسر استان را در پی هشدار بارندگی‌ شدید اعلام کرد.

حسینی مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان همچنین نسبت به احتمال آبگرفتگی جاده بهبهان- رامهرمز در بارندگی‌ پیش‌رو هشدار داده و گفته، در این بارندگی‌ها نگرانی از احتمال فعال شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در شهرستان‌های لالی، بهبهان، اندیمشک، شوشتر و گتوند وجود دارد.

برچسب‌ها سیل خوزستان مدیریت بحران خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیل خوزستان مدیریت بحران خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان وزارت نیرو سیل خوزستان مدیریت بحران خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان وزارت نیرو اخبار کنکور مترمکعب برثانیه میلیارد مترمکعب حجم خالی سد رودخانه ها خروجی سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در استان خوزستان به منظور مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی نیز اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در مقابل کارهایی که انجام می‌شود، ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است؛ البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت گفت: در راستای مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسؤولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: انجام کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این کمیته راهکارها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کارهای فرهنگی خوبی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

کد خبر 6081033

دیگر خبرها

  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم