Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-18@06:28:28 GMT

ازسرگیری صادرات مستقیم نفت ونزوئلا به چین

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۴۲۰

ازسرگیری صادرات مستقیم نفت ونزوئلا به چین

ونزوئلا با وجود تحریم‌های آمریکا، صادرات مستقیم نفت این کشور به چین را ازسر گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های مؤسسه ردیابی کشتی‌های رفینیتیو ایکون و داده‌های شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پدوسا) نشان داد ونزوئلا بخشی از صادرات مستقیم نفت به چین را که پس از تحریم‌های آمریکا در مدت بیش از یک سال گذشته مخفیانه انجام می‌شد ازسر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های دولتی چین شامل شرکت ملی نفت چین (CNPC) و پتروچاینا  که از مشتریان اصلی پدوسا هستند، آنها از ماه اوت سال ۲۰۱۹ و پس از شدت گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه پدوسا، بارگیری نفت و سوخت از پایانه‌های نفت ونزوئلا را متوقف کردند.

دولت ترامپ با هدف برکناری دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا این تحریم‌ها را به کار گرفت، اما واشنگتن موفق نشد صادرات نفت این کشور آمریکای جنوبی را به‌طور متوقف، یا مادورو را از قدرت برکنار کند.

در این شرایط، مشتریان پدوسا ارسال محموله‌ها به مالزی را افزایش دادند و محموله‌ها را به‌صورت کشتی به کشتی و در دریا منتقل کردند. این روش ادامه صادرات نفت ونزوئلا به چین را با استفاده از واسطه‌های تجاری ممکن کرد.

پدوسا، سی‌ان‌پی‌سی و پتروچاینا و وزارت نفت ونزوئلا از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه (پنجم آذرماه) در این باره هشدار داد: افراد فعال در صنعت نفت ونزوئلا در معرض خطر قرار گرفتن در فهرست تحریم‌ها هستند.

پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی تنکرترکرز که حرکت نفتکش‌ها در آب‌های بین‌المللی را ردیابی می‌کند ازسرگیری حرکت نخستین نفتکش ونزوئلایی به سمت چین را در ماه اوت امسال شناسایی کرد، این نفتکش یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت به چین منتقل کرده است.

هم‌اکنون حداقل یک نفتکش در یکی از بنادر چین در حال تخلیه بار خود است، در حالی که دو نفتکش متعلق به پتروچاینا هم اوایل ماه جاری میلادی نفت خام ونزوئلا را بارگیری کردند.

صادرات مستقیم نفت ونزوئلا در آستانه انتقال قدرت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا به جو بایدن دموکرات ازسر گرفته شده است.

مشاوران رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرده‌اند که بایدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا را حفظ خواهد کرد، اما تمرکز راهبرد آمریکا را تغییر خواهد داد.

منبع: شانا

کلیدواژه: ونزوئلا تحریم ونزوئلا صادرات نفت چین صادرات مستقیم نفت نفت ونزوئلا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خریدهای خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشورهای مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبرهای خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

کد خبر 6080935 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد