Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، تعدادی از مقامات آمریکایی و افغانستانی می گویند آمریکا بعد از امضای توافق صلح با طالبان دست کم ۱۰ پایگاه خود در افغانستان را تعطیل کرده است.

مقام‌هایی که نخواسته اند نامشان فاش شود به واشنگتن پست گفته اند که برخی از این پایگاه‌ها به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی پایگاه‌های دیگر نیز تخیله شده تا در صورت ضرورت در آینده قابل استفاده برای نیروهای آمریکایی باشد.

منابعی در دولت افغانستان نیز به بی‌بی‌سی گفته‌اند که نیروهای آمریکایی پایگاه‌های خود در ولایت‌های مهم و کلیدی را تخلیه کرده یا در سطح محدودی پایین آورده اند.

یادآور می شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دستور کاهش نیروهای آمریکایی تا سطح ۲۵۰۰ نظامی در افغانستان را تا تاریخ ۱۵ ژانویه یعنی تنها پنج روز پیش از مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا را صادر کرده است.

کد خبر 5082815 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا افغانستان خروج نظامیان آمریکا رژیم صهیونیستی محسن فخری زاده ایالات متحده امریکا ایران جو بایدن عراق عربستان سعودی فلسطین دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سوریه ترور دانشمندان هسته ای ترکیه نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه ویدئویی از تعبیر جالب ریتر افسر سابق ارتش آمریکا نسبت به حمله موشکی و پهپادی ایران را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 844634 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل ایران و آمریکا هواپیما - پهپاد خبر ویژه

دیگر خبرها

  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • ایران با «وعده صادق» چه پیام‌های استراتژیکی به اسرائیل و آمریکا داد؟
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا