Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ و آمار بستری‌های کرونایی اظهار کرد: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته در کشور حدود ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری به استان‌های رکورددار موارد بستری کرونا بیان کرد: بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان‌های ایلام، یزد، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی گزارش شده و میانگین بروز در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به استان های رکورددار مرگ و میر کرونا تصریح کرد:‌میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور در هفته قبل حدود ۴۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به یزد، سمنان و خراسان جنوبی بوده است.

لاری بیان کرد: شمار مبتلایان قطعی کرونا در جهان از مرز ۶۲ میلیون نفر عبور کرد و تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در دنیا جانشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. با توجه به کشف نشدن واکسن و داروی قطعی برای بیماری تنها راه پایدار مقابله با این بیماری نوپدید خودمراقبتی است که هر یک از ما به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانمان ملزم به رعایت آن هستیم.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امیدواریم با تقویت و افزایش انگیزه عمومی در میان مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین همکاری مطلوب میان نهادهای متولی در اجرای هرچه بهتر محدودیت‌های سراسری و استمرار محدودیت‌های هوشمند، در هفته‌های آتی شاهد توقف شیوع بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران آمار مبتلایان کرونا در ایران ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: پیرو شکایات مردمی مطب دندانپزشک قلابی پس از هماهنگی با دستگاه قضایی و همکاری پلیس اماکن عمومی نیروی انتظامی برای سومین بار پلمب شد.

مهدی زارعی روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: فرد متخلف با وجود اینکه سه بار در محاکم قضایی محکوم شده بود، با اجاره مکان جدید اقدام به تاسیس دوباره مطب غیرمجاز دندانپزشکی کرده است.

وی افزود: این دندانپزشک قلابی در میدان امام حسین (ع) بروجرد فعالیت داشته است و چنانچه مردم از این فرد متخلف شکایت دارند می‌توانند به معاونت درمان شبکه بهداشت شهرستان مراجعه کنند.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به افزایش فعالیت افراد بدون صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به علت دریافت تعرفه ارزان‌تر از بیماران تاکید کرد: به لحاظ عدم وجود شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و عدم تخصص و مهارت در امر دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران ناپذیر در بیماران گزارش شده که منجر به صرف هزینه‌های گزاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • پسر خداداد افشاریان در لیگ یک رکورددار شد!
  • میانگین سن بازنشستگی در ایران به کمتر از ۴۰ سال رسید! | افزایش تقاضاهای کذب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها