Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی استانداری فارس شنبه به نقل از عبدالرضا قاسم پور ادامه داد:دستگاه های اجرایی به جز موارد ضروری و استثنا می توانند در شهرهای قرمز تعداد کارکنان خود را تا یک پنجم یا بیشتر کاهش دهند.

وی با بیان اینکه یک هفته از اجرای طرح جامع مقابله با کرونا گذشته است از همکاری بسیار خوب مردم استان تشکر کرد و ادامه داد: اعمال محدودیت ها  در پنج بخش آموزش مراکز علمی و دانشگاهی ،مشاغل و اصناف تجاری، خدماتی و بازرگانی ، تردد خودرویی و مراسم های فرهنگی اجتماعی  و  اداری و اعمال دورکاری های کارکنان دولت با نظارت ها و بازرسی های دقیق در همه مناطق استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار فارس با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از ۳۰۰ تیم بازرسی در اجرای طرح جامع مقابله با کرونا فعال بوده اند،گفت: با دستور استاندار فارس،فرمانداران و بخشداران در همه نقاط استان شخصاً از شهر و خیابان ها مراکز و اماکن شلوغ و پرتردد بازدید میدانی داشتند و بر نحوه فعالیت اصناف و رعایت محدودیت ها از سوی آنها نظارت کرده اند.

قاسم پور با ابراز خرسندی از اینکه اعمال محدودیت ها اثرگذار بوده و آثار خوب همراهی مردم در اجرای طرح قابل مشاهده است، اظهار کرد:  اگر مردم عزیز و فهیم رعایت پروتکل ها را ادامه دهند قطعاً روزها و هفته‌های بهتری در انتظار استان فارس خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که  طی یک هفته گذشته در رابطه با فعالیت اصناف و مشاغل و محدودیت‌های خودرویی در شهر ها اعمال شد، بیان کرد:  در بخش اصناف حدود پنج هزار بازرسی در سراسر استان انجام شده که به حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی اخطار و تذکر داده شد و ۱۹۰ واحد نیز پلمپ شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا  تاکنون ۴۴۳ هزار مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد به ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد اخطار داده شده و  هفت هزار و ۲۰۰ واحد صنفی هم تعطیل شده است.

قاسم پور افزود: در بحث محدودیت های ترددهای خودرویی حدود ۲۱ هزار مورد اخطار  داده شده و هشت هزار مورد برگشت خودرو داشتیم و حدود ۶ هزار نفر جریمه شدند.

وی با اشاره به تداوم اجرای محدودیت ها در هفته جاری به نحوه فعالیت کارکنان ادارات دولتی نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مصوبه ای مبنی بر تعطیلی کامل و سراسری ادارات وجود ندارد ، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در شهرهای با وضعیت قرمز می توانند با تشخیص بالاترین مقام دستگاه تعداد کارکنان را بیش از مصوبات گذشته کاهش دهند.

معاون استاندار فارس بیان کرد:  آن دسته از کارکنان که حضورشان در محل اداره برای ارایه خدمات ضروری به مردم لازم است باید در محل کار حضور  داشته باشند یعنی خدماتی که اگر انجام نشود قطعا مردم با مشکلات جدی مواجه می شوند.

قاسم پور گفت: استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، بیمارستان ها، امداد، اورژانس آتش‌نشانی، نیروهای مسلح، هلال احمر، صدا و سیما و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، گاز ، مخابرات، شرکت پخش فرآورده های نفتی ،بخش خدمات شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی و حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، بخش های خدماتی و بازرسی و نظارتی صمت و تعزیرات و سایر دستگاه ها از موارد ضروری در شرایط فعلی هستند.

وی ادامه داد: در استان فارس از حدود یک ماه پیش با دستور استاندار، دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی در حال انجام است که در شهرهای قرمز یک سوم، شهرهای نارنجی یک دوم و شهرهای زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور دارند.

معاون استاندار فارس افزود: هدف این است که ادارات خلوت تر شود و ترددها کاهش یابد تا شاهد خلوت شدن شهرها باشیم.

قاسم پور اضافه  کرد: بخش تولید نیز مشمول این تعطیلی یک هفته ای نیست و این بخش به فعالیت ادامه می دهد. 

وی با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته با همکاری مردم ،استان فارس جزو  استان های موفق در مدیریت بیماری کرونا بوده است ابراز امیدواری کرد با تداوم و افزایش همکاری ها شاهد قطع زنجیره انتقال و کنترل ویروس در استان باشیم.
معاون استاندار فارس در خصوص چگونگی فعالیت بانک ها نیز گفت:  بر اساس مصوبه شورای هماهنگی، بانک ها در صورت وجود تنها یک شعبه در منطقه ای، آن شعبه باید  با ۱۰۰ درصد ظرفیت و پرسنل فعالیت خود را ادامه دهد اما درصورتی که بیشتر از یک شعبه وجود داشته باشد ۵۰ درصد شعب به ارایه خدمات می پردازند که در این حالت نیز   شعب فعال باید با ۱۰۰ درصد پرسنل حضور داشته باشند.

قاسم پور با بیان اینکه حوزه ستادی بانک ها باید برابر با طرح جامع و رنگ بندی شهرها عمل کنند، اضافه کرد: چنانچه در شعب ازدحام جمعیت به وجود آمد مدیران استانی بانکها باید بلافاصله اقدام به افرایش تعداد شعب کنند تا در نحوه ارائه خدمات خللی ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه در سطح استان فارس بانک ها باید گسترش خدمات الکترونیک را در دستور کار قرار بدهند، اظهار کرد:  بر اساس مصوبه ستاد استانی ، بانک ها باید از  برگشت زدن چک ها و صدور و ارسال پیامک پرداخت اقساط در این شرایط اجرای طرح جامع برای اصناف و فعالین اقتصادی و بخش خصوصی خودداری کنند.

قاسم پور همچنین گفت: هماهنگی های لازم برای عدم ارایه خدمات دولتی به افرادی که تست کرونای آنان مثبت شده است انجام شده و  بر اساس مصوبه ستاد ملی این اقدام در همه ادارات دولتی اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها شیراز استانداری فارس فارس محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز استانداری فارس فارس محدودیت های کرونا شیراز استانداری فارس فارس محدودیت های کرونا اخبار کنکور معاون استاندار فارس دستگاه های اجرایی استان فارس محدودیت ها دستگاه ها انجام شده اجرای طرح قاسم پور طرح جامع بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی

به گزارش جام جم-معاون اقتصادی استاندار بوشهر در آیین معارفه سرپرست بانک تجارت استان بوشهر اظهار داشت: محسن مختاری، از مدیران موفق و با کیفیت استان بوشهر هستند و در دو سال اخیر در بیشتر شاخص ها، رتبه های برتر بانکی را کسب کرده و امیدوارم در مسئولیت جدید در استان فارس نیز همانند گذشته، موفق باشد.

علی باستین افزود: علی پور مدیر جدید بانک تجارت استان نیز از نیروهای بومی و متخصص و متعهد است که برای ارتقای سطح کیفی فعالیت های این مجموعه تمام توان خود را به کار می گیرد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: مشارکت بانک ها در طرح های عمرانی و اقتصادی استان بوشهر در یکسال اخیر با موفقیت اجرایی شد و چند طرح و پروژه با کمک بانک ها، عملیاتی شدند که امسال این روند با شتاب بیشتری تداوم خواهد داشت.

باستین تصریح کرد: بانک‌ها باید در راستای تامین مالی طرح های پیشران توسعه استان و طرح هایی که مطالبه عمومی است اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: بانک های استان در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزی پروری و خرما به ویژه در صنایع تکمیلی و بسته بندی مشارکت کنند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، خواستار مشارکت بانک های استان بوشهر در طرح های درمانی شد و گفت: بوشهر نیازمند طرح ها و پروژه های درمانی با کیفیت است تا از مراجعه بیماران به استان های همجوار جلوگیری شود و نقش بانک ها در تامین مالی این پروژه ها مهم است.

باستین ابراز داشت: بانک تجارت در پرداخت تسهیلات تکلیفی در استان پیشتاز بوده که امیدوارم این روند تداوم یابد.

وی تاکید کرد: از بانک های استان بوشهر انتظار داریم ۵۰ درصد تسهیلات خود را در تقویت تولید و اشتغال مصرف کنند تا در تحقق شعار سال نیز به توفیق برسیم.

باستین، خواستار تغییر رویکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات از مشتری محوری به توسعه‌محوری شد و گفت: طرح هایی که در توسعه و پیشرفت استان و رفاه و آسایش مردم تاثیرگذار هستند باید مورد نگاه ویژه بانک ها قرار گیرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات بویژه در حوزه تقویت فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بانک ها در این راستا باید نگاه خود را تغییر دهند.

علی باستین از محسن مختاری قدردانی و برای علی پور در سمت مدیریت بانک تجارت آرزوی توفیق نمود.

دیگر خبرها

  • همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ها
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس