Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:41:32 GMT

نتانیاهو دست خالی از عربستان بازگشت؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۷۱۷

نتانیاهو دست خالی از عربستان بازگشت؟

به گزارش تابناک، این روزنامه به نقل از برخی مشاوران عربستانی و مسؤولان آمریکایی نوشت: "زمانی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر "اسرائیل" اواخر هفته گذشته برای انجام دیداری شبانه و محرمانه با شاهزاده محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) به عربستان سفر کرد، او و هم‌پیمانانش در واشنگتن امیدوار بودند در این دیدار به تاییدهایی از طرف بن سلمان درباره اینکه قرارداد عادی‌سازی میان دو دشمن دیرینه در خاورمیانه در دست انجام است، دریافت کنند اما برعکس نتانیاهو دست خالی به "اسرائیل" بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، مسؤولان آمریکایی امیدوار بودند بتوانند توافق‌های عادی‌سازی را که به روابط میان رژیم صهیونیستی و دو کشور امارات و بحرین رسمیت بخشیده‌، بزرگترین مانع باقی مانده در راه حضور دیپلماتیک این رژیم در منطقه را از بین برده و بخش اصلی تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای تقویت ائتلاف علیه ایران بود، تقویت کنند.

طبق گفته‌های مشاوران عربستانی و مسؤولان آمریکایی، بن سلمان در پی نتیجه انتخابات آمریکا، تا حد زیادی از قرارداد عقب نشینی کرد.

به گفته برخی معاونان عربستانی، بن سلمان که به شدت به دنبال برقراری روابط با دولت آتی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا است، در حال حاضر درباره در پیش گرفتن این اقدام مردد است زیرا بعدها می‌تواند از این قرارداد برای کمک به تقویت روابط خود با رئیس جمهوری جدید آمریکا استفاده کند.

بایدن نیز گفته قراردادهای عادی‌سازی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را ترجیح می‌دهد اما او موضعگیری جدی‌تری را درباره کارنامه حقوق بشر عربستان به ویژه پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف این کشور در پیش گرفته است.

برخی دستیاران عربستانی اظهار کردند: دستیابی به تواققی با نظارت رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند روابط میان دولت بایدن و ریاض را بر پایه‌های محکم و استواری بنا کند.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی آبسرد ترور محسن فخری زاده مجید شهریاری محسن فخری زاده اسرائیل بن سلمان وال استریت ژورنال محدودیت های کرونایی آبسرد ترور محسن فخری زاده مجید شهریاری محسن فخری زاده بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان

رئیس‌جمهوری گفت: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

‌به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان ضمن قدردانی از میزبانی دولت این کشور از هیئت همراه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از طرف رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره از اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطین و حق و عدالت دفاع کردند، سلام عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و پاکستان به صرف روابط همسایگی نیست، بلکه مبتنی بر رابطه تاریخی، تمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است، افزود: آنچه دو ملت بزرگ ایران و پاکستان را پیوند داده، همین اشتراکات اعتقادی و دینی است و چنین پیوندهایی ناگسستنی است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تبادل ظرفیت‌های قابل توجه موجود در دو کشور به‌طور حتم سبب انتفاع ملت‌های ایران و پاکستان خواهد شد، افزود: در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور تصمیم گرفتیم ضمن به‌کارگیری این ظرفیت‌ها روابط ایران و پاکستان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی در همه سطوح ارتقا بخشیم.

رئیسی گفت: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کرده‌ است، نسبت به انتقال تجربیات و تبادل ظرفیت‌ها در این زمینه با ملت پاکستان به‌ویژه در بخش‌های مختلف علم و فناوری، تکنولوژی، حمل‌ونقل و ترانزیت اعلام آمادگی کرد.

رئیس‌جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در روابط ایران و پاکستان در همه زمینه‌ها باشد. ‌

جواد اوجی، وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد شده است و پس از پایان سفر به پاکستان راهی سریلانکا می‌شود.

دیگر خبرها

  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند