Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس؛ این تظاهرات در اعتراض به پیش نویس قانونی که انتشار عکس و تصویربرداری از ماموران پلیس را در هنگام اجرای وظیفه با هدف تخریب و آسیب روحی و روانی آنان محدود می کند ، بزگرا شد . این قانون تنها چند روز پس از انتشار تصاویر تکان دهنده حمله ماموران به یک مرد سیاهپوست و آزار نژادی او مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات اخیر ماموران پلیس که توسط هنرمندان و سیاستمداران فرانسه محکوم شده، خرف و حدیث ها درباره این قانون پیشنهادی دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری را به اوج رسانده است. او روز جمعه با پذیرفتنی نبودن این حمله، از اعضای دولتش خواست که پیشنهادهایی برای مبارزه با تبعیض نژادی ارایه کنند.

بحث برانگیزترین بخش این پیش نویس، ماده ۲۴ است که انتشار تصاویر ماموران را در هنگام اجرای وظیفه با نیت آسیب رساندن به یکپارچگی جسمانی و روانی آنان،  جرم دانسته است.. این پیش نویس که چند روز پیش در مجمع ملی تصویب شد و اکنون در انتظار تایید سنای فرانسه است، موجب اعتراض هایی در سراسر این کشور شده است.

برگزار کنندگان گردهمایی های اعتراضی با این ادعا که این ماده ناقض آزادی های اساسی تصریح شده در قانون اساسی جمهوری فرانسه است، خواستار حذف آن شده اند.

پیش بینی می شود اتحادیه های کارگری و بازرگانی و همچنین اعضای جنبش جلیقه زردها که اعتراض های گاهی خشونت بار آنان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ فرانسه را تکان داد، در این تظاهرات شرکت جویند.

ژان کستکس نخست وزیر فرانسه در نشانه ای از آمادگی احتمالی دولت برای عقب نشینی از این ماده قانونی، روز جمعه قول داد شورایی را مامور بررسی آن کند.

بر اساس این ماده قانونی، ناقضان آن با محکوم شدن به حداکثر یک سال زندان و پرداخت جریمه ۴۵ هزار یورویی (معادل ۵۳ هزار دلار) مجازات خواهند شد.

لورن فابیوس نخست وزیر پیشین و رئیس شورای قانون اساسی فرانسه روز شنبه قول بررسی این قانون را در دیوان عالی داد.

برچسب‌ها فرانسه اعتراض های خیابانی قانون پاریس امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اعتراض های خیابانی قانون پاریس امانوئل مکرون فرانسه اعتراض های خیابانی قانون پاریس امانوئل مکرون اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم

 

منبع: العالم

حجم ویدیو: 4.87M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد
  • اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم
  • ممنوعیت راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی در پاریس
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • همکاری بانوان قمی با ماموران پلیس در اجرای طرح نور+فیلم
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • کارکنان گوگل به همکاری شرکتشان با رژیم صهیونیستی اعتراض کردند