Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو، از آغاز به‌کار هیئت ساماندهی بازارهای محلی آب در این وزارتخانه خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کیومرث حیدری، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو اظهار داشت: تدوین و ابلاغ نظام‌نامه ساماندهی و توسعه بازارهای محلی آب را یکی از گام‌های بنیادی اصلاح ساز دانست و ادامه داد: در همین راستا تشکیل هیئت ساماندهی و راهبری بازارهای محلی آب، اهتمام جدی وزارت نیرو برای ایجاد زمینه تحقق اهداف را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حیدری در اولین جلسه هیئت ساماندهی بازارهای محلی آب که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، دبیرخانه این هیئت نیز در ستاد وزارت نیرو تشکیل و کار خود را آغاز کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان در این زمینه گفت: علاقه‌مندان به همفکری و مشارکت در تصمیم‌سازی در این حوزه (توسعه بازارهای محلی آب) می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را به دبیرخانه هیئت (دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق) ارسال کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو اظهار کرد: امیدواریم با بکارگیری موثر ظرفیت این نهاد تازه تاسیس و مشارکت بخش‌های مرتبط در حوزه‌ آب کشور، امکان برون رفت از بحران‌های ادواری آب فراهم آمده و به ارتقای هر چه بیشتر توسعه پایدار کشور منجر شود.

حیدری با اشاره به اهمیت مسئله آب در کشور ادامه داد: مسئله آب به‌عنوان یکی از موضوعات ویژه و حائز اهمیت در صدر اولویت‌های برنامه ششم قرار گرفته و این توجه، متاثر از شرایط خاص کشور، کم آبی شدید بسیاری از مناطق، خشکسالی‌های مستمر و آثار زیان‌بار آن بر زیست اجتماعی بلندمدت تمدن ایرانی است.

وی افزود: سیاستگذاری‌های بخش آب نمی‌تواند بی‌توجه به چنین شرایط و اولویتی متکی به رفتار نادرست گذشته استمرار پیدا کند و تغییر پارادایم و نه تغییر جزئی در روش‌های جاری، می‌تواند در تسکین کوتاه مدت مسئله و حل بلندمدت آن موثر باشد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو خاطرنشان کرد: بر همین اساس تغییر نوع نگاه از مناسبات وابسته به اطلاعات زائیده از محیط کسب و کار ناکارآمد به مناسبات حاصل‌شده از محیط رقابت‌پذیر برای کشف ارزش واقعی آب و تخصیص متکی به آن در دستور قانونگذار (با تمرکز و تاکید بر شکل‌دهی بازارهای محلی آب در برنامه ها و قوانین مختلف)، دولت (با تاکید بر بهبود محیط کسب و کار و توسعه رقابت) و وزارت نیرو (با اتخاذ رویه‌ها و برنامه‌های اجرایی برای اصلاح اساسی ساز و کارهای جاری) قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو بازارهای محلی آب هیئت ساماندهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با هیئت پاکستانی در کابل اظهار داشت برای حل مشکلات تجاری و ترانزیتی باید اقدام مشترک انجام شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت کنونی افغانستان با هیئت پاکستانی به ریاست «محمد خرم آغا» معاون وزارت تجارت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

متقی افزود برای حل مشکلات تجاری و ترانزیتی افغانستان و پاکستان باید اقدامات مشترک و صادقانه انجام شود.

«حافظ ضیاء احمد» معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در شبکه ایکس نوشت هدف از این دیدار تقویت روابط تجاری، ترانزیتی و اقتصادی پاکستان با افغانستان بود.

وی افزود در این دیدار مشکلات موجود تجاری دو کشور بررسی شده است.

هیئت پاکستانی برای حضور در نشست دوحه درباره افغانستان مشخص شدحمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستاننگرانی چین از افزایش تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان

معاون وزارت تجارت پاکستان نیز اظهار داشت با مقامات افغانستان در حال گفتگو هستند و امیداری‌ها برای حل مشکلات تجاری و ترانزیتی وجود دارد.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، دو طرف بر ایجاد تسهیلات تردد مسافران، بیماران نیز در این دیدار تاکید کرده‌اند.

سفر هیئت پاکستانی به کابل پس از حملات هوایی ارتش پاکستان بر بخش‌هایی از ولایت‌های «پکتیکا» و «خوست» در شرق افغانستان صورت گرفته است.

در پی این حملات، وزارت خارجه حکومت افغانستان با احضار کاردار پاکستان، اعتراض شدید خود را به این حملات ابراز کرد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • انتصاب در وزارت راه و شهرسازی
  • دکتر بذرپاش حکم جدید صادر کرد
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت
  • امکان بهره‌گیری از وام‌های بلمبارد برای ترید در بازارهای فیوچرز
  • معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد