Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون ۹ هزار هکتار از مزارع چغندرقند برداشت شده و برداشت محصول ادامه دارد، گفت : کل سطح زیرکشت چغندرقند بهاره استان ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار است.

او با بیان اینکه پارسال ۴۳۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید و تحویل کارخانه‌های قند شد، گفت : پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید و تحویل کارخانه‌های قند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برداشت چغندرقند از ۲۰ شهریور ماه در استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا ۱۰ آذرماه به پایان برسد.

حاتمی سپس به سطح زیرکشت چغندرقند پاییزه پرداخت و ادامه داد: در مناطق گرمسیری استان هزار و ۱۵۰ هکتار چغندرقند کشت شده است.

او به ضرورت کشت پاییزه چغندرقند اشاره و گفت: این کشت در راستای اشتغال پایدار و افزایش ضریب خوداتکایی تولید شکر، افزایش حاصلخیزی و مواد آلی خاک و استفاده از آبیاری سبز و بهره وری از منابع آبی انجام می‌گیرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت