Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا نجاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت بیماری آنفلوانزا در سراسر کشور از طریق پایگاههای دیده بانی فعال رصد و پایش می شود و علاوه بر مراکز بهداشتی کشور، وضعیت این بیماری در بیمارستانها و مراکز درمانی نیز رصد و پایش می شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوانزای فصلی در کشور گزارش نشده است و هنوز با مساله ای به نام شیوع آنفلوانزای فصلی مواجه نیستیم و امسال هیچ موردی از ابتلا و مرگ ناشی از آنفلوانزا در کشور نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاری افزود: بیماری آنفلوانزای پرندگان نیز تاکنون هیچ مورد ابتلای انسانی در کشور نداشته است و فقط در یک یا دو نقطه کشور در دو مرغداری به صورت محدود موارد ابتلا به این بیماری در تعدادی از مرغ ها دیده شده که همه آنها معدوم شده اند و هیچ موردی از ورود این مرغ های محدود به بازار وجود نداشته است.

رئیس اداره آنفلوانزای وزارت بهداشت ادامه داد: مردم مطمئن باشند که موارد ابتلای مرغ ها به آنفلوانزای پرندگان در این دو مرغداری به طور کامل پاکسازی شده و مرغ های موجود در بازار کاملا سالم و تحت نظر سازمان دامپزشکی هستند. موارد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در دو مرغداری اعلام شده نیز محدود بوده، تعداد مرغ های مبتلا قابل شمارش و در مقابل کل بازار مرغ کشور بسیار محدود است بنابراین این مساله تاثیری در بازار مرغ کشور نداشته است و گرانی مرغ در بازار هیچ ارتباطی به ابتلای تعداد محدود مرغ در دو مرغداری به آنفلوانزای پرندگان ندارد.

نجاری درباره واکسن آنفلوانزا نیز گفت: امسال با تصمیم کمیته ملی کشوری آنفلوانزا واکسیناسیون آنفلوانزا با اولویت توزیع رایگان در شبکه بهداشتی کشور برای گروههای خاص انجام شد و با توزیع حدود ۱.۵ میلیون دوز واکسن در شبکه به صورت رایگان، کادر بهداشتی- درمانی مراکز دولتی و خصوصی، زنان باردار و بیماران خاص مانند افراد دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس واکسن آنفلوانزا را دریافت کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز با شیوع آنفلوانزا در کشور مواجه نشده ایم، زمان تزریق واکسن آنفلوانزا دیر نشده است، سازمان غذا و دارو در تلاش است تا میزان بیشتری واکسن آنفلوانزا وارد کشور شود تا بتوانیم واکسن آنفلوانزا را برای گروه های بیشتری از مردم تزریق کنیم و اگر افرادی از بین بیماران خاص، زنان باردار یا کادر بهداشتی- درمانی هنوز این واکسن را نزده اند می توانند برای دریافت این واکسن به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی مراجعه کنند.

رئیس اداره آنفلوانزای وزارت بهداشت گفت: پیش بینی وزارت بهداشت این است که با توجه به رعایت اصول بهداشتی پیشگیری از کووید۱۹ توسط مردم شامل ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مدام دست ها، امسال با موارد قابل توجه آنفلوانزا در کشور مواجه نمی شویم.

به گزارش ایرنا، یکی از نگرانی های وزارت بهداشت از ماههای گذشته همزمانی اپیدمی کرونا و آنفلوانزا در پاییز و زمستان بود که خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای انسانی به آنفلوانزا در کشور نداشته ایم. سال گذشته بیش از 116 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فصلی در کشور جان خود را از دست دادند اما به نظر می رسد امسال به علت رعایت اصول بهداشتی، با موارد زیادی از آنفلوانزا در کشور مواجه نشویم. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آنفلوانزای پرندگان آنفلوانزا در کشور واکسن آنفلوانزا موردی از ابتلا ابتلای انسانی وزارت بهداشت کشور نداشته دو مرغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد

دکتر روح الله سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ایمن‌سازی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی محسوب می‌شود و بنابراین نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه قابل توجه است.

وی افزود: پس از تامین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تاثیر عمده‌ای در کاهش مرگ و میر و ناتوانی نداشته است.

شکری گفت: در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: به برکت فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور و در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برمی‌داریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.

وی اضافه کرد: این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود
  • هشدار دانشمندان: همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود