Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@12:38:32 GMT

رفع تصرف اراضی ملی در اوز

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۹۷۵

رفع تصرف اراضی ملی در اوز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمدنژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ،گفت: با تلاش‌های موثر نیرو‌های حقوقی و ممیزی اراضی شهرستان لارستان و همکاری مراجع قضایی، یکی از بزرگترین رفع تصرفات  امسال استان فارس در اراضی ملی قلات اسلام آباد  اوز انجام و اراضی تصرفی از دست متخلفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: با اعتراض به رای کمیسیون ماده واحده و با صدور رای قطعی از سوی مراجع قضایی ۷۱۰ هکتار از اراضی ملی منطقه قلات اسلام آباد اعلام و عملیات رفع تصرف از این اراضی در دستور کار نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گرفت.

صمدنژاد ارزش ریالی این اراضی را حداقل ۷۱ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد:کارشناسان منابع طبیعی با حضور در منطقه پس از بررسی حدود اربعه پلاک با  یک دستگاه تراکتور مرز اراضی ملی و مستثنیات را مشخص کردند تا از دست اندازی مجدد به این اراضی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع تصرف اراضی ملی شهرستان اوز اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است

غلامی  در حاشیه تشکیل میز خدمت و ارتباطات مردمی در جهاد کشاورزی استان سمنان به عنوان‌نماینده رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح «کاداستر» اراضی ملی و دولتی از اهداف برنامه ششم توسعه با همکاری سازمان ثبت و اسناد املاک و حسب قانون مربوطه بیش از ۹۹درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: حدنگاری اراضی ملی، دولتی و موات یکی از راهبردها و برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی یادآور شد: حدنگاری یا کاداستر فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه می‌شود و حدنگاری اراضی ملی بر اساس قانون مربوطه و اعتبارات تخصیصی از سال ۹۴آغاز و تداوم یافته است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۳۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت اراضی ملی، دولتی و موات درکشور انجام شده و زمینه جلوگیری از دغدغه‌ و سرگردانی های ارباب رجوع با این اقدام فراهم‌گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور