Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تغییر در دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیازمند تصمیم‌گیری در سطوح عالی دانست و تاکید کرد: در ارتباط با بحت دسترسی‌ها این مراقبت را داریم که دسترسی‌ها در حدود تعریف شده و متعارف خودش باشد.

به گزارش ایلنا، «بهروز کمالوندی» در گفت وگویی درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده فوق‌لیسانس و دکترای فیزیک هسته‌ای داشتند ولی کار اصلی ایشان در وزارت دفاع، متمرکز بر سازمان پژوهش‌ها و نوآوری‌های صنایع دفاع بود که در همه حوزه‌ها متنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جوسازی رسانه‌ای اظهار داشت: شیطنتی که رسانه‌های صهیونیستی و غربی داشتند، این است که پرونده‌ای درست کنند و ایران را متهم کنند که به دنبال سلاح هسته‌ای است و در این خصوص مرتبا ایشان را مطرح می‌کردند. اگر یادتان باشد، زمانی که نتانیاهو نمایش اسناد را ارائه کرد، از ایشان نام برد در حالی که به هیچ وجه کشور درگیر مسائل نظامی هسته‌ای نبوده و فتوای مقام معظم رهبری در این خصوص کاملاً واضح و مشخص است.

کمالوندی با بیان اینکه دشمن فقط در حوزه هسته‌ای به ما اتهام وارد نمی‌کند، تصریح کرد: البته آنها راه به جایی در این زمینه نمی‌برند. ردپای آنها در حوادث مختلف کاملا دیده می‌شود. در حادثه نطنز هم می‌توان گفت عوامل‌شان با اتفاق اخیر یکی است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در این قضایا نقش دارد.

وی درباره تلاش اسرائیل برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: آنچه که به نقاط قوت ما مربوط می‌شود، امروز هدف دشمن است. یکی از اهداف آنها این است که ما را از این مسیر مایوس کنند. این مسیر سخت و ناهمواری است ولی با عزم و اراده و با اتکا به حول و قوه الهی ما ان‌شاالله به نتیجه خواهیم رسید.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، حتماً در فضای صنعتی باید کارمان را مضاعف کنیم و در حوزه‌های امنیتی هم حتما باید پاسخ قاطعی به این اقدامات داده شود.

کمالوندی در پاسخ به سوالی درباره دسترسی بازرسان آژانس به مجتمع‌های مورد نظر سازمان انرژی اتمی ابراز داشت: اینها را نباید خیلی به هم مرتبط کرد؛ اگرچه ممکن است در بعضی موضوعات بی‌ارتباط نباشد ولی در مورد خاص اینها مسائلی نیست که یک سازمان بخواهد رأساً تصمیم بگیرد یا تحلیل داشته باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآورشد: ما در ارتباط با بحت دسترسی‌ها این مراقبت را داریم که در حدود تعریف شده و متعارف خودش باشد.

وی ادامه داد: البته غیر از بحث‌های پادمانی و پروتکلی، دو، سه مورد برجامی هم داریم که اینها در حوزه‌های حساس نیستند؛ به طور مثال در حوزه معادن است. اگر قرار است دسترسی‌ها دست بخورد حتماً باید در سطوح بالا درباره آنها تصمیم‌گیری شود و سازمان انرژی اتمی هم مجری تصمیمات مقامات ارشد کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کارشناس عراقی: پمپئو، بن سلمان و نتانیاهو نقشه ترور فخری‌زاده را طراحی کردند پاسخ سردار دهقان به برخی پرسش‌ها درباره ترور «شهید فخری‌زاده» نامگذاری میدان اصلی آبسرد دماوند بنام شهید فخری‌زاده لینک کوتاه: asriran.com/003BFR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی سخنگوی سازمان انرژی اتمی دسترسی ها فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد و اکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

 

دیگر خبرها

  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد