Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@20:31:44 GMT

رویدادهای نجومی آذر ماه

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۵۹۸۳

رسیدن ماه به وضعیت بدر، هم‌نشینی ستاره دبران با ماه، ملاقات ستاره پلوکس با ماه از جمله رویداد‌های نجومی هفته دوم و سوم آذر ماه هستند.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: مسعود عتیقی گفت: ساعت ۱۳ روز دوشنبه دهم آذر ۹۹، ماه به وضعیت بدر (کامل) می‌رسد و ساعت ۱۳:۱۳ دقیقه همین روز، اوج ماه گرفتگی نیم سایه (خسوف غیر مرئی) رخ می‌دهد که آسمان کشورمان تحت پوشش این گرفت نیست و از سوی دیگر ماه گرفتگی نیم سایه با چشم انسان قابل مشاهده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران افزود: ساعت ۱۶:۳۷ دقیقه همین روز ستاره مشهور «دبران» (چشم گاو) ۴.۶ درجه جنوب ماه خواهد بود و پس از ساعت ۱۷ از افق شرق و همراه ماه طلوع خواهد کرد. سه شنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۱:۱۶ دقیقه ماه به گره صعودی می‌رسد. جمعه ۱۴ آذر ستاره «پلوکس» در صورت فلکی دو پیکر ۳.۸ درجه شمال کوژ ماه کاهنده خواهد بود و این هم نشینی در افق غربی بالاتر از صورت فلکی شکارچی در ساعت ۴:۵۴ دقیقه بامداد این روز قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: شنبه ۱۵ آذر ساعت ۴:۴۰ دقیقه بامداد خوشه زیبای ستاره‌ای «کندوی عسل»، ۲.۴ درجه جنوب ماه قرار می‌گیرد. این خوشه در صورت فلکی «خرچنگ» (سرطان) قرار دارد. ساعت ۱۹:۵۸ دقیقه یکشنبه ۱۶ آذر، ستاره دل شیر ۴.۸ درجه جنوب ماه است و، چون در زیر افق این اجرام قرار دارند حدود ساعت ۲۳ طلوع آن‌ها را از افق شرق می‌توان مشاهده کرد. ساعت ۴:۰۷ دقیقه بامداد سه شنبه ۱۸ آذرماه جاری، کره ماه به وضعیت تربیع آخر می‌رسد.  

بیشتر بخوانید: کشف کهکشانی که در اعماق راه شیری نهفته است

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: نجوم ماه گرفتگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نجوم ماه گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک دوباره به پرسپولیس؛ یک ستاره دیگر مصدوم شد

 امید عالیشاه در دقایق ابتدایی بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت مصدوم شد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر رفته است و خیلی زود توانست با درخشش دانیال اسماعیلی‌فر و امید عالیشاه دروازه این تیم را باز کند.

با این حال امید عالیشاه چند دقیقه بعد از دادن پاس گل به دانیال اسماعیلی‌فر به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد و با باز کردن بازوبند کاپیتانی نشان داد دیگر نمی‌تواند به بازی ادامه دهد و بازیکنان پرسپولیس از نیمکت خواستند او را تعویض کنند.

به همین دلیل وحید امیری کاپیتان دوم پرسپولیس از دقیقه ۱۱ وارد زمین شد. باید دید میزان مصدومیت امید عالیشاه چقدر است. عالیشاه از زمین مسابقه با برانکارد بیرون برده شد و به نظر می‌رسد آسیب دیدگی جدی‌ای دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بعد از بیرانوند سارقان به امید عالیشاه زدند! بهترین بازیکن پرسپولیس قبل از دربی انتخاب شد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین
  • شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی
  • دیبالا با گل در بغل سردار آزمون(عکس)
  • شوک دوباره به پرسپولیس؛ یک ستاره دیگر مصدوم شد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • لورکوزن روی ستاره‌اش قیمتی نجومی گذاشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • خوشه ستاره‌ای کروی Messier 3 را رصد کنید
  • تمرکز ۴ستاره پرسپولیس با پیشنهاد نجومی به هم ریخت | تور بزرگ قبل از پایان لیگ پهن شد