Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@23:45:52 GMT

نصیرزاده: یک کشتی‌گیر قرارداد 600 میلیونی بست

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۶۰۴۴

نصیرزاده: یک کشتی‌گیر قرارداد 600 میلیونی بست

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: اتحادیه جهانی از فدراسیون ایران خواسته مسابقات بین المللی اش را برگزار کند.

به گزارش ورزش سه به نقل از فارس، عبدالمهدی نصیرزاده در پاسخ به این سوال که این همه اصرار برای برگزاری مسابقات از کجا نشات می‌گیرد، اظهار داشت: من آدم بدشانسی هستم، سال گذشته تازه انتخابات روز 26 تیر برگزار شد و ابتدای مرداد علیرضا دبیر مسئولیت لیگ را به من سپرد و خیلی تلاش کردیم که بتوانیم لیگ کشتی را متفاوت از سال های گذشته برگزار کنیم چون دبیر هم به لیگ اعتقاد داشت اما چون دیر آمدیم و از قبل هم نمی دانستم قرار است اینجا کار کنم، نتوانستیم آنچه مد نظرمان بود را پیاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات باشگاه های جهان که ابتکار خوبی از سوی فدراسیون قبل بود هم با آن جریان افزایش قیمت بنزین مواجه شد و همچنین بعد از آن ترور سردار سلیمانی اتفاق افتاد و همه اینها در برنامه های ما تاثیر گذاشت. 

 

وی ادامه داد: از بهمن ماه برای لیگ بعدی برنامه ریزی کردیم و بنا داشتیم در اردیبهشت ماه لیگ دسته اول را شروع کنیم. تیم های خیلی خوبی هم اعلام آمادگی کرده بودند اما درنهایت کرونا اجازه برگزاری این مسابقات را نداد. صبر کردیم و گفتیم لیگ برتر را در تیر ماه برگزار کنیم که در ادامه با موضوع دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت مواجه شدیم و با تلاش زیاد و با همکاری وزارت بهداشت و وزارت ورزش توانستیم مجوز برگزاری مسابقات را اواخر شهریور ماه بگیریم. این مجوز برای برگزاری مسابقات به صورت متمرکز صادر شد.

 

نصیرزاده در مورد اینکه گفته می شود کشتی گیران و مربیان زیادی در جریان لیگ به کرونا مبتلا شده  اند، تصریح کرد: در دور رفت لیگ یک نفر کرونایی هم نداشتیم اگر در اردوی تیم ملی اتفاقی افتاد، مربوط به ماساژور تیم ملی بود که او هم دو بار تستش منفی شده بود. ما خیلی سخت می گرفتیم و در دور رفت لیگ کسی کرونا نگرفت.

وی در مورد سقف قراردادها و استفاده از کشتی گیران خارجی در لیگ برتر گفت: سال گذشته قراردادها در شرایطی منعقد شد که مسابقات رفت و برگشتی بود. امسال قراردادی در دوربرگشت منعقد شده که برای یک نیم فصل است و 600 میلیون تومان است و درواقع ما شاهد افزایش دو برابر و نیم نسبت به سال گذشته هستیم. تا امروز دو تیم فرش ایرانی و صبانور با کشتی گیر خارجی قرارداد بسته اند.

 

نصیرزاده با اشاره به انتقاداتی که از زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری دور برگشت لیگ می شود، خاطرنشان کرد: هدف اول ما کسب درآمد کشتی گیران بود، ضمن اینکه امروز اتحادیه جهانی نامه زده و از ایران خواسته که مسابقه بین المللی اش را برگزار کند. درواقع ما به فکر برگزاری جام تختی و مسابقات باشگاه های جهان هستیم. شاید بگویند تیم های خارجی نمی آیند اما ما براساس شرایط داخلی خودمان مسابقه برگزار می کنیم. اسفند ماه که مسابقات قهرمانی آسیا را داریم، در فروردین و اردیبهشت ماه گزینشی المپیک در پیش است و اگر می خواستیم مسابقات را در آذر برگزار نکنیم، چه زمانی می توانستیم کشتی گیران را در اختیار کادرفنی قرار دهیم؟ علاوه بر این، بحث برگزاری مسابقه کشتی با فوتبال فرق دارد. کشتی گیر پیک آمادگی دارد، وزن کم می کند و نمی شود کشتی گیر را در بازه زمانی طولانی در اوج نگه داشت. همینجوری 45 روز بین دور رفت و برگشت فاصله افتاد نمی توانستیم بیشتر از این کشتی گیران را در آمادگی نگه داریم و باید مسابقه برگزار می شد. در این فاصله هم مسابقات انتخابی تیم ملی به انجام رسید. 

 

رئیس سازمان لیگ از افزایش هزینه های فدراسیون کشتی با برگزاری متمرکز رقابت ها گفت و ادامه داد: قبلا مسابقات لیگ رفت و برگشتی برگزار می شد و هزینه ها برعهده میزبان ها بود، برگزاری متمرکز رقابت ها در دور رفت 2 میلیارد هزینه به فدراسیون تحمیل کرد. بعد از اینکه در دور برگشت هم برگزاری رقابت ها در مجموعه 12 هزار نفری منتفی شد و با توجه به سختگیری در اجرای پروتکل ها، برگزاری دور برگشت هم 4 میلیارد برای فدراسیون هزینه دارد. 

 

وی از چرخه مالی 45 تا 50 میلیاردی در کشتی خبر داد و در مورد اینکه آیا فینال لیگ هم در خانه کشتی برگزار می شود، تصریح کرد: سالن شهید هادی کمپ تمرینی است و شرایط برگزاری مسابقه را ندارد. در تلاش هستیم که فینال لیگ برتر را در جای مناسب و با شرایط بهتر برگزار کنیم.

 

نصیرزاده که میهمان این هفته برنامه دایره طلایی بود، در مورد انتقاد محمدرضا منصوریان کارشناس کشتی از اصرار سازمان لیگ برای برگزاری کشتی‌ها در این وضعیت کرونا، خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این نفراتی که کرونا گرفتند، در شروع لیگ و حتی اردوی تیم ملی، کرونای شان مثبت نبود. به خانه کشتی بیایید و ببینید چه پروتکل‌هایی رعایت می‌شود.

 

ضمن اینکه برگزاری مسابقات ورزشی، دستور اکید وزیر ورزش هست، شما می گویید از دور رفت یک چیزی حدود 20 نفر کرونا گرفتند چطور منِ سازمان لیگ این را نمی دانم ولی شما می دانید.

 

کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی برگزاری مسابقات برای برگزاری کشتی گیران سازمان لیگ کشتی گیر دور رفت تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حسن رنگرز در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی در اهواز درباره کامل‌شدن سهمیه‌های کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس گفت: خوشحالم که کشتی فرنگی با شایستگی توانست شش سهمیه باقیمانده المپیک را کسب کند و با یک انسجام تیمی و بدون دغدغه موفق شد مسیر ناهموار و سخت آماده‌سازی را پشت سر بگذارد. البته الان هم حرف چند ماه گذشته را تکرار می‌کنم. از ابتدا هم اولویت و هدفگذاری ما صرفاً کسب شش سهمیه نبود؛ کمااینکه در المپیک هم شما با ۱۰۰ ورزشکار شرکت کنید، خیلی به تعداد و کمیت امتیاز نمی‌دهند و کیفیت نتیجه‌ها و به طور مشخص به رنگ مدال‌ها نگاه ویژه‌ای می‌شود. امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را در المپیک رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره رقابت کشتی‌گیران ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم برای المپیک پاریس گفت: چرخه انتخابی تیم ملی کاملاً مشخص است. در ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم مسیرهایی برای ارزیابی فنی کشتی‌گیران تعریف و مشخص شد که چهار کشتی‌گیر باید در وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلو در تورنمنت رنکینگ مجارستان شرکت کنند تا ارزیابی نهایی برای حضور در المپیک انجام شود.

رنگرز درباره رقابت حساس میان سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک گفت: قطعاً رقابت‌ها بسیار حساس خواهد بود. ما دو ارزیابی در چرخه انتخابی تیم ملی تعریف کردیم. بخشی از ارزیابی‌ها، نه فقط در خصوص این دو وزن، ارزیابی‌های داخلی است که رقابت‌های قهرمانی کشور را شامل می‌شود. صرفاً قهرمانی در مسابقات کشوری به منزله پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست. کشتی‌گیر باید در رقابت‌های بین‌المللی نیز نشان بدهد می‌تواند کسب افتخار کند. بنابراین ارزیابی‌های داخلی و کلی مکمل همدیگرند.

او درباره صحبت‌های علیرضا دبیر مبنی بر اینکه نباید انتظارها از کشتی در المپیک بالا باشد، خاطرنشان کرد: منهای رقابت‌های ۲۰۱۲ لندن، در همه ادوار المپیک اگر یک مقایسه تطبیقی انجام دهیم، کاروان کشتی ایران سهم خود را با یک نشان طلا ادا کرده است. اگر به هر دلیلی بخواهیم فشار را روی کشتی بیش از فضای متعارف خودش تحمیل کنیم و بار اضافه روی دوش کشتی‌گیران بگذاریم نه‌تنها کمک‌کننده نخواهد بود بلکه بازدارنده است.

رنگرز گفت: صحبت‌های دبیر را ۱۰۰درصد درست می‌دانم. توقع از کشتی‌گیران ما باید یک مدال طلا باشد. این به معنای این نیست که قهرمانان ایران تلاش برای مدال‌های بیشتر نداشته باشند ولی آن چیزی که باید مورد مطالبه قرار گیرد کسب یک مدال طلاست.

رنگرز درباره انتخاب امین میرزازاده به عنوان برترین ورزشکار سال ایران گفت: از دوستان تشکر می‌کنم زیرا برنامه خوبی تدارک دیدند. فدراسیون کشتی نیز با توجه به عملکردش در حوزه مدال‌آوری و ساخت‌وساز به عنوان فدراسیون برتر شناخته شد. درباره امین میرزازاده هم توقع غیر از این نبود. دو نشان طلا در آسیا، یک نشان طلا در بازی‌های آسیایی و یک نشان طلا در مسابقات قهرمانی جهان‌، آقایی ورزش کشور برازنده امین میرزازاده است. قطعاً یک نشان زیبا در المپیک در کارنامه‌اش خالی است که قطعا به دست خواهد آمد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان درباره سطح کیفی مسابقات جام تختی گفت: یکی از تورنمنت‌های ریشه‌دار و باسابقه ما جام تختی است و تلاش ما باید معطوف به این باشد که در بهترین سطح برگزار شود. این رقابت‌ها امسال تحت تاثیر مسابقات کسب سهمیه قرار گرفته و خیلی از تورنمنت‌های دنیا نیز با کیفیت و مشابه رقابت‌های جام تختی برگزار می‌شود. این رویداد برای ما یک میدان جدید است. داشته‌هایمان را برای چهار وزن غیر المپیکی ارزیابی فنی می‌کنیم و هم برای تیم ملی امید از درون این مسابقات نفرات برتر را انتخاب خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • راهیابی ۲ کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری
  • برگزاری لیگ کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است