Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@08:42:27 GMT

لباس‌های جذاب در لالیگا اینگونه طراحی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۶۴۷۸

لباس‌های جذاب در لالیگا اینگونه طراحی می‌شوند

برای طراحی یک لباس جدید در لالیگا پروسه ای طولانی و پیچیده طی می شود.

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه ها یک سال برای انتخاب لباس خود وقت صرف می کنند و به دنبال طراحی هایی هستند که فروش داخلی و بین المللی را افزایش دهد.باشگاه های گرانادا، ویارئال و وایادولید در مورد فرایندهای انتخاب لباس های جدید و همچنین تصمیم گیرندگان اصلی، نقش شبکه های اجتماعی، تأثیر اقتصادی و مراحل تبلیغ و انجام توضیحاتی ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معدود مواردی مانند لباس ها می توانند خیلی سریع هویت یک باشگاه فوتبال را تعریف کنند. رنگ ها و طرح های پوشیده شده توسط بازیکنان و هواداران نشان دهنده سالها سابقه و ایجاد یک هویت بصری مهم و قابل اتکا است. هر فصل، رونمایی از لباس های جدید یکی از مهمترین لحظات مورد انتظار طرفداران است و بسیاری از آنها قصد دارند پیراهن تیم مورد علاقه خود را برای نشان دادن حمایت شان، هم در مسابقات و هم به عنوان بخشی از البسه روزمره خریداری کنند.

 

 

از آنجا که پیراهن های فوتبال وارد دنیای مد خیابانی نیز شده اند، باشگاه های فوتبال هر ساله بیشتر بر انتخاب طرح هایی تمرکز می کنند که علاقه طرفداران را جلب کرده و فروش را افزایش می دهد. در کنار فروش بلیط، حمایت مالی و حقوق تلویزیونی، تولید کالا نیز می تواند بخشی از رشد اقتصادی یک باشگاه را نشان دهد و انتخاب لباس مناسب بخشی مهمی از این پروسه است. هنگام تولید لباس جدید چه در داخل و چه در خارج از اسپانیا، باشگاه ها می توانند فرصت های قابل توجهی برای روند بین المللی سازی خود ایجاد کنند.

 

باشگاه های لالیگایی گرانادا، ویارئال و وایادولید توضیح داده اند که فرآیند انتخاب یک لباس جدید شامل چه پروسه ای، از جمله تصمیم گیرندگان مربوطه، عوامل تاثیرگذار و روند تبلیغ و انجام پروسه می شود.

 

انتخاب طراحی لباس و جنبه های اساسی آن

 

تیم ارتباطات گرانادا در این خصوص توضیح داد: "لباس ها مانند یک نماد بوده، چیزی ارزشمند که در طول فصل ثابت باقی مانده و در تمام لحظات پیشرفت و حرکت یکسان است. لباس خانگی همیشه با استانداردهای تیم، هویت و ارزش های آن در ارتباط است. مهمترین موضوع هویت است، آنچع هواداران به آن افتخار کرده و هواداران جهانی نیز تیم را با آن می شناسند. با قبول این مفهوم، ما باید به دنبال حفظ تعادل و البته ایجاد تفاوت هایی باشیم تا لباس هر ساله جذاب تر، دیدنی تر و نمادین تر شود."

 

در ویارئال، لباس خانگی همیشه مطابق با یک قانون اصلی طراحی شده و همه عناصر (پیراهن ، شورت ورزشی و جوراب) باید زرد رنگ باشند. پیش از این، باشگاه مذکور در طراحی برخی جزئیات از رنگ آبی نیز بهره می برد، اما در این فصل آنها تنها رنگ زرد را انتخاب کرده اند. با این حال، این مانع از این نمی شود که تیم ارتباطات والنسیا تغییرات جدیدی را امتحان نکنند.

 

 

این باشگاه توضیح داد: "ما هر ساله در پارچه و جزئیات تغییراتی کوچک ایجاد می کنیم، گاهی اوقات در یقه یا به شکل آستین. همچنین لباس جدید و به طور معمول پیراهن، دارای برخی جزئیات پنهان جدید است؛ به عنوان مثال، شعار باشگاه یا حتی سایه ای از استادیوم که در پارچه تنده شده است."

 

به همین شکل باشگاه گرانادا نیز معتقد است روند مد جدید در طراحی البسه توسط برندهای ورزشی تاثیر می گذارد. نوارهای افقی قرمز و سفید در لباس خانگی باید وجود داشته باشد، با این وجود ایجاد تغییر در عوامل دیگر شامل انتخاب پارچه ای سبک و راحت، شدنی است. این باشگاه اضافه کرد: "ما همیشه سعی می کنیم تعادل کاملی پیدا کنیم تا اطمینان حاصل شود که همه چه به دلیل علاقه به مد و چه به علت کمک به رشد ورزشی تیم، لباس جدید را خریداری می کنند."

 

بعضی از باشگاه ها تا زمان رونمایی لباس به شدت محرمانه برخورد می کنند. باشگاه گرانادا فاش کرد فقط توسط سه نفر از طرح جدید خبر دارند.

 

باشگاه های دیگری مانند رئال وایادولید بخش های مختلفی را وارد روند کار می کنند. دیوید اسپینار، مدیر دفتر رئیس این باشگاه گفت: "ما گروه هایی را از مدیر عامل شرکت گرفته تا حوزه های تجاری، بازاریابی و طراحی درگیر کار می کنیم."

 

اسپینار خاطر نشان می کند که این روند "حدود یک سال" طول می کشد، زیرا علاوه بر انتخاب مواد، رنگ ها و سایر جزئیات، ما تمام برنامه ریزی ها به روش کامل و توام با همکاری انجام می دهیم. در باشگاه ویارئال همکاری جمعی نزدیکی با جوما، تولید کننده فنی لباس باشگاه طی سالهایی متمادی وجود دارد.

 

این باشگاه خاطر نشان کرد: "پرسنلی از حوزه های بازاریابی، خرده فروشی، ارتباطات و مواد نیز درگیر هستند. بین ماه های سپتامبر و اکتبر، ما با در نظر گرفتن روند جدید مد، رنگ و مهمتر از همه مواد ابتکاری و پیشرفت فنی که تولیدی به ما ارائه می دهد، طراحی لباس برای فصل بعد را آغاز می کنیم. علاوه بر لباس اصلی و با توجه به اینکه البسه فقط برای تیم اصلی نبوده و بلکه برای بیش از 35 تیم فوتبال پایه ما نیز هستند، شما باید لباس تمرینات و هواداری را نیز در نظر بگیرید."

 

نقش اهمیت دادن به جوامع هواداری

 

با ایجاد این طرح، شبکه های اجتماعی نقشی اساسی در موفقیت طراحی یک لباس بازی می کنند. این امر به ویژه هنگام معرفی لباس، جایی که باشگاه ها می توانند از طریق کانال های رسمی خود بازخورد طرح های جدید را به صورت واقعی دریافت کنند، اهمیت پیدا می کند.

 

باشگاه گرانادا در این رابطه می گوید: "شبکه های اجتماعی کانال های ابراز عقیده بوده و به ما امکان می دهد با هوادارانمان مکالمه ای دو طرفه داشته باشیم، موضوعی که اطلاعات زیادی در مورد نحوه طراحی لباس ها به باشگاه می دهد."

 

 

ویارئال نیز اضافه کرد: "ما در ماه سپتامبر کار بر روی کیت های جدید را آغاز می کنیم، تنها کمی بعد از دریافت بازخورد در مورد لباس هایی که فقط چند هفته قبل رونمایی کرده بودیم. ما این نظرات را برای طراحی های جدید در نظر می گیریم. البته با آشنایی بیشتر طرفداران با لباس ها در طول فصل، به این روند ادامه می دهیم."

 

لباس سوم؛ فرصتی برای نوآوری

 

در راستای همین اهداف، باشگاه ها همچنین به طور فزاینده ای از رونمایی لباس های جدید به سبکی جسورانه تر استفاده می کنند. هویت بصری می تواند پیوند بهتری با طرفداران ایجاد کند و این امر اغلب با رنگ های مخصوص لباس خانگی ایجاد می شود، اما هنگام انتخاب رنگ و طراحی لباس اول معمولا انعطاف پذیری کمتری وجود دارد.

 

همچنین به دلایل قانونی، لباس دوم باید کاملا محتاطانه طراحی شده و از رنگ تیره تری برخوردار باشد، زیرا باشگاه ها باید هنگام حضور در میدان از حریفان خود متفاوت شوند. اما هنگام رونمایی از لباس سوم که اکنون به یک پایه اصلی در باشگاه های بزرگ فوتبال تبدیل شده، فرصتی برای خلاقیت بیشتر ایجاد می شود. بر این اساس باشگاه ها انرژی بیشتری را برای طراحی لباسی اضافی که هر ساله متفاوت و منحصر به فرد است، صرف می کنند.

 

در باشگاه گرانادا هنگام طراحی لباس سوم، رنگ، طراحی و جلوه نهایی فاکتورهای مهم هستند، زیرا این جنبه ها نشانگر تکامل و نوسازی یک باشگاه از منظر روند و گسترش روند فروش است. در ویارئال، کیت سوم این امکان را می دهد نقطه نظرات متفاوت و خلاقانه مورد علاقه هواداران استفاده شود.

 

 

باشگاه گرانادا افزود: "هنگام طراحی لباس سوم به ریسک پذیری و ایجاد تصویری بزرگ تر فکر می کنیم. این روند به شما اجازه می دهد سلیقه هواداران خود را آزموده و لباس اول احتمالی فصل بعد را نیز آزمایش کنید. به عنوان مثال امسال ما از طراحی متشعشع استفاده کردیم که تنوع را برای هواداران به ارمغان آورده است."

 

سودآوری در داخل و خارج از اسپانیا

 

پس از شنیدن نظرات هواداران و رسانه ها، در نهایت باشگاه ها بر روی این موضوع تمرکز می کنند که آیا این پیراهن قادر به افزایش فروش است یا خیر. در این راستا، استراتژی های فعلی در حال موفقیت هستند. برای مثال لباس رئال وایادولید برای فصل 20-2019 بهترین فروش در تاریخ این باشگاه را داشت. بنابراین، برای طراحی لباس جدید برای فصل جاری، این باشگاه قصد داشت جنبه های مثبت آن را متعادل کرده و در عین حال با تکیه بر روندهای جدید مد، بیشتر پیشرفت کند.

 

از نظر اسپینار، اهمیت طراحی لباس های فوتبال امروزی از سلیقه خریدارانی که به دنبال لباس های با کیفیت و خوش ساخت هستند، پیروی می کند. اسپینار گفت: "اولویت همیشه نوآوری فنی و کیفیت لباس هایی خواهد بود تا به عملکرد تیم کمک کند، اما مدرن بودن طراحی نیز مهم است. باشگاه باید خود را به عنوان یک برند مدرن تقویت کند و این همان هدفی است که ما مدنظر داریم."

 

در این فصل، کمپین رونمایی از لباس وایادولید نیز موفقیت خاصی داشته است. اسپینار خاطرنشان کرد: "ما رکورد سال قبل را پشت سر گذاشته و 40٪ از اهداف تعیین شده نیز پیشی گرفتیم."

 

علاوه بر این او توضیح داد که به لطف استراتژی شبکه های اجتماعی این لباس در خارج از اسپانیا، در رسانه های ورزشی، روزنامه ها و همچنین توسط اینفلوئنسرها به شهرت زیادی رسیده است. باشگاه گانادا نیز همچنین پیوند محسوسی را بین یک لباس موفق و فروش بین المللی مشاهده می کند. این باشگاه توضیح داد: "فروش کیت می تواند به ما کمک کند تا در گسترش پروژه های بین المللی خود گامی به جلو برداریم. برای نیل به این هدف باید از نظر ارتباطی، همچنین از نظر تدارکات و ایجاد شرایط بهتر برای فروش لباس نیز پیشرفت حاصل شود. اساسا اگر هواداری از جامعه یا کشور دیگری با افتخار لباس باشگاه شما را به خاطر طراحی آن بپوشد، این یک موفقیت محسوب می شود."

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

لالیگا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لالیگا شبکه های اجتماعی باشگاه گرانادا بین المللی برای طراحی طراحی لباس لباس خانگی باشگاه ها لباس جدید لباس سوم لباس ها یک لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال NBA | مصاف های تکراری اما همیشه جذاب

جدال های میامی هیت - بوستون سلتیکس و دالاس موریکس - لس آنجلس کلیپرز تعدادی از جذاب خاطرات بسکتبالی ما را طی سال های اخیر رقم زده اند؛ خبر خوبی برای شما داریم، همه آنها تکرار می شوند. 

طرفداری | یکشنبه شب و بامداد دوشنبه، همه تیم هایی که تا به حال در پلی آف به میدان نرفته اند، اولین بازی خودشان را انجام می دهند. این مطلب محل تبادل نظر کاربران طرفداری است و پس از پایان همه بازی ها، با همه آمار و اطلاعات لازم به روزرسانی خواهد شد. 

بوستون سلتیکس - میامی هیت (20:30)

تیم سید هشتمی میامی هیت که قبل از بازی پلی این مقابل شیکاگو بلیت خودش برای سفر به بوستون را رزرو کرده بود، به جایی می رود که کاملا با آن آشنایی دارد: خانه بهترین تیم فصل عادی یعنی بوستون سلتیکس. هیت فصل گذشته هم به عنوان تیم سید هشتم کنفرانس شرق کار خودش در پلی آف را شروع کرد و در نهایت علاوه بر شکست دادن سلتیکس در هفت بازی، به فینال هم رسید. 

سلتیکس فصل عادی را با رکورد فوق العاده 18-64 به پایان رساند و به مصاف تیمی می رود که ستاره اصلی اش یعنی جیمی باتلر را به دلیل مصدومیت MCL چند هفته در اختیار نخواهد داشت. علاوه بر این باز هم تری روزیر را هم باید در لیست مصدومان هیت بنویسیم. این دو تیم در فصل عادی سه بار مقابل هم قرار گرفتند و هر سه بازی به سود سلتیکس تمام شد. این هفتمین جدال تاریخ سلتیکس و هیت در پلی آف محسوب می شود. میامی 4 سری از 6 سری آخر را به سود خودش تمام کرده است. 

لس آنجلس کلیپرز - دالاس موریکس (23:00)

پلی آف از راه رسیده و حالا زمان پرسیدن دو سوال تکراری است؛ آیا کوای لنرد سالم است و لوکا دانچیچ چه قدر می تواند موریکس را به رینگ نزدیک کند؟ کوای لنرد یک بار دیگر با مصدومیت زانو دست و پنجه نرم می کند و به دلیل این آسیب دیدگی، هشت بازی پایانی فصل کلیپرز را از دست داد. مشخصا پلی آف و زانوی کوای با یکدیگر سر سازگاری ندارند. 

دو بار آخر که مصدومیت در پلی آف سراغ زانوهای لنرد آمد، کلیپرز خیلی زود در پلی آف های 2021 و 2023 حذف شد؛ کوای فصل 22-2021 را به دلیل جراحی زانو از دست داد و کلیپرز آن سال حتی به پلی آف هم نرسید! با مصدومیت کوای، بار کلیپرز روی دوش پال جرج و جیمز هاردن است، هاردنی که برای اولین بار قرار است با جرزی کلیپرز به پلی آف بیاید. کلیپرزی که طی هفته های اخیر بدون لنرد دیدیم، خوب نتیجه گرفت و از 8 بازی، 7 برد به دست آورد تا بتواند این سری را با مزیت بازی خانگی به جلو هدایت کند. 

دالاس موریکس هم فصل را خارق العاده به پایان رساند، اگر 7 مارس را ملاک بگیریم، آنها فصل را با رکورد 2-16 به پایان رساندند. دانچیچ طی این ران فوق العاده آمار میانگین عالی 33/10/10 ثبت کرد و عنوان بهترین امتیازآور فصل را هم به خودش اختصاص داد (اسکورینگ تایتل). دانچیچ این فصل با کایری به شکل فوق العاده ای هماهنگ شد و از سوی کایری هم آمار عالی 25/5/5 را مشاهده کردیم. این قرار است هجدهمین سری پلی آف زندگی کایری اروینگی باشد که قبلا با کلیولند، بوستون و بروکلین در پلی آف کارهای زیادی انجام داده است. 

میلواکی باکس - ایندیانا پیسرز (02:30)

میلواکی باکس فصل را با فرمی ضعیف به پایان رساند و در نهایت با از دست دادن سید دوم (6 شکست در 8 بازی) به عنوان تیم سه اینجا حضور دارد تا مقابل تیم سید ششمی ایندیانا قرار بگیرد. آنها در شرایطی سری مقابل پیسرز را شروع می کنند که دیمین لیلرد و یانیس آنتتوکومپو هر دو از لحاظ سلامتی در وضعیت نیستند. 

 این دو تیم این فصل 5 بار مقابل هم قرار گرفتند که 4 بازی به سود پیسرز تمام شد و البته یانیس در این سری درون فصلی میانگین عالی 42.4 امتیاز با 13 ریباند ثبت کرده بود. در حقیقت او مقابل همین تیم پیسرز بازی 64 امتیازی خودش را انجام داد و رکورد بیشترین امتیاز در یک بازی تاریخ باکس را شکست. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم باکس از زمان آخرین بازی مقابل پیسرز مربی عوض کرده و ایندیانا هم از آن زمان، پاسکال سیاکام را به ترکیب خودش اضافه کرده است. 

ایندیانا پیسرز در طول فصل عادی بیشترین میانگین امتیاز (123.3) و اسیست (30.8) را ثبت کرد و با توپخانه ای آماده راهی این بازی می شود. تایریس هلیبرتن طی بازی هایی که مقابل باکس در فصل عادی انجام داد آمار عالی 27 امتیاز و 11 اسیست را به شکل میانگین ثبت کرد. آخرین پیروزی ایندیانا در پلی آف به سال 2019 برمی گردد، آنها در سال های 2019 و 2020 سوییپ شدند. آخرین پیروزی آنها در یک سری پلی آف هم به سال 2014 برمی گردد. 

اوکلاهماسیتی تاندر - نیواورلینز پلیکانز (05:00)

اوکلاهماسیتی تاندر به عنوان دومین تیم جوان فصل، دست به کار بزرگی زد و در کنفرانس شلوغ و پرمدعی کنفرانس غرب سید اول را به دست آورد. این اولین حضور تاندر در پلی آف از سال 2020 است، از آن زمان تنها سه بازیکن در راستر تاندر باقی مانده اند: شی گیلجس الکساندر، لو دورت و مایک موسکالا. 

شی گیلجس الکساندری که آن سال در پلی آف دیدیم، با هیولایی که او امروز به آن تبدیل شده است اصلا قابل مقایسه نیست. او این فصل آمار خارق العاده 30/6/5.5 با دو توپربایی را به نام خودش ثبت کرد و از مدعیان جایزه ام وی پی است. طی سه بازی مقابل پلیکانز هم شاهد ثبت میانگین 25 امتیاز و 7 اسیست از او بودیم.

تاندر  طی سه بازی فصل عادی، 2 بار موفق شد پلیکانز را شکست دهد. پلیکانز از پلی این به اینجا رسیده است، آنها سید هفتم را با شکست مقابل لیکرز از دست دادند و مجبور شدند ساکرامنتو کینگز را برای کسب آخرین سهمیه پلی آف کنفرانس غرب شکست دهند. با این حال زایان ویلیامسن، امتیازآورترین بازیکن فصل آنها نمی تواند به دلیل مصدومیت همسترینگ در این بازی حضور داشته باشد و حداقل دو هفته دور از میادین خواهد بود. رکورد این فصل پلیکانز بدون زایان، 5-8 بوده است. مدت هاست هیچ کدام از این دو تیم ران خوبی در پلی آف ها نزده اند؛ آخرین پیروزی نیواورلینز در یک سری به سال 2018 برمی گردد و تاندر هم پس از 4 شکست متوالی در راند اول پلی آف، از سال 2016 و پس از خروج کوین دورنت رنگ دور دوم را ندیده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • الفتی: حمایت فدراسیون و سرمربی تیم ملی از من عالی بود
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • اسرائیل اینگونه از سربازان خود در غزه محافظت می کند
  • بسکتبال NBA | مصاف های تکراری اما همیشه جذاب
  • فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن» منتشر شد
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند