Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@14:38:32 GMT

نظرآباد یک نفس راحت کشید

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۶۶۱۲

نظرآباد یک نفس راحت کشید

فردين حكيمى، مدير كل حفظت محيط زيست البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان نظرآباد هم اکنون بر روی عدد ۵۳ قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: افزود: همچنین این شاخص در شهرستان ساوجبلاغ ونظر آباد نیز در محدوده زرد و بیانگر سالم بودن هوا بوده و به ترتیب نشان دهنده اعداد ۵۶ و ۶۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی گفت: وضع کیفی هوای مترو کرج نیز با قرارگرفتن شاخص بر روی عدد ۸۱ در محدوده نارنجی و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

او افزود: گروه‌های حساس با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام / ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت هوا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۲۰ متری آبخوان دشت غربی البرز/ انسداد ۱۹۵ حلقه چاه در نظرآباد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی  افزود: از آنجا که برداشت آب برای مصارف کشاورزی ، صنعتی و شرب در دشت غربی استان البرز از منابع آب زیرزمینی است بر همین اساس شاهد افت شدید این سفره ها هستیم.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان البرز در کنار طرح اجرای طرح جامع آبرسانی و تامین آب از سدها با سرعت در حال کنترل چاه های غیر مجاز آب در دشت غربی استان است.

رحیمی گفت : سال گذشته افزون بر انسداد کامل ۱۹۵ حلقه چاه غیر مجاز ، تعداد ۱۳۸ حلقه چاه نیز در نظرآباد تا زمان تعیین تکلیف پلمب شده است؛ با انسداد چاههای غیر مجاز از هدر روی ۲۵.۳ میلیون متر مکعب آب در دشت نظرآباد جلوگیری به عمل آمد.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از فرونشست زمین در دشت غربی البرز طرح های پیشگیرانه شامل شناسایی و انسداد چاههای غیر مجاز و نصب کنتور بر روی چاههای مجاز در نظرآباد با جدیت دنبال می شود.

رحیمی گفت : با توجه به افت شدید سفره های زیر زمینی ، دشت غربی البرز طبق ماده چهار قانون توزیع عادلانه آب ، جزو دشت های ممنوعه کشور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ضمن توقیف ۶ دستگاه حفاری چاه ، ۱۰۱ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز نظرآباد نصب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افت ۲۰ متری آبخوان دشت غربی البرز
  • افت ۲۰ متری آبخوان دشت غربی البرز/ انسداد ۱۹۵ حلقه چاه در نظرآباد
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای تهران در وضعیت «نارنجی»
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو است | بایدن پس از ساعت ها در اتاق عملیات نفس راحت کشید!