Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@13:19:58 GMT

قطر ترور فخری‌زاده دانشمند ایرانی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۶۷۶۳

قطر ترور فخری‌زاده دانشمند ایرانی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان به صورت تلفنی گفت‌وگو و ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

به گزارش «الجزیره»، وی در این تماس گفت در حالی که منطقه به دنبال راهی برای کاهش تنش‌هاست، ترور شهید فخری‌زاده سبب شعله‌ورتر شدن آتش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه قطر در ادامه خواستار خویشتنداری و تلاش به منظور یافتن راهکارهای ریشه‌ای برای حل مسائل باقی‌مانده شد.

وزیر خارجه ایران هم ضمن تشکر از همتای قطری خود به دلیل موضع این کشور در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده، بر استحکام روابط دو کشور تاکید کرد.

پیشتر هم «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز شنبه گزارش داد که مقداد در جریان دیدار «جواد ترک‌آبادی»، سفیر ایران در دمشق شهادت این دانشمند را به وی و دولت ایران تسلیت گفته است.

وزیر خارجه سوریه با ابراز ناراحتی از این حادثه «مجرمانه» گفت که این کشور در کنار دولت و ملت ایران برای مقابله با تلاش‌های ناامیدانه جهت مقابله با پیشرفت و توانمندی‌های علمی این کشور ایستاده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدجواد ظریف محسن فخری زاده قطر ترور وزیر خارجه ایران دانشمند هسته ای و دفاعی محسن فخری زاده وزیر خارجه ترور شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود

نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق پرتاب برخی موشک‌های ایران از خاک این کشور به سمت سرزمین‌های اشغالی را تکذیب کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: «بر اساس گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم، شواهدی وجود ندارد که موشک یا هواپیمای بدون سرنشینی از عراق پرتاب شده باشد».

وی پیش از این با «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تنش‌های اخیر در خاورمیانه گفتگو کرده بود.

دیگر خبرها

  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • وزیر خارجه قطر سیاست‌های رژیم اشغالگر را محکوم کرد
  • پیام وزیر خارجه ایران؛ پرچم بالاست
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است
  • دسته‌گلِ وزیر خارجه برای سردار حاجی‌زاده (عکس)
  • مالزی حمله رژیم صهیونسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داد/ امیرعبداللهیان: موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها برای عملیات دشمن در دمشق مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند
  • شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند