Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، ترورها و اقدامات ضدانسانی را فراموش نمی کند گفت: افتخارات ملت ایران با ترور شهید فخری زاده متوقف نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (شنبه، ۸ آذر) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با تسلیت شهادت «محسن فخری زاده» معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهوری و ملت غیور ایران اسلامی گفت: شهید فخری زاده از شخصیت های برجسته و کم نظیر علمی و از دانشمندان صدیق و متعهد کشورمان بود که سال های متمادی از عمر خود را در راستای ارتقاء توانمندی های صنعت دفاعی کشور صرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان با بیان اینکه این شهید بزرگوار در ماه‌های اخیر مجاهدت های بسیاری در مبارزه با کرونا، پژوهش ها و ساخت کیت های تشخیصی در این زمینه انجام داده بود افزود: این اتفاق، ضایعه ای دردناک است که موجب تأثر و اندوه همگان شد و این شهادت اگرچه پاداشی عظیم برای آن شهید والامقام است؛ اما دشمنان نظام اسلامی دچار اشتباه محاسباتی شده اند و به یقین؛ راه شهید ادامه خواهد داشت و بدون تردید با شناسایی عاملان این جنایت، پاسخی قاطع به آنها داده می شود.

 

وی با تصریح اینکه ملت بزرگ ایران، این اقدامات ضدانسانی را فراموش نمی کند و عزمش در راستای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی، ایستادگی و مقاومت جدی تر می شود اظهارداشت: میراث گرانبهای به یادگار مانده این شهید والامقام، روشنی یخش مسیر تعالی، عزت و افتخار ملی در ارتقاء توان دفاعی و استقلال ایران اسلامی است.

 

زارع به سپری شدن یک هفته از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور و استان گیلان متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ اشاره و خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده؛ مردم، صاحبان مشاغل و اصناف و همچنین نیروی انتظامی، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، اهالی رسانه و اتاق اصناف در اجرای این طرح همکاری مطلوبیت داشته اند که شایسته قدردانی ا‌ست.

 

استاندرا گیلان اظهار کرد: براساس یافته های علمی و پژوهش های انجام شده و گزارش وزارت بهداشت در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا؛ اثربخشی اجرای این طرح در کاهش مبتلایان، محسوس بوده و نتایج موثر آن در کاهش تعداد فوتی های کرونا نیز طی هفته های آتی، نمایان می شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان حضور مبتلایان بیماری کووید 19 در جمع خانوادگی، همکاران و محیط های اجتماعی و کاری را از مهمترین دلایل انتقال و انتشار ویروس عنوان و اضافه کرد: انجام اقداماتی همچون طرح غربالگری با همکاری خوب بسیج در ماه های نخستین شیوع ویروس کرونا و ارتباط با مردم از طریق سامانه تلفنی 4030 نتایج مثبتی به دنبال داشت اما با گذشت حدود 9 ماه از همه گیری این بیماری؛ بعضا شاهد عادی انگاری، کم توجهی یا بی توجهی برخی هستیم.

 

وی به ضرورت شناسایی افراد مبتلا به کرونا و لزوم پایش و غربالگری حداکثری مردم و در دستور قرارگرفتن اجرای طرح محله محور با عنوان شهید قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، گام موثری در شناسایی مبتلایان و بیماران و هدایت آنان به مراکز درمانی و جلوگیری از همه گیری بیماری‌ست که در بازدید از یکی از محلات رشت ، عزم جدی عوامل سپاه و دانشگاه علوم پزشکی را از نزدیک شاهد بودم.

 

وی اظهار داشت: این طرح همه خانوارها را تحت پوشش قرار می‌دهد که ضمن تهیه بانک اطلاعاتی جامعی از شهروندان، در صورت بروز علائم و شناسایی، مبتلایان در کمترین زمان، به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع می شوند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت های حداکثری موجود و به منظور تجهیز امکانات و طرح های تشویقی علاوه بر تأمین مالی توسط دولت نیازمند مشارکت و کمک خیران نیک اندیش هستیم، گفت: در این راستا و به منظور جمع آوری کمک های خیران، شماره حساب مشترکی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان افتتاح شد که در سطح شهرستان ها نیز به صورت متناظر، انجام و به اطلاع مردم می رسد.

 

وی افزود: انتظار می رود برای ترغیب مردم، مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا نیز خود در این اقدام مشارکت کنند.

 

دکتر زارع با بیان اینکه اجرای موفقیت‌آمیز طرح جامع مقابله و کنترل شیوع کرونا به عنوان یکی از جلوه های مهم مسئولیت پذیری اجتماعی، نیازمند تداوم همکاری مردم است، گفت: اطلاع رسانی های شفاف و روشن از سوی رسانه ها با هدف اقناع افکار عمومی و هرگونه ابهام زدایی از طرح مذکور ، همچنان در دستور کار باشد چراکه نتیجه همکاری‌ها ، حفظ و تامین سلامت همه شهروندان است.

 

وی با تأکید براینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ترددها و نیز شکل نگرفتن تجمعات انسانی، از مولفه‌هایی هستند که به تغییر شرایط کرونایی کمک می‌کند، افزود: براساس آمارهای ارائه شده بیشترین فوتی ها در سنین بالای 70 سال بوده که باید با آگاهی بخشی مستمر، مراقبت خانواده ها از افراد مسن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از همراهی و همکاری مردم با کادر درمان و مسئولان مبنی بر پرهیز از تردد در ساعات 21 تا 4 صبح گفت: در شهرهای قرمز و با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی، امکان حضور کمتر از یک سوم تا حداقل 10 درصد کارکنان به نحوی که ارائه خدمات ضروری به مردم با خلل مواجه نشود، بلامانع است.

 

وی با بیان اینکه هیچ اداره ای تعطیلی مطلق ندارد، افزود: دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز، مخابرات، نهادهای حاکمیتی، نظامی و امنیتی با حداکثر توان باید به فعالیت خود ادامه دهند.

 

استاندار گیلان به اتصال 78 مجموعه از جمله شرکت های هواپیمایی، راه آهن، اتوبوسرانی، سامانه های فروش بلیت، حمل و نقل درون شهری و تاکسی های اینترنتی به سامانه وزارت بهداشت برای تشخیص مبتلایان به کرونا براساس کدملی اشاره کرد و گفت: از امروز ارائه هرگونه خدمتی در دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی و قضایی منوط به ارائه کارت ملی و یا کارت معتبر با درج کد ملی است و از ورود افراد مبتلا جلوگیری می شود.

 

وی بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح ارائه کارت ملی و نیز لزوم تشکیل جلسات اداری با تعداد حداقلی و موکول کردن جلسات غیر ضرور به هفته های آتی، تأکید کرد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهید فخری زاده مقابله با کرونا تعطیلی ادارات فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود

«نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

عملکرد سردار حجازی در سال‌های مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود. در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. 

در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیرو‌های مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کار‌های مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد. 

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!
  • گل والی تماشایی مطلق‌زاده به گل گهر (گل گهر 2-2 استقلال خوزستان)
  • «بقیع» میراث هویتی مسلمانان است
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی