Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد البرادعی» روز شنبه در توئیتی نوشت: حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود یک مساله و توجیه حق برای اقدامات فراقانونی مساله دیگری است.

وی تصریح کرد: استانداردهای دوگانه تنها باعث تشدید حس عمیق بی عدالتی در منطقه (خاورمیانه) خواهد شد.

رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز (جمعه) هم با انتشار پیامی در توئیتر، خاطر نشان کرد که ترور شهید فخری‌زاده حاکمیت قانون را به خطر انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری زاده از دانشمندان کشورمان عصر دیروز در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیه‌ای، این ضایعه دلخراش را عملی مجرمانه خواند. دفتر سخنگویی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بدون محکوم کردن حادثه دیروز اعلام کرد: در این دوران پر ابهام، بیش از هر زمان دیگری ضروری است که تمام طرف‌ها آرامش خود را حفظ و خویشتن‌داری کنند تا از تشدید اوضاع که به نفع هیچ‌کس نیست جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آژانس اتمی اسرائیل محمد البرادعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا در حوزه سیاست خارجی، پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق را یک اقدام «بی‌سابقه» توصیف و تصریح کرد که این اتحادیه خواهان خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز دوشنبه در نشست با حضور خبرنگاران در بروکسل گفت: ما به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهیم، چون افزایش تنش‌ در منطقه به نفع کسی نیست. این یکی از مسائلی است که فردا در نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه اتحادیه بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: من نمی‌خواهم درباره مسائل مورد بحث در جلسه پیش‌دستی کنم، اما نماینده عالی (جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نشست فردا را تشکیل داده است تا مسیر پیش‌رو و شرایط جدید ناشی از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، ارزیابی شود.

این مقام اروپایی با اشاره به تماس اخیر جوسپ بورل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ادعاها علیه دفاع مشروع ایران را تکرار و عنوان کرد: در این گفت‌وگو پیام روشن محکومیت اتحادیه درباره حمله صورت گرفته منتقل و اعلام شد که از ایران انتظار می‌رود دست از توسعه تنش‌ها بردارد.

استانو تکرار کرد: هدف اصلی ما کاهش تنش‌ها است و تمام تلاش‌های خود را در داخل اتحادیه و با شرکای خارجی‌مان بر روی جلوگیری از تنش‌های بیشتر متمرکز کرده‌ایم؛ چراکه ادامه این وضع ما را به یک شرایط غیر قابل پیش‌بینی در خاورمیانه سوق می‌دهد.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در تماس تلفنی به جوسپ بورل گفت: حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

وی افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود
  • بورل: اروپا حملات ایران علیه اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند