Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان با اشاره به بررسی طرح جامع احداث شهرک دوتیس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: این طرح پیش از این در کارگروه زیربنایی مورد بررسی قرار گرفته بود که پس از رفع برخی ایرادهای وارد شده، امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و پس از بررسی نظرات اعضا، مورد تصویب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرک مسکونی دوتیس در محدوده 55 کیلومتری چیرویه –چارک، بر اساس نیازهای موجود در منطقه و مبتنی بر اسناد بالادستی نظیر سند ملی توسعه استان و طرح مدیریت یکپارچه ساحلی استان  تدوین شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این طرح با هدف تأمین نیاز مسکن اقشار شاغل و ساکن در جزیره کیش که دارای درآمد متوسط یا پایین هستند اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در این طرح که با بهره‌گیری از زیرساخت های نوین و با رویکردی مسکونی – گردشگری تدوین و به تصویب رسید، جمعیت ساکن و شاغل در بندر آفتاب و پروژه های شیلاتی نیز به عنوان ظرفیت های بالقوه برای بهره برداری از این شهرک پیش بینی شده است.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عنوان کرد: با عملیاتی شدن شهرک دوتیس در مساحت 85 هکتار و بر اساس برآورده های طرح جامع، برای بیش از هشت‌هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد و جمعیتی نزدیک به 9 هزارنفر در این منطقه سکونت پیدا خواهند کرد.

همتی با بیان اینکه توسعه مناطق کم برخوردار و اشتغال زایی برای جامعه محلی از جمله مزایای مهم اجرای این طرح است، اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح که به استفاده از ظرفیت پهنه دریایی و گردشگری در آن تأکید شده است، بیش از یک‌هزار و 750نفراز بیکاران بومی جذب این فعالیت‌ها می شوند و برای آن‌ها اشتغال ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین بر رعایت استانداردهای زیست محیطی در اجرای این پروژه تاکید کرد و بیان داشت: باید طی مرحله اجرای پروژه، الزامات زیست محیطی به طور دقیق رعایت شود تا پس از اجرای آن آسیبی متوجه محیط زیست و اکوسیستم منطقه نشود.
 
انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار هرمزگان هرمزگان بندرعباس توسعه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان مشهد گفت: ساخت ۲ هزار و ۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد برنامه‌ریزی شده که تاکنون ساخت ۴۵۴ واحد آن ثمر داده است.

یعقوبعلی نظری افزود: هم اکنون سه پهنه ساخت مسکن در حال ساخت به ترتیب با ۱۲۴ واحد، ۱۹۶ واحد و ۱۳۴ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد فعال است و برای تسریع در اتمام این طرح ها  به مدیران مربوطه توصیه‌های لازم انجام شد.

فرماندار مشهد نیز در جمع خبرنگاران ادامه داد: از مجموع نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت در مهرگان مشهد، بخشی تا پایان اردیبهشت‌ماه و بقیه تا پایان سال تحویل متقاضیان می‌شود.

محسن داوری افزود: قرعه‌کشی انجام شده و صاحبان زمین‌ها و واحد‌های در حال ساخت مشخص شده است.

به گفته وی، از طرفی موضوع شبکه فاضلاب مهرگان نیز در دستور کار قرار دارد و در مرحله زیرسازی در حال اجرا است.

فرماندار مشهد اضافه کرد: مشکل تامین نانوایی اکنون در شهرگ مهرگان حل شده است، اما در زمینه مدرسه هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم و برای کسب نتیجه پیگیر هستیم بطوریکه  هم اکنون ۲ مدرسه در مهرگان در حال ساخت است.

شهرک مهرگان در انتهای جاده موسوم به سیمان و بولوار رسالت مشهد قرار دارد که طرح های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن از سال ۱۳۹۱ در این منطقه در حال اجرا است.

دیگر خبرها

  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • تداوم ساخت ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان