Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- بازار ارز صبح امروز شنبه هشتم آذرماه بر اثر اخبار ناشی از حادثه تلخ ترور شهید محسن فخری زاده روز گذشته عملکردی هیجانی از خود نشان داد. تجربه نشان داده در کمال شگفتی بازار آزاد برای تاثیر پذیرفتن از چنین خبر‌هایی اشتیاق فراوانی دارد. برای همین وقتی دونالد ترامپ در اکانت توییتری خود رجزخوانی می‌کند دلار در ایران گران می‌شود و قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش فرارو، امروز صبح با همین فرمول ابتدا دلار و بعد از آن سکه که غلام حلقه به‌گوش بازار ارز است کمی گران شدند، اما با اقدام به‌موقع بانک مرکزی در اعلام قیمت رسمی ارز هر دو توطئه خنثی شدند. وضعیت قیمت دلار به گزارش فرارو، اسکناس آمریکایی هفته گذشته بالاخره دست‌ها را به‌نشانه تسلیم بالا برد و رضایت داد کانال ۲۵ هزار تومان را ترک کند. اما صبح روز شنبه بازار آزاد احساس کرد قادر است از حادثه تروریستی ظهر جمعه سوءاستفاده کند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد؛ بنابراین با وجود تعطیل بودن بیشتر بازار‌ها و نبود مشتری، کانال‌های تلگرامی عدد ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان را هم اعلام کردند. این واقعه صبح زود رخ داد و به‌همین دلیل می‌توانستیم آن را غیرواقعی و ناشی از هیجانات منفی بدانیم.   پیش‌بینی‌ها درست بود و پس از به‌روزرسانی قیمت توسط صرافی ملی، بازار آزاد دست‌وپایش را جمع کرد. اولین قیمت اعلام شده توسط صرافی ملی برای دلار در صبح امروز زیر ۲۵ هزار تومان بود. هرچقدر ساعت جلو رفت، دلار در بازار آزاد عقب‌نشینی کرد. وقتی آفتاب غروب کرد قیمت دلار در کانال‌های تلگرامی به زیر ۲۵ هزار تومان رسید. قیمت پایانی دلار را باید ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان بدانیم.
قیمت غیررسمی انواع ارز در ساعات پایانی امروز شنبه هشتم آذرماه به این ترتیب است؛ یورو ۲۹ هزار و ۷۹۰ تومان، پوند ۳۳ هزار و ۱۳۵ تومان، درهم امارات شش هزار و ۷۸۰ تومان و لیر ترکیه سه هزار و ۱۷۵ تومان. یورو در مقایسه با پنجشنبه ۱۵۵ تومان رشد کرده است. پوند ۳۵ تومان گران شده و لیر ترکیه بدون تغییر مانده، اما درهم امارات حدود ۱۵ تومان افزایش قیمت را تجربه می‌کند. وضعیت قیمت سکه وضع قیمت سکه تقریبا مشابه دلار بود. هفته قبل سکه طلا با کاهش قیمت شدید رکورد چهار ماه اخیر خود را شکست و مجبور شد به کانال ۱۰ میلیون تومان عقب‌نشینی کند. در آخرین روز‌های هفته سکه را روی تابلو‌ها کنار قیمت ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مشاهده می‌کردیم در حالی که آن را بیشتر از ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان نمی‌خریدند. اوایل صبح امروز شنبه هشتم آذرماه واکنش هیجانی بازار قیمت سکه را جهش داد و تا ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا برد. طبیعی بود که با گذشت چند ساعت جو موجود آرام شود. حتی با وجود اینکه طلافروش‌ها مثل بقیه کسب‌وکار‌های غیرضروری تعطیل هستند سکه با شنیدن اخبار قیمت دلار، سرش را پایین انداخت و ظهر شنبه تا ۱۱ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد. غروب آفتاب کانال‌های تلگرامی احتمالا با غم و اندوه مجبور شدند حتی از قیمت روز پنجشنبه کوتاه بیایند و جلوی قیمت سکه عدد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را بنویسند. در این ساعت قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان بود و سکه نیم‌بهار آزادی، ربع بهار آزادی و سکه یک گرمی به‌ترتیب پنج میلیون و ۷۲۵ هزار تومان، سه میلیون و ۸۲۹ هزار تومان و دو میلیون و ۱۱۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند. نشانه‌های تداوم کاهش قیمت‌ها بهای اونس جهانی نسبت به هفته قبل حدود ۸۰ دلار سقوط کرده است. از طرف دیگر نرخ ارز در بازار داخلی را نزولی ارزیابی می‌کنند. در این شرایط تعطیلی بازار طلا هم باعث شده حجم داد‌و‌ستد‌ها به شدت پایین بیاید. در چنین شرایطی سکه باید خیلی وقیح باشد که بخواهد شوک قیمت جدیدی را تجربه کند. حداقل در شرایط فعلی از نظر تکنیکی و تاکتیکی نمی‌توان چنین انتظاری داشت. کاهش قیمت تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟ پاسخ ما به این سوال روشن است. حجم حباب سکه هنوز حدود ۵۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود و اگر بازار روند فعلی را ادامه دهد به‌شکل منصفانه باید شاهد تخلیه حباب باشیم و در انتهای هفته سکه را در کف کانال ۱۰ میلیون تومان ببینیم. قطعا بازار مقاومت خواهد کرد، اما با توجه به تعطیلی بازار باید این احتمال را هم ضعیف ارزیابی کرد. فراموش نکنید برخلاف تصور عامه مردم، قرنطینه قرار نیست حتما در پایان هفته آینده به اتمام برسد.   به گزارش فرارو، مقامات مسئول در ستاد ملی کرونا گفته‌اند اگر شرایط آرام نگیرد، ممکن است محدودیت‌ها را تمدید کنند. امروز شنبه هشتم آذرماه تعداد تلفات روزانه بعد از چند ماه جهنمی بالاخره به زیر ۴۰۰ نفر برگشت، اما تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده هنوز عدد ترسناکی است و نباید زود دست از مبارزه بکشیم. برگردیم سراغ بازار طلا؛ گفتیم که شانس کاهش قیمت‌ها همچنان وجود دارد، اما آن‌هایی که اعتقاد دارند قیمت سکه تا پایان هفته روی رقم فعلی تثبیت می‌شود هم حرف بی پایه و اساسی نمی‌زنند.
در بازار ارز بانک‌مرکزی همچنان راضی و خوشحال است، چون با توجه به کم شدن هیجان، خریداران آماتور از این بازار دور می‌مانند. وقتی اقدام تروریستی روز جمعه نتوانست بازار را ملتهب کند، می‌توان انتظار روندی بدون هیجان را تا پایان هفته انتظار داشت. پس کانال ۲۴ هزار تومان برای شش، هفت روز پیش‌رو یک سد مقاوتی تشکیل خواهد داد. به‌نظر ما دلار تا پایان هفته روی پله ۲۴ هزار و ۳۰۰، ۴۰۰ تومان خواهد ایستاد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید قیمت دلار قیمت سکه بازار ارز ۲۵ هزار تومان پایان هفته بازار آزاد ۱۰ میلیون کاهش قیمت قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی دلار با خروج احساسات

کاهش التهابات منطقه یک روز کاهشی دیگر را برای بازار تهران رقم زد. پس از اتمام پاسخگویی ایران به تحرکات چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی ریسک‌های سیاسی بازار کاهش یافت و نرخ دلار و سکه افت کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی که قیمت دلار در بازار روز‌های نخست هفته در معاملات نقدی و فردایی تا کانال‌های ۷۱ و ۷۲ هزار تومانی پیشروی کرده بود، روز گذشته این ارز در کانال ۶۵ هزار تومانی به فروش رسید.

ورق بازی دلار و سکه برگشت. «دنیای اقتصاد» در گزارش‌های پیشین خود اشاره کرده بود که پس از اتمام فرآیند پاسخگویی ایران به رویداد‌های نظامی منطقه، هیجانات موجود در بازار ارز و طلا تخلیه می‌شود. بازار ارز در نوروز سال جاری نسبت به سال‌های پیش فعالیت کم‌نوسانی را پشت سر گذاشته بود که در روز‌های میانی فروردین، حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سطح انتظارات تورمی فعالان جامعه افزایش یافت.

رسانه‌های داخلی و خارجی با انتشار احتمالاتی از نحوه پاسخگویی ایران به این امر سبب شکل‌گیری یک بازی روانی در بازار ارز و طلا شده و به همین دلیل حباب ارز و طلا رشد چشمگیری را تجربه کرد. در همین زمان بود که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند پس از صورت گرفتن اتفاق مذکور، حباب بازار‌های ذکر شده به سرعت تخلیه شده و نرخ‌ها کاهش می‌یابند. در همین راستا در ۲ روز اخیر نرخ دلار و سکه افت قیمت‌های قابل توجهی را تجربه کردند. سکه از کانال ۴۵ میلیون تومانی فاصله گرفت. دلار نیز با افت قیمت ۵-۶ هزار تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی رسید.

در همین راستا روز گذشته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، در آخرین اظهارنظر خود نسبت به تحولات اخیر بازار گفت: «با وجود اینکه تا روز شنبه ۲۵ فروردین ماه، افزایش قیمت زیادی را در بازار طلا همراه با افزایش اونس جهانی داشتیم از روز گذشته شاهد کاهش نرخ طلا و سکه در بازار هستیم.»

در ادامه رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه به خاطر افزایش اونس جهانی از یک ماه گذشته است، گفت: «رکورد اونس جهانی باعث تغییر در بازار‌های جهانی شد همچنین نوسانات نرخ ارز و تنش‌های سیاسی و اقتصادی نیز در روند افزایشی بازار طلا تاثیرگذار بود.»

دیروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. دلار آزاد که در بازار روز یکشنبه افت قیمت چشمگیری را تجربه کرده بود در بازار روز گذشته نیز با هزار و ۱۰۰ تومان کاهش در رقم ۶۵ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. یورو و پوند در همراهی با شاخص ارزی به ترتیب ۸۰۰ و ۸۵۰ تومان افت کرده و در ارقام ۷۱ هزار و ۳۵۰ تومان و ۸۳ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسیدند. اما در این میان روند کاهشی بازار سکه طلا شدید‌تر بود.

هر قطعه سکه طلا طرح جدید در عصر روز گذشته حدود ۲ میلیون تومان ارزان‌تر از نرخ پیشین در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • قیمت دلار بازار غیررسمی در سراشیبی
  • دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
  • تلاش برای القای هیجان مثبت به بورس
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات