Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، «بهروز کمالوندی» در گفت و گویی درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده فوق‌لیسانس و دکترای فیزیک هسته‌ای داشتند ولی کار اصلی ایشان در وزارت دفاع، متمرکز بر سازمان پژوهش‌ها و نوآوری‌های صنایع دفاع بود که در همه حوزه‌ها متنوع است.

وی با اشاره به جوسازی رسانه‌ای اظهار داشت: شیطنتی که رسانه‌های صهیونیستی و غربی داشتند، این است که پرونده‌ای درست کنند و ایران را متهم کنند که به دنبال سلاح هسته‌ای است و در این خصوص مرتبا ایشان را مطرح می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر یادتان باشد، زمانی که نتانیاهو نمایش اسناد را ارائه کرد، از ایشان نام برد در حالی که به هیچ وجه کشور درگیر مسائل نظامی هسته‌ای نبوده و فتوای مقام معظم رهبری در این خصوص کاملاً واضح و مشخص است.

عوامل ترور فخری‌زاده و حادثه نطنز یکی است

کمالوندی با بیان اینکه دشمن فقط در حوزه هسته‌ای به ما اتهام وارد نمی‌کند، تصریح کرد: البته آنها راه به جایی در این زمینه نمی‌برند. ردپای آنها در حوادث مختلف کاملا دیده می‌شود. در حادثه نطنز هم می‌توان گفت عوامل‌شان با اتفاق اخیر یکی است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در این قضایا نقش دارد.

وی درباره تلاش اسرائیل برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: آنچه که به نقاط قوت ما مربوط می‌شود، امروز هدف دشمن است. یکی از اهداف آنها این است که ما را از این مسیر مایوس کنند. این مسیر سخت و ناهمواری است ولی با عزم و اراده و با اتکا به حول و قوه الهی ما ان‌شاالله به نتیجه خواهیم رسید.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، حتماً در فضای صنعتی باید کارمان را مضاعف کنیم و در حوزه‌های امنیتی هم حتما باید پاسخ قاطعی به این اقدامات داده شود.

سازمان انرژی اتمی مجری تصمیمات ارشد کشور است

کمالوندی در پاسخ به سوالی درباره دسترسی بازرسان آژانس به مجتمع‌های مورد نظر سازمان انرژی اتمی ابراز داشت: اینها را نباید خیلی به هم مرتبط کرد؛ اگرچه ممکن است در بعضی موضوعات بی‌ارتباط نباشد ولی در مورد خاص اینها مسائلی نیست که یک سازمان بخواهد رأساً تصمیم بگیرد یا تحلیل داشته باشد.

 سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآورشد: ما در ارتباط با بحت دسترسی‌ها این مراقبت را داریم که در حدود تعریف شده و متعارف خودش باشد.

وی ادامه داد: البته غیر از بحث‌های پادمانی و پروتکلی، دو، سه مورد برجامی هم داریم که اینها در حوزه‌های حساس نیستند؛ به طور مثال در حوزه معادن است.  اگر قرار است دسترسی‌ها دست بخورد حتماً باید در سطوح بالا درباره آنها تصمیم‌گیری شود و سازمان انرژی اتمی هم مجری تصمیمات مقامات ارشد کشور خواهد بود.

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

وضعیت تیم حفاظتی شهید فخری‌زاده ؛ کوتاهی شده بود؟ درخواست آیت‌الله جنتی از نیروهای امنیتی درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده روایت متفاوت صالحی از مسئولیت حساس و ابعاد مرتبه علمی و هسته‌ای شهید فخری زاده تصاویر آرشیوی و دیده نشده از شهید محسن فخری زاده روایت رئیس قوه قضاییه از طراحان و حامیان ترور شهید فخری زاده واکنش سرلشکر رشید به ترور شهید فخری‌زاده روایت سردار کوثری از عکس العمل مردم به ترور شهید فخری زاده | «ضربه سخت» چه زمانی انجام می‌شود؟ تصاویر | حضور وزیر دفاع در منزل شهید فخری زاده کد خبر 568592 برچسب‌ها ایران و اسرائیل محسن فخری زاده هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و اسرائیل محسن فخری زاده هسته ای سازمان انرژی اتمی ترور شهید فخری زاده سازمان انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این اقدام ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای ژاپن (NRA) به نیروگاه نیروگاه اتمی کاشیوازاکی - کاریوا «چراغ سبز» برای فعال سازی مجدد داد.

این سازمان همچنین مجوز شروع سوخت‌گیری را به کارخانه داده است. برای این منظور، TEPCO اکنون میله‌های سوخت را به راکتور شماره ۷ وارد می‌کند.

این در حالی است که این نیروگاه هنوز برای شروع تولید برق با موانع دیگری مانند بازرسی‌های ایمنی بیشتر و تایید فرماندار منطقه روبه روست که موانع ساده‌ای برای عبور نیستند.

گفتنی است نیروگاه اتمی کاشیوازاکی - کاریوا هنگام تلاش برای بازگرداندن عملیات در سال ۲۰۲۱ به دلیل نقض‌های امنیتی با مشکلاتی مواجه شد. این نیروگاه قبل از اینکه در سال ۲۰۱۲ از بین برود، دارای ظرفیت تولید برق ۸.۲ گیگاوات بود که به دلیل یک سری نقض پروتکل ایمنی شناسایی شده تعطیل شد.

این موارد شامل حفاظت ناکافی از مواد هسته‌ای و چند مورد دیگر بود. با این حال، این مسائل از آن زمان حل تا کنون شده است.

این نیروگاه در استان نیگاتا ژاپن در زمینی به مساحت ۴.۲ کیلومتر مربع، اولین بار در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد و اولین راکتور پیشرفته آب جوش (ABWR) در جهان است. این تاسیسات دارای هفت رآکتور است که پنج رآکتور آن ۱.۱ گیگاوات ظرفیت دارند و دو راکتور باقی مانده می‌توانند هر کدام ۱۳۶۵ مگاوات برق تولید کنند.

این تاسیسات اتمی در طول عمر خود به دلیل مشکلات فنی و وقوع زلزله در منطقه، چندین بار تعطیلی جزئی و کامل را تجربه کرده است.

با این حال، پس از فاجعه فوکوشیما، نیروگاه برای مدت طولانی تعطیل شد.

آخرین بیداری نیروگاه، بخشی از جاه طلبی‌های ژاپن برای راه اندازی مجدد راکتور‌های هسته‌ای آفلاین برای تامین امنیت انرژی این کشور و همچنین تلاشی برای کمک به کاهش انتشار کربن آن است. بنابراین، انرژی هسته ای، ژاپن را قادر می‌سازد تا با توجه به منابع محدود و واردات حدود ۹۰ درصدی انرژی مصرفی اش، در زمینه انرژی خودکفا شود.

همین امر موجب شد، ژاپن تا پایان سال ۲۰۲۲ موضع خود را در برابر سیاست انرژی هسته‌ای تغییر دهد. افزایش اخیر در برخی از هزینه‌های انرژی، مانند قیمت گاز طبیعی مایع ((LNG، به تصمیم گیرندگان ژاپنی کمک کرد تا در مورد انرژی هسته‌ای تغییر مسیر دهند.

شرکت برق توکیو از دیروز (۱۵ آوریل) ارسال همایه سوخت (مجموعه‌ای از میله‌ها یا صفحه‌های سوخت) را به راکتور شماره ۷ آغاز و اعلام کرد قصد دارد ۸۷۲ همایه سوخت را از ذخایر نیروگاه وارد راکتور کند.

این فرآیند نسبتا زمان بر، حدود یک ماه و نیم طول می‌کشد. طی این مدت برای اطمینان از نصب صحیح میله‌ها بررسی‌های دقیقی صورت می‌گیرد. همچنین ضروری است از فعالیت درست سیستم خنک کننده هسته طبق طراحی، اطمینان حاصل شود.

به همین منظور، شرکت برق توکیو تعداد کارکنان شبانه روزی را نیز از هشت نفر فعلی به ۵۱ نفر افزایش داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران