Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: رصد بازار خودرو نشان می‌دهد که ریزش قیمت خودرو‌های خارجی در بازار ادامه داشته و حتی در برخی مدل‌ها به بیش از سه میلیارد تومان نیز رسیده است؛ به اعتقاد کارشناسان به دلیل رکود حاکم و انتظارات شکل گرفته مبنی بر کاهش بیشتر قیمت‌ها، ریزش‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

سایت‌های خودرویی و آگهی‌های درج شده در کانال‌های واتساپی، تلگرامی و اینستاگرامی حاکی از این است که هر دستگاه بی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ام؛ و ۷۳۰ که در حدود ۲۰ روز گذشته و پیش از تعطیلات کرونایی تا ۹.۵ میلیارد تومان قیمت داشت، این روز‌ها در قیمت ۶ میلیارد تومان نیز خریدار ندارد.

لکسوس ان. ایکس که حدود دو هفته پیش پنج میلیارد تومان قیمت خورده بود، این روز‌ها بین ۳.۴ تا ۳.۵ میلیارد تومان قیمت دارد.

همچنین فولکس واگن تیگوان که پیشتر تا ۳.۵ میلیارد تومان قیمت داشت، این روز‌ها در قیمت ۲.۴ میلیارد تومان نیز خریدار ندارد.

قیمت مدل ۲۰۱۷ صفر کیلومتر سانتافه، شاسی‌بلند محبوب گروه خودروسازی هیوندای کره‌جنوبی نیز از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ۱۵ روز گذشته به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در آگهی‌ها کاهش داشته و نمونه‌های کارکرده این خودرو که تا دو هفته پیش ۲.۵ میلیارد تومان قیمت داشت این روز‌ها به حدود ۱.۶ میلیارد تومان کاهش یافته است.

همچنین هر دستگاه مزدا ۳ صفر کیلومتر که فروشندگان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آن مطالبه می‌کردند، این روز‌ها با افتی چشمگیر به حدود ۸۶۰ میلیون تومان رسیده است.

سیتروئن سی۳ مونتاژی سایپا که تا یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان هم آگهی می‌شد، این روز‌ها در حدود ۸۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و پژو۲۰۰۸ مونتاژی ایران‌خودرو که نمونه صفر کیلومتر سفید رنگ آن تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورده بود، زیر ۸۰۰ میلیون تومان و در برخی آگهی‌ها تا ۷۸۰ میلیون تومان پایین آمده است.

برخی نمایشگاه‌داران اظهار داشتند: این روز‌ها نمایشگاه‌ها به دلیل تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی تعطیل هستند و ما فقط به اندک تلفن‌ها جواب می‌دهیم.

آنان با بیان اینکه تقاضایی برای خودروی خارجی وجود ندارد، تصریح‌کردند: قیمت‌ها به‌طور متوسط نسبت به ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته و پیش از تعطیلات، دست‌کم ۳۰ درصد کاهش یافته که این کاهش برای خودرو‌های گران‌قیمت‌تر بالای ۳۰ درصد است.

پیشتر نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفته بود: اگر دلار تا مرز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان ریزش کند، قیمت کاذب خودرو‌های خارجی دست‌کم تا ۴۰ درصد پایین می‌آید.

«نعمت‌الله کاشانی‌نسب» تاکید کرد: با وضع محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی، بازار راکد خودرو در رکودی شدیدتر فرو رفته و قیمت‌ها همچنان در سراشیبی نزول است، از همین رو مقاومت برخی فروشندگان خودرو در مقابل کاهش قیمت‌ها بی‌فایده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید ریزش قیمت خودرو قیمت خودرو خارجی قیمت روز خودرو در بازار ۵ میلیارد تومان قیمت میلیون تومان روز ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد