Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت کار شرکت‌های تولید کننده دارو در کشور، گفت: تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در شرایط دشوار تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا کار مهم و ارزشمندی است.

قدس آنلاین: جهانگیری عصر امروز(شنبه) در دیدارهیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت،‌ اظهار داشت: باید قدردان زحمات تولید کنندگان بخش دارو در کشور بود که با دلسوزی و تحمل سختی ها پای کار ایستاده اند تا مردم به پشتوانه آنها و پزشکان و کادر درمان آرامش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت تلاش خواهد کرد تا ارز ۴۲۰۰ تومانی بخش بهداشت و درمان بطور کامل تخصیص یابد، گفت: به هیچ وجه نباید در روند تولید داروهای مورد نیاز کشور با قیمت مناسب برای مردم وقفه و خللی حاصل شود و دولت برای رفع مشکل تولید کنندگان آمادگی لازم را دارد.
معاون اول رییس جمهوردغدغه دولت را تامین داروی با قیمت مناسب و کافی برای مردم دانست و از شرکت های خصوصی خواست تا در ارتباط با بخش خصوصی سایر کشورها در زمینه تامین مواد اولیه برخی داروها اقدامات لازم را انجام دهند.

 
 جهانگیری ادامه داد: همواره به همه دستگاه ها تاکید کرده ام در سیاست گذاری ها نظر مشورتی نهادهای مدنی را لحاظ کنند زیرا این مجموعه ها با کمترین درخواست حاضر هستند پیشنهادها و راهکارهای موثری برای حل مشکلات ارایه کنند.
در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی بطور جداگانه دیدگاه ها و مشکلات خود در زمینه تخصیص و تامین ارز کارخانجات داروسازی، کارآفرینی و بومی سازی فناوری های نوین، نیازهای دارویی کشور، قیمت گذاری دارو، تولید داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا ، میزان داخلی سازی دارو و توان ارزآوری این صنعت ارایه کردند.

منبع: خبر آنلاین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری ارز جهانگیری تولید کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدجلیل میرمحمدی» در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: برای آنکه از بحران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک جلوگیری شود، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید با سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشد و ارز مورد نیاز برای این حوزه تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق نیفتد، در زمان کوتاهی دچار بحران در تامین دارو خواهیم شد. لازم است ارز مورد نیاز برای تهیه دارو، مواد اولیه دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک تخصیص داده شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: گزارش تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف در حال نهایی‌شدن است و تقاضا دارم هیات رئیسه مجلس به رییس این سازمان تاکید کند که در مدت باقی‌مانده از عمر مجلس یازدهم همکاری خوبی با ما برای تهیه این گزارش داشته باشند.

کد خبر 6085243 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود