Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحصن کنندگان و تظاهرکنندگان میدان الحبوبی ناصریه با انتشار بیانیه‌ای گروه های مسلح وابسته به «مقتدی صدر» را به کشتار تظاهرکنندگان متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، تحصن کنندگان و تظاهرکنندگان میدان الحبوبی ناصریه با انتشار بیانیه‌ای گروه‌های مسلح وابسته به «مقتدی صدر» را به کشتار تظاهرکنندگان متهم کرده و خواستار استعفای دولت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده که مردم ناصریه خود را برای گرامی داشتن کشتار سال گذشته آماده می‌کرد که ناگهان «شبه نظامیان تابع یک گروه سیاسی (جریان صدر) طی اقدامی که سرانشان نیز از آن حمایت کردند وارد میدان الحبوبی شدند و بدون هیچ مجوزی چادرهای معترضان را آتش زدند.

این بیانیه افزوده که در این اقدام بیش از صد تن کشته و زخمی شدند و این همه در برابر چشم نیروهای امنیتی رخ داد که هیچ کاری برای حمایت از معترضان نکردند و گویی با یکدیگر توافق کرده بودند.

در این بیانیه آمده که این شبه نظامیان با سلاح خود همه نقاط کلیدی ناصریه گرفته و این شهر به دست آنها افتاد و نیروهای امنیتی دربرابر همه این حوادث سکوت اختیار کردند.

این معترضان از مرجعیت عالی شیعه خواسته‌اند که برای حفظ جان جوانان و برخورد با شبه نظامیان وارد عمل شود به خصوص که این گروه ادعای عمل به یک مسؤولیت دینی را دارد.

آنان همچنین خواستار استعفای دولت الکاظمی به علت این ناتوانی در حفظ اقتدار حکومت و حفاظت از جان مردم شده‌اند و خطاب به مسؤولان محلی ناصریه گفته‌اند که «مردم ناصریه شما را تنبیه خواهند کرد».

در این بیانیه همچنین از سازمان ملل خواسته شده که در این موضوع دخالت کند.

همزمان منبعی آگاه در اداره بهداشت الناصریه از افزایش تلفات رخدادهای روزگذشته میدان الحبوبی در این شهر خبر داد.

منبع مذکور تصریح کرد: آمار نهایی تلفات اتفاقات روز گذشته میدان الحبوبی به ۴ کشته و ۹۰ مجروح افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از میان مجروحان، ۷۵ نفر با چاقو و ۱۵ نفر با شلیک گلوله زخمی شده‌اند.

این درگیری‌ها در حالی روی داد که روز گذشته طرفداران صدر به میدان الحبوبی در شهر الناصریه، مرکز استان ذی‌قار حمله کردند و خیمه‌های تظاهرکنندگان و تحصن‌کنندگان را آتش زده و تلاش کردند تا بر این منطقه تسلط یابند، در این میان نیروهای امنیتی تنها به نظاره این درگیری‌ها بسنده کردند.

در همین رابطه، «سلام اللامی»، فعال اجتماعی در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: ده‌ها تن از هواداران صدر از جمله افرادی که سلاح‌های سبک در دست داشتند، تلاش کردند تا تظاهرکنندگان را از میدان الحبوبی خارج کرده و برای پیش بردن اهداف سیاسی، بر این میدان تسلط یابند.

اللامی افزود: تظاهرکنندگان موجود در خیمه‌ها سعی کردند مانع از تسلط طرفداران صدر بر میدان الحبوبی شوند اما آنها با چماق، لوله‌های آهنی و چاقو به تظاهرات‌کنندگان بی دفاع حمله کردند.

سفارت انگلستان در بغداد با صدور بیانیه ای رسمی خشونت ها در ناصریه را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات عراق شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند

فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند
  • طوفان‌الاقصی|شهادت ۵ کودک در حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان غزه/ بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد
  • آتش سنگین حزب‌الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست
  • تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند
  • چگونه بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران به پایان می‌رسد؟