Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@00:41:41 GMT

حذف پست های مرتبط با شهید فخری زاده در اینستاگرام

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۷۸۶۷

حذف پست های مرتبط با شهید فخری زاده در اینستاگرام

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در پی ترور دانشمند هسته ای شهید فخری زاده، شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی مغرضانه و خلاف آزادی بیان، جلوگیری از انتشار پست های مرتبط با این ترور ناجوانمردانه را در دستور کار قرار داد.

عصر روز گذشته خبر ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندان هسته ای کشورمان توسط عوامل تروریستی، به صدر اخبار رسانه های داخلی و خارج کشور تبدیل شد و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بالارفتن پست های مرتبط با این اقدام تروریستی و با یادآوری همزمانی این ترور با سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهید شهریاری دیگر دانشمند هسته ای کشورمان، اینستاگرام بار دیگر با غرض ورزی این پست های مرتبط را حذف کرد که این اقدام خلاف آزادی بیان، با واکنش بسیاری از کاربران در سایر شبکه های اجتماعی همراه شده است.

همراهی اینستاگرام با اقدامات تروریستی کشورهای متخاصم، از طریق حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است.

سال گذشته نیز پست های مربوط به شهادت سردار سلیمانی و هشتگ انتقام سخت در این شبکه اجتماعی حذف و برخی از اکانت های کاربران ایرانی حذف شد.

این شواهد نشان می دهد که شبکه های اجتماعی خارجی از جمله اینستاگرام و فیس بوک به رغم آنکه خود را داعیه دار آزادی بیان می دانند، با حذف مطالب کاربران، تمامی تلاش خود را به کار می بندند تا جلوی انتشار تصویر خبیث و جنایتکار دشمنان ایران را که به راحتی قابل بازگویی و نمایان شدن برای مردم جهان در فضای مجازی است، بگیرند.

کارشناسان دلیل این اقدام یکطرفه شبکه های اجتماعی خارجی را بدون توجه به حق آزادی بیان کاربران ایرانی، نبود حضور موثر حاکمیت و حکمرانی فضای مجازی در کشور می دانند. در این زمینه سال گذشته مسئولان وزارت ارتباطات وعده پیگیری این موضوع را داده بودند. به نحوی که امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در این باره گفته بود: در پاسخ به اقدامات اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی رویکرد منفعلانه نخواهیم داشت و تلاش می کنیم این دوگانگی و ماهیت تروریسم فضای مجازی را آشکار کنیم.

کد خبر 5082996 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن فخری زاده برنامه اینستاگرام ترور دانشمند هسته ای ایران حاکمیت سایبری حکمرانی فضای مجازی شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هوش مصنوعی فناوری فضایی ایالات متحده امریکا گوگل تحقیقات علمی واکسن کرونا اینترنت پرسرعت ویروس کرونا تولید دانش بنیان روسیه فیس بوک شبکه های اجتماعی کاربران ایرانی پست های مرتبط فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید لطیف‌زاده در مشهد تشییع و خاکسپاری شد

ایسنا/خراسان رضوی پیکر مطهر شهید لطیف‌زاده در مسیر مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع و در گلزار شهدای بهشت رضا خاکسپاری شد.

جمعی از مردم، جانبازان و آزادگان مشهدی امروز ۸ فروردین با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید ابوالفضل لطیف‌زاده، این جانباز ۷۰ درصد نخاعی را به منزل ابدی خود رهسپار کردند.

مراسم تشییع پیکر شهید لطیف‌زاده در مهدیه مشهد برگزار  و مردم حاضر در این مراسم پس از وداع با این شهید جانباز، پیکر او را تا حرم مطهر رضوی تشییع کردند.

پس از اقامه نماز بر پیکر شهید لطیف‌زاده در حرم مطهر، پیکر پاک شهید به گلزار شهدای بهشت رضا منتقل و به خاک سپرده شد.

هم چنین برخی از حاضرین در این مراسم با در دست‌ داشتن یادداشت‌هایی در محکومیت جنایات اسرائیل در غزه، بر حمایت همیشگی خود از آرمان فلسطین تاکید کردند.

ابوالفضل‌ لطیف زاده در هشتم فروردین‌ماه ۱۳۴۳ در شهر دامغان متولد و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار به جبهه‌های جنگ اعزام شد و در ۲۹ تیرماه سال ۱۳۶۱ در پاسگاه زید عراق از ناحیه ستون فقرات مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از ۴۲ سال تحمل رنج و درد ناشی از جراحات جنگ در ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به درجه رفیع شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوضاع عجیب ورزشگاه آزادی بعداز مراسم مذهبی!
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • پیکر مطهر شهید لطیف‌زاده در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • کاربران ایرانی در سال گذشته از کدام ایموجی‌ها بیشتر استفاده کردند؟
  • قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!
  • تبیین آخرین دستورالعمل های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • تبیین آخرین دستورالعملهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب
  • اینستاگرام دسترسی به محتوای سیاسی را محدود کرد