Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروانی مرکب از ۳۵ کامیون متعلق به ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش از منطقه کردستان عراق وارد خاک سوریه شد و به سمت شهر «القامشلی» رفت.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع سوری اعلام کرد:« این کاروان، شامل برخی خودروهای زرهی چند دستگاه بولدوزر، تانکرهای حامل سوخت هواپیما، کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیک و همچنین کامیون‌هایی سرپوشیده با محموله‌هایی نا مشخص بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، کاروان مذکور از گذرگاه «الولید» وارد خاک سوریه شد و به سمت پایگاه‌های آمریکا در جنوب الحسکه رفت.

نظامیان تروریست آمریکا، بارها از طریق کردستان عراق، به نیروهای وابسته به خود در سوریه، سلاح و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

شرق و شمال شرق سوریه، دارای بیشترین و بزرگترین میادین نفتی و گازی سوریه است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اذعان کرد که واشنگتن برای نفت سوریه در این مناطق حضور دارد.

کارشناسان می‌گویند که آمریکا با همکاری شبه‌نظامیان کُرد، در حال غارت نفت سوریه است. اخیرا نیز گزارشی از همکاری آمریکا، کُردها، جبهه النصره و ترکیه برای چپاول نفت سوریه منتشر شد.

در این گزارش تأکید شد، شرکت موسوم به «وتد» که مختص فرآوردهای‌نفتی است و نزدیک به النصره است، پس از وارد کردن نفت خام از مناطق اشغالی کُردهای وابسته به آمریکا، قیمت فرآورده‌های نفتی را کاهش می‌دهد.

نفت خامی که کُردها از شرق سوریه سرقت کرده‌اند، از طریق مسیر «ام جلود» در ریف منبج واقع در استان حلب به دست جبهه النصره و مناطق تحت اشغال نظامیان ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور در شمال سوریه می‌رسد.

معمولا تانکرهای حامل نفت سوریه، در غرب شهر قامشلی در استان حسکه، جمع می‌شوند و از آنجا به سمت منبج حرکت می‌کنند. در واقع منبج، یکی از مراکز فروش نفت در بازار سیاه است. از منبج نیز، این نفت به مناطق جرابلس و عفرین و سایر مناطق تحت اشغال ترکیه و از آنجا به مناطق اشغالی النصره در ادلب فروخته می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خاک سوریه عراق داعش خاک سوریه کاروان نظامی آمریکایی نفت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دمشق، بررسی راهکار‌های مبارزه با تروریسم و ریشه کنی گروه‌های تروریستی، محور اصلی این نشست سه جانبه اعلام شد.
پیگیری حقوقی و قضایی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق؛ از جمله موضوعات مطروحه در دستور کار این نشست است.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل رئیس قوه قضائیه کشورمان در این باره گفت، پیگیری‌ها ادامه دارد و به زودی پرونده‌هایی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی در دادگاه ایران و سوریه تشکیل خواهیم داد، تا پاسخ نظامی را تکمیل کنیم.
تاکید بر ضرورت اجرای مفاد قوانین و حقوق بین الملل نیز در دستور کار این نشست سه جانبه قرار دارد؛ شرکت کنندگان بر ضرورت جلوگیری از سیاسی کاری در اجرای این قوانین و معاهدات تاکید کردند.
وزیر دادگستردی سوریه، از اشغالگران آمریکایی که ثروت‌های سوریه را به غارت می‌برد، در فرودگاه بغداد شخصیت‌های برجسته را ترور می‌کند و نیز رژیم صهیونیستی به یک ساختمان دیپلماتیک در دمشق حمله و ویران می‌کند، انتقاد کرد.
احمد السید با محکوم کردن این جنایات خاطرنشان کرد که معاهدات بین المللی باید برای همگان الزام آور باشد؛ نه اینکه ابزار جدید در دست حامیان تروریسم باشد تا بر کشورمان اعمال فشار کنند.
نماینده عراق نیز ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست‌ها همکاری گسترده میان کشور‌های همسایه در حوزه امنیت صورت گیرد.
لیث جبر حمزه با اشاره به همکاری‌های سه جانبه در زمینه مبارزه با داعش، ابراز امیدواری کرد، همکاری‌ها به خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه منجر شود تا از این جهت نیازی به حضور نیرو‌های خارجی در خاک کشورمان نداشته باشیم.
شرکت کنندگان قرار است در پایان این نشست سه جانبه یادداشت تفاهمی همکاری در حوزه حقوقی و قضایی امضا کنند تا در مرحله بعد، دفاتر ارتباط مشترک در پایتخت‌های سه کشور راه اندازی شود.....

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: 
۱ و ۲- کاظم غریب‌آبادی - معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه
۳- احمد السید - وزیر دادگستری سوریه
۴- لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضایی عراق

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • کاخ سفید: ورود کمک‌ها به غزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است