Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:17:11 GMT

گرانی‌ برای مردم سخت و غیرقابل توجیه است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۸۳۸۴

گرانی‌ برای مردم سخت و غیرقابل توجیه است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم ورود دستگاه‌ قضایی و دستگاه‌های نظارتی برای کنترل آشفتگی بازار گفت: گرانی برای مردم سخت و غیرقابل توجیه است.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز هشتم آذرماه در پیام جمعه این هفته با دعوت همگان به تقوای الهی به تفسیر آیه ۱۰۲سوره آل عمران اشاره و اظهارکرد: مومن هر روز باید مرحله بالاتری را بپیماید زیرا رسیدن به کمال دارای مراحل خاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که ایمان آوردن نیک و پسندیده است اما مهم‌تر از آن باتقوا ماندن و استمرار تقوا است، تصریح کرد: انسان باید بتواند تا آخر عمر مسلمان بماند و عاقبت بخیر بشود کمااینکه هر کسی در سرنوشت خویش دخالت دارد و مکتب مترقی اسلام هم به شروع زندگی هم به پایان زندگی توجه دارد.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که حضرت معصومه(س) از امامزادگانی است که امام معصوم بر زیارت آن حضرت تاکید فرموده است، ادامه داد: بعضی از شخصیت‌ها قبل از اینکه به دنیا بیایند ماموریتی از جانب خدای متعال برای برافراشتن پرچم حقیقت توحید و خداپرستی دارند که نمونه آن حضرت معصومه(س) است که انوار ائمه معصومین در حرم آن حضرت است به معنای دیگر تجلی انوار چهارده معصوم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم شکرگزاری وجود نعمت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در ایران تاکید کرد و با بیان این‌که باید خدا را به سبب وجود مرجع نورانی آن حضرت شاکر باشیم، تصریح کرد: در روایتی از ائمه معصوم آمده است که اگر حرم حضرت معصومه(س) را با معرفت زیارت کنیم بهشت بر ما واجب می شود این در حالی است که سیره علما و بزرگان و ادب و تواضع آنان به حرم حضرت معصومه باید برای همه ما سرمشق باشد.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی روزه ماه رمضان را با بوسه بر ضریح حضرت معصومه(س) افطار می کرد، افزود: آیت‌الله مرعشی نجفی سال‌های طولانی پیش از اذان صبح برای عرض ارادت به این بانوی بزرگوار شرفیاب می‌شد.

شاهرخی با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس به جایگاه شخصیتی آن شخصیت انقلابی اشاره و با تاکید بر این که شهید مدرس در پنج دوره مجلس حضور پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: شهید مدرس در نطق‌های خود در مجلس با بیان سخنرانی‌های کارشناسی شده مورد توجه نمایندگان و مجموعه حکومت قرار گرفت این در حالی است که شهید مدرس در طول حضور خود در مجلس مخالفت خود را با زیاده خواهی‌های دولت‌های روسیه و انگلیس اعلام و در مقابل طاغوت رضاخانی ایستادگی می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مخالفت صریح شهید مدرس با خودفروختگان داخلی که مرعوب بیگانگان شده بودند و نیز مخالفت با کارهای غیرقانونی رضاخان اشاره کرد و با بیان این‌که شهید مدرس بدون انعطاف و نرمش با سوءاستفاده های رضاخان از جایگاه خود مخالفت می‌کرد، اضافه کرد: شهید مدرس دولت وقت را به خاطر بی‌کفایتی در حل مشکلات مردم را مورد انتقاد قرار داد و سرانجام توسط عوامل رضاخان دستگیر و به یکی از شهرهای مرزی به نام خواف تبعید و بعد از چند سال به کاشمر منتقل شد اما سرانجام در آذرماه سال۱۳۰۶ در حالی که روزه‌دار بود او را مسموم و به شهادت رساندند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی مملکت ادامه داد: آنچه امروز اقتصاد کشور و استان ما بدان نیازمند است دانش محوری و تامین اقلام مورد نیاز کشور است این در حالی است که تکیه بر تولید با کیفیت داخلی و ریشه کنی فقر و محرومیت باید مد نظر قرار گیرد.

شاهرخی به ظرفیت کشاورزی در استان لرستان اشاره و با بیان این‌که برندسازی محصولات کشاورزی و مبارزه با رکود اقتصادی در استان لرستان با تکیه بر توان داخلی محقق می‌شود، بیان کرد: کاهش فاصله طبقاتی، نکوهش اسراف و تجمل گرایی، ایجاد زنجیره تولید، استفاده از ظرفیت نخبگان و بهره‌برداری از معادن به دور از خام‌فروشی نیاز اقتصاد کشور و استان لرستان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی با تکیه بر توان داخلی اقتصادی است که با تکانه‌های نظام سلطه و تحریم‌های بیگانگان خللی در آن وارد نمی شود، ادامه داد: اقتصاد قوی اقتصاد مبتنی بر عدالت است این در حالی است که وجود نیروی انسانی جوان، منابع طبیعی فراوان، معادن کمیاب سنگ‌های قیمتی و موقعیت مهم جغرافیایی مولفه هایی است که می‌تواند نردبان پیشرفت و توسعه باشد.

وی با بیان این‌که دشمنی نظام سلطه و دشمنان و فقط در تحریم خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: جاسوسی، نفوذ فرهنگی، کم کردن اعتقادات و باورهای مردم، آسیب‌های اقتصادی و ده‌ها مورد دیگر از دیگر توطئه‌ها و دشمنی نظام سلطه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری این مطلب که در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و فشار اقتصادی بر مردم تمام دستگاه‌های امنیتی خدمات‌رسان و نظارتی باید به وظیفه خود عمل کنند، افزود: مردم با وجود بیماری کرونا می‌خواهند زندگی کنند، کسانی که بیمارند می‌خواهند زنده بمانند لذا مسئولین و مدیران باید به گونه‌ای مدیریت کنند که زندگی بر مردم سخت و دشوار نشود.

وی وضعیت کنونی بازار و آشفتگی آن را غیرقابل قبول دانست و با بیان این‌که گرانی برای مردم سخت و غیرقابل توجیه است، خاطرنشان کرد: عده قلیل، کم‌فروشی، احتکار، گرانفروشی و تقلب می‌کنند و ما نباید منتظر برطرف شدن آشفتگی بازار و تعادل عرضه و تقاضا باشیم متصدی تنظیم بازار مشخص است متصدی تنظیم بازار، صنعت معدن تجارت، اتحادیه‌های انصاف و سازمان تعزیرات حکومتی است

شاهرخی با بیان این‌که بازرسان سازمان صمت باید به طور جدی به تنظیم بازار ورود کنند، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز در این مرحله اخیر با جدیت ورود پیدا کرده و عملکرد آنان قابل تقدیر است هر چند تمام دستگاه‌های متولی باید به گران فروشی ورود پیدا کرده و وظیفه خود را انجام دهند.

وی با تقدیر از ورود قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول برای مبارزه با گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار کالا، ادامه داد: سپاه پاسداران لرستان، بسیج مستضعفین و نیروهای نظامی در هفته های اخیر انبارهای مهمی از احتکار کالا را کشف کردند که کار آنان باعث دلگرمی است هر چند این قرارگاه باید مستمر فعال باشد و تنها به یک کالا اکتفا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی نماینده ولی فقیه در لرستان سازمان جهاد کشاورزی حرم حضرت معصومه س گراني نماینده ولی فقیه در لرستان حضرت معصومه س مردم سخت شهید مدرس آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ورود سامانه بارشی به جو لرستان و بارش رحمت الهی در اغلب نقاط استان، حال و هوای تازه‌ای به طبیعت بخشیده و موجب شادی مردم شده است.

بارش‌ها که به صورت رگباری و لحظه‌ای است در برخی مناطق نیز موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در خرم آباد و برخی از شهر‌ها شد.

اختلال جاده‌ای و ایجاد روان آب‌ها از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان