Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدول زمانی پخش برنامه‌های درسی دانش آموزان ابتدایی و متوسطه که در روز یکشنبه ۹ آذر ۹۹ از طریق مدرسه تلویزیونی ایران پخش می‌شود، اعلام شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه مدرسه تلویزیونی ایران برای مقاطع مختلف تحصیلی که از طریق شبکه‌های آموزش، چهار و قرآن در روز یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ پخش می‌شود به شرح زیر است:

شبکه آموزش:

ساعت ۷:۴۵تا ۸ آموزش درس تربیت‌بدنی

فنی و حرفه‌ای و کاردانش:

ساعت٨ تا ٨:٣٠ شهروند الکترونیکی -رشته تولید چند رسانه‌ای - پایه ۱۰ - -شاخه کاردانش

ساعت٨:٣٠ تا ٩ دانش فنی پایه پودمان دو- پایه ۱۰ - رشته شبکه و نرم افزار رایانه -شاخه فنی و حرفه‌ای

ساعت ۹تا۹:۳۰ دانش فنی پایه پودمان یک -پایه ۱۰ - رشته تربیت بدنی - شاخه فنی وحرفه‌ای

ساعت ۲۰:۵۰تا ۲۱:۱۵ سامانه‌های هوشمند خانگی - پایه ۱۲ - رشته الکترونیک - شاخه فنی و حرفه‌ای

ساعت ۲۱:۱۵تا۲۱:۵۰ نصب و سرویس دستگاه‌های الکترونیکی -پایه۱۲- رشته الکترونیک - شاخه فنی و حرفه‌ای

پایه ابتدایی:

ساعت۱۰:۳۰تا ١١ بازی و ریاضی پایه اول

ساعت ١١ تا۱۱:۳۰ فارسی و نگارش پایه دوم

ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ فارسی و نگارش پایه سوم

ساعت۱۲:۰۰تا۱۲:۳۰ علوم تجربی و تفکر پایه چهارم

ساعت ۱۲:۳۰تا۱۳:۰۰ مطالعات و مهارت‌های اجتماعی پایه پنجم

ساعت۱۳:۰۰ تا ۱۳:۳۰ مطالعات و مهارت‌های اجتماعی پایه ششم

ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ آموزش نوآموزان پیش دبستانی

متوسطه اول:

ساعت ۱۴:۳۰تا ۱۵:۰۰ریاضی- معادله پایه هفتم

ساعت۱۵:۰۰تا۱۵:۳۰ریاضی- ساده کردن عبارت‌های جبری پایه هشتم

ساعت ۱۵:۳۰ تا ١۶ریاضی- شکل‌های متشابه پایه نهم

دوره آموزش مجازی متوسطه:

ساعت ١۶تا ۱۶:۳۰ مدیریت کلاس درس - یادگیری پژوهش محور

متوسطه دوم:

ساعت ۱۶:۳۰ تا١٧ زیست شناسی ۱ - پایه ۱۰ - رشته علوم تجربی

ساعت ١٧ تا ١٧:٣٠ شیمی ۳ - پایه ۱۲- رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک

ساعت ۱۷:۳۰تا ۱۸:۰۰ شیمی ۱ - پایه ۱۰ - علوم تجربی و ریاضی فیزیک

ساعت ۲۰:۰۰تا۲۰:۲۵ ریاضی ۱ - پایه ۱۰ - رشته علوم تجربی

ساعت ۲۰:۲۵تا ۲۰:۵۰ فیزیک ۱ -پایه ۱۰ - رشته علوم تجربی

شبکه چهار:

ساعت۷:۳۰درس جامعه شناسی ۳پایه۱۲رشته ادبیات و علوم انسانی وعلوم ومعارف اسلامی

ساعت۸درس دین وزندگی۲پایه۱۱رشته ادبیات وعلوم انسانی

ساعت۸:۳۰درس دین وزندگی۱پایه۱۰ ادبیات و علوم انسانی 

ساعت۱۰:۱۵درس فلسفه۲پایه۱۲رشته ادبیات و علوم انسانی وعلوم ومعارف اسلامی

ساعت۱۰:۴۵درس زبان خارجی۳پایه۱۲مشترک تمام رشته‌ها

ساعت۱۱:۱۵درس فارسی۱پایه۱۰مشترک تمامی رشته‌ها

ساعت۱۱:۴۵درس فارسی۱پایه ۱۰مشترک تمامی رشته‌ها

ساعت۱۲:۱۵درس هندسه۱پایه۱۰رشته ریاضی فیزیک

ساعت۱۲:۴۵درس آمارواحتمال پایه۱۱رشته ریاضی فیزیک

ساعت۱۳:۱۵درس هندسه۱پایه۱۰رشته ریاضی فیزیک

شبکه قرآن ومعارف اسلامی:

ساعت۱۱ درس آموزش قرآن سوم دبستان

ساعت۱۱:۳۰درس هدیه‌های آسمانی دوم دبستان

ساعت۱۵دین و زندگی ۳رشته علوم و معارف اسلامی متوسطه دوم نظری

ساعت۱۵:۳۰پیام‌های آسمانی پایه هفتم مقطع اول متوسطه

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش مجازی کرونا فنی و حرفه شاخه فنی رشته علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت علمی کشور زمانی رشد خواهد کرد که این موضوع در هماهنگی با فعالیت‌های نوآورانه باشد، شخصیت علمی کشور نباید در سایه عدم هماهنگی به صورت کاریکاتوری رشد کند.

وزیر علوم بیان کرد: رشد شخصیت علمی بدین معناست که  باید نقش هر یک از بازیگران عرصه علمی را مناسب ببینیم تا اثربخشی و جایگاه خود را داشته باشد مثل چرخ‌دنده ها، اگر قراراست کشور ما پیشرفت متوازن داشته باشد، باید حتما به بخش‌های مختلف علمی و فناوری و نوآوری کشور توجه شود.

وزیر علوم با بیان اینکه توجه بیش‌ از حد به یک بخش و کم‌مهری به بخش دیگر باعث می‌شود پازل علمی کشور ما ناقص شود و هم‌افزاری رخ ندهد، بیان کرد: باید تصمیم‌گیری عرصه‌ها در همه ابعاد درست باشد علاوه بر آن باید قانون را محترم بشماریم، ساختار جوامع بشری بر اساس قانون مدیریت می‌شوند اگر در جوامع به قانون کم توجهی صورت گیرد، متناسب با ظرفیت ها پیشرفت ها رخ نمی دهد.

وی با بیام اینکه در مرور قوانین علم و فناوری گاهی بعضا به برخی از  قوانین علم و فناوری توجه لازم نشده است، اظهار کرد: اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی بیان می‌کند که باید به قانون آموزش عالی رایگان تا سرحد خودکفایی، توجه کنیم، آیا وضعیت پذیرش دانشجو با بودجه عمومی در راستای این قانون است. باید اذعان کرد که نسبت به این قانون کم توجهی شده است

به گفته وی؛ مطابق برنامه ششم توسعه  آموزش مهارتی باید سی درصد از آموزش ارائه شده را تشکیل دهد؛ اما در حال حاضر  باشد ما توانستیم آن را به ۱۶ درصد برسانیم، بنابراین یا باید موقعی که قانون‌گذاری انجام می شود واقعیت‌ها را ببینیم و آن‌چه که هست را تصویب کنیم یا این‌که ظرفیت‌ها را برای تحقق قانون مذکور آماده کنیم؛ بنابراین در علم و فناوری در خیلی جاها نسبت‌به قانون کم مهری شده‌ است.

وزیر علوم با اشاره به برنامه هفتم توسعه بیان کرد: سهم آموزش‌های مهارتی ۴۰ درصد پیش‌بینی‌شده است، ما به عنوان مسئولان علم و فناوری از هم اکنون باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم، در حال‌حاضر آموزش‌های مهارت محور در حد انتظار نیست که باید آسیب‌شناسی در این خصوص صورت گیرد، آسیب‌های آن‌ها برطرف کنیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه تدوین دستورالعمل افزایش آموزش های مهارتی در دانشگاه ها مصوب شده است، عنوان کرد: خوشبختانه در برنامه توسعه هفتم گام‌های مناسبی در این خصوص برداشته شد که مطابق آن دستورالعمل با همکاری وزارت بهداشت تدوین و  توسط هیات وزیران آن را تصویب کنیم.

وزیر علوم بیان کرد: بر این اساس مقرر شد که میزان مهارت محور کردن آموزش‌های دانشگاهی افزایش یابد و این موضوع در وزارت بهداشت و درمان  تقریباً محقق شده‌است، انتخاب بیمارستان‌ها از این جهت بوده است که بیمارستان‌ها در دست خود دانشگاه است و در دانشگاه فرهنگیان نیز به‌همین صورت است چون دبیرستان‌ها و آموزشگاه ها در اختیار آموزش‌وپرورش است.

وی ادامه داد: در وزارت علوم شرایط متفاوت است، صنایع در اختیار ما نیستند، در دستورالعملی که باید آن را تدوین کنیم، باید به‌گونه‌ای عمل شود تا منافع پذیرش دانشجو با منافع صنعت همگام شود و با پذیرش دانشجو زمینه را برای افزایش مهارت آن فراهم کرد.

وزیر علوم با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نیاز در سامانه نظام ایده ها و نیازتوسط صنایع مختلف ثبت شده است، عنوان کرد: باید نقص قوانین را برای مهارتی شدن آموزش و رفع کنیم درهمین راستا سامانه نظام ایده‌ها راه‌اندازی شده است که بخش صنایع ۱۵ هزار نیاز و وزارت نفت نیز ۶۰۰ نیاز را در این سامانه ثبت کردند.

وی معتقد است اگر استادان و دانشجویان براساس این نیازها طرحی تعریف کنند، فعالیت  پژوهانه ویژه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، مطابق آیین‌نامه ارتقا و ترفیع امتیاز می‌گیرند، بر این اساس صاحب ایده را وصل می‌کنند که این قانون به دنبال این است که نیاز جامعه را به افراد صاحب ایده وصل کند.

زلفی گل با بیان اینکه اختصاص امتیاز تبدیل علم به فن و ثروت در آیین نامه ارتقا تدوین شده است، عنوان کرد: در این آیین‌نامه آمده است افرادی که علم را به فن و ثروت تبدیل می کنند امتیازات ویژه‌ای دریافت کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه آیین نامه تدوین کتاب‌های درسی ابلاغ شده است، بیان کرد: مطابق آیین نامه مشخص شده که کتاب بر اساس چه شاخص‌هایی تالیف شود و چه خروجی‌هایی داشته باشد برخی از شاخص‌های تدوین کتاب های دانشگاهی نیاز محوری، هویت‌ساز بودن، مهارت محوری است که باید به آن توجه شود.

وزیر علوم با بیان اینکه تبدیل دانشگاه فنی و حرفه ای به دانشگاه مهارت ملی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: باید جایگاه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای را توسعه دهیم؛ بنابراین پیگیر این هستیم تا دانشگاه فنی حرفه‌ای را به دانشگاه مهارت ملی تبدیل کنیم، این دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد مبنی‌بر این‌که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند این درحالی است که ایجاد شغل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار هزینه می‌برد  برای همین است که مقام معظم رهبری به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تأکید می‌کنند.

وزیر علوم با اشاره به ایجاد  پارک علم و فناوری مهارتی، عنوان کرد:در دو سال گذشته توجه و فعالیت زیادی در خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای صورت گرفته است مبنی براینکه بودجه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای هزار و دویست میلیارد تومان بود اکنون امیدواریم آن را به بالغ برچهار هزار میلیارد تومان برسانیم و تقریباً چهار برابر می‌شود.

زلفی گل با بیان اینکه  بیش‌از هزار و پونصد میلیارد تومان نیز در سفرهای ریاست‌جمهوری به استان‌های مختلف برای دانشگاه فنی حرفه‌ای پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: مشکلات برخی از اساتید در خصوص استخدام هیئت علمی در دانشگاه در حال برطرف شدن است.

دیگر خبرها

  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • افزایش رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ای میناب
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب