Web Analytics Made Easy - Statcounter

نحوه انعکاس اخبار ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌های معاند تأکید ویژه بر کلید واژه "ضعف امنیتی" بود تا خود این عملیات تروریستی! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شهید محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران عصر روز گذشته در منطقه آبسرد دماوند در شرق تهران ترور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه انعکاس و پرداخت این خبر در رسانه‌های کشور و رسانه‌های معاند کمی متفاوت از رخدادهای دیگر بود و همین تفاوتِ برخورد، نیاز به تحلیل بیشتر دارد.

تعبیه پیوست‌های رسانه‌ای برای حمله تروریستی به شهید فخری زاده

نحوه انتشار خبرِ این عملیات تروریستی نشان می‌دهد در کنار این حمله، ضمیمه‌های رسانه‌ای آن توسط عاملان ترور، بررسی شده و برای آن پیوست رسانه‌ای با تئوری‌های انعطاف‌پذیر در نظر گرفته اند که در واکنش با نحوه انتشار این خبر در کشور، رویکردهای متفاوتی داشته باشند.

از همان ساعات ابتدایی انتشار این خبر در رسانه‌هایی همچون بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال، اتاق ویژه خبری تشکیل شده و با بررسی زنده این خبر و حواشی آن پرداختند. این در حالی بود که همان زمان در شبکه خبر کشور به عنوان اصلی‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی رویدادها، برنامه جهش پخش می‌شد و اخبار این ترور و شهادت محسن فخری‌زاده در حد یک زیرنویس خبر محدود شده بود.

نکته جالب توجه دیگر در نحوه انعکاس اخبار ترور شهید فخری زاده در رسانه های معاند تأکید ویژه بر کلید واژه  "ضعف امنیتی" بود تا خود این ترور! در حالی که اگر واکنش این شبکه های خبری در انعکاس اخبار تروریستی مانند حمله مردان ماشین‌سوار و چاقو به دست به اهالی لندن، حمله انتحاری به یک کنسرت در منچستر آرنا، حمله با کامیون در استکهلم، حمله انتحاری در بروکسل یا سایر حملات تروریستی را بررسی کنیم متوجه می‌شویم در تمام این اتفاقات بیشتر واژه استفاده شده، "محکومیت ترور و عملیات تروریستی" بوده تا ضعف امنیتی و اصطلاحات مشابه آن!

 

نکته جالب توجه دیگر در نحوه انعکاس اخبار ترور شهید فخری زاده در رسانه های معاند تأکید ویژه بر کلید واژه "ضعف امنیتی" بود تا خود این ترور

 

از شب گذشته دوباره هشتگ #انتقام_سخت در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است و برخلاف ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی این بار اخبار مرتبط با این هشتک در رسانه‌های معاند در حال انتشار است.

اینکه در انعکاس اخبار مربوط به این هشتک چه اهدافی را دنبال می کنند خود جای تجزیه و تحلیل دیگری دارد. در واقع در آن رویداد مطالبه انتقام جایی برای بازنشر در رسانه های معاند نداشت و در حمله تروریستی اخیر به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شده است.

از طرف دیگر به رسم رفتار حرفه‌ای رسانه‌ای بعد از هر رویداد پیشنیه رویدادهای مشابه در طول تاریخ هم مورد بررسی و بازنشر قرار می‌گیرد، این روش حرفه‌ای گویا در این رسانه ها به فراموشی سپرده شده است! و حرفی از سابقه حملات تروریستی به دانشمندان هسته مانند شهید علی محمدی، شهید مجید شهریاری دانشمند فرزانه و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران، شهید مصطفی احمدی روشن، شهید داریوش رضایی نژاد و یا شهید رضا قشقایی به میان نیامده است.

اما خبر این ترور در رسانه‌ها اسرائیلی مانند روزنامه جوروزالم پست، روزنامه تایمز آف اسرائیل یا هاآرتص  بازتاب زیادی داشته است و هنوز تحلیل‌های مرتبط با این ترور در آنها منتشر نشده است، بیشتر این اخبار در قالب بازتاب خلاصه شده اند.

رسانه‌های عربی مانند الجزیره یا العربیه هم همین سیاست را در پیش گرفتند و بیشتر برای انعکاس اخبار به رسانه‌های ایرانی استناد کردند.

اما به صورت کلی کمتر رسانه‌ای در جهان بود که به این خبر نپرداخته باشد، منتها این موضوع بیشتر در حد انعکاس باقی مانده هنوز تحلیل چندان متفاوتی در رسانه های جهان شاهد نیستیم.

واکنش سخنگوی دولت به ترور شهید محسن فخری‌زادهترور ناجوانمردانه ⁧‫شهید فخری‌زاده‬⁩ بی‌پاسخ نخواهد ماند/مسیر کشور مقاومت و تکیه بر توان داخلی استسفارت ایران در جمهوری آذربایجان ترور شهید فخری زاده را محکوم کردبیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری زادههشدار حزب‌الله عراق به محور صهیونیستی ــ آمریکایی ــ سعودی در پی ترور شهید «محسن فخری‌زاده»واکنش مجازی مردم به ترور شهید فخری زاده+عکس و فیلمرأی‌الیوم: گروه ترور «محسن فخری‌زاده» مرتبط با سیا و موساد است

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه های داخلی رسانه های خارجی شهدای ترور تروریسم شهید فخری زاده رسانه های داخلی رسانه های خارجی شهدای ترور تروریسم شهید فخری زاده ترور شهید فخری زاده رسانه های معاند محسن فخری زاده فخری زاده نحوه انعکاس ضعف امنیتی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از انقلاب و کیان کشور از خود به جای گذاشته‌ است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت روز ارتش با اشاره به بیست و نهم فروردین ماه مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی و تبریک این روز، اظهار داشت: ارتش بزرگ‌ترین پشتیبان نظام و نماد ولایتمداری است. بنابراین روز ارتش، بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاورمردانی است که عاشقانه در راه اسلام و دفاع از مکتب قرآن در برابر دشمنان جنگیدند و رشادت و شجاعت از خود نشان دادند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با 48 هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از انقلاب و کیان کشور از خود بر جای گذاشته‌اند، جوانان مؤمن، سلحشور و ولایتمدار ارتش و سایر نهادهای نظامی در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار در برابر متجاوزان ایستادند و رشادت‌ها و حماسه‌های به یاد ماندنی خلق کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه قدرت نیروهای مسلح در تمام بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی ارزشمند است، عنوان کرد: با همت نیروهای مخلص و متعهد کشور توانسته‌ایم در حوزه‌های بخش‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی در منطقه بدرخشیم، انقلاب اسلامی برای ادامه مسیر باید روز به روز آماده تر از قبل باشد.

دری نجف‌آبادی آمادگی هرچه بیشتر نظامی و تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و اسرائیل غاصب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برشمرد و گفت: پیش از این، اگر رژیم صهیونیستی توطئه‌ای بر علیه ما انجام می‌داد، پاسخ‌ها محدود بود اما جنایت صهیونیست‌ها در کنسولگری ایران در دمشق شرایطی را برای ما فراهم کرد تا برخورد قاطعانه‌ای داشته باشیم و این بار ضربه محکمی خورد و فهمید اگر به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد، پاسخ قاطعانه‌تری دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: پاسخ ایران در واقع آزمایش صنایع موشکی و پهبادی بود که مراکز راداری و نظامی رژیم صهیونیستی ازجمله محل استقرار هواپیماهای اف 35 آنها را هدف قرار داد، اسرائیل متجاوز باید بداند اگر بخواهد منافع جمهوری اسلامی ایران را مورد تجاوز قرار دهد، پاسخ قاطع دریافت می‌کند و اگر آمریکایی‌ها هم قصد دخالت داشته باشند پاسخ ایران اسلامی را خواهند دید، مردم باید نسبت به توطئه‌های دشمن و آسیب رسادن به زیرساخت‌های کشور آگاه باشند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران مقابل اقدام متجاوزانه اسرائیل جنایتکار فرصت خوبی برای نشان دادن اقتدار ایران اسلامی و برگ برنده جبهه مقاومت بود، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب اسرائیل از هر فرصتی برای به شهادت رساندن دانشمندان کشور ما استفاده می‌کرد و با حمله به کنسولگری ایران گستاخی خود را بیشتر نمایان کرد که در برابر قدرت و اقتدار ایران قرار گرفت و سیلی محکمی دریافت کرد که این امر حمایت‌های کشورهای روسیه، چین و الجزایر از ایران اسلامی در نشست شورای امنیت را به همراه داشت.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • جوسازی رسانه‌های معاند برای ترمیم شکست سنگین اسرائیل؛ ریزپرنده‌ها آبرویشان را بُرد
  • جوسازی رسانه‌های معاند برای ترمیم شکست سنگین اسرائیل/ ریزپرنده‌ها آبرویشان را بُرد
  • شور و شوق کاربران عرب‌زبان از عملیات وعده صادق با کلیدواژه «شکرا ایران»
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • ارتش با ۴۸ هزار شهید کارنامه درخشانی در حراست از ایران دارد
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد