Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزارت امور خارجه ترکیه شامگاه شنبه با انتشار یک بیانیه «ترور شنیع» دانشمند هسته ای ایران «شهید محسن فخری زاده» را محکوم کرد و خواستار محاکمه عاملان این جنایت شد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین «از تمام طرفها خواست تا خویشتندار بوده و بر مبنای عقل سلیم عمل کنند».

در بیانیه ای که وزارت خارجه ترکیه در محکومیت این جنایت منتشر کرد، آمده است: «ما از کشته شدن محسن فخری زاده، دانشمند ایرانی در پی حمله ای مسلحانه در تهران متأسفیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما این قتل شنیع را محکوم می کنیم و مراتب تسلیت و همدردی خود را به دولت ایران و خانواده این مرحوم ابراز می کنیم. ترکیه با هرگونه تلاش در جهت برهم زدن صلح و آرامش در منطقه و همچنین تمام اَشکال تروریسم، صرفنظر از عاملان یا اهداف آن، مخالف است».

وزارت خارجه ترکیه در بخشی دیگر از این بیانیه با تأکید بر لزوم محاکمه عاملان این اقدام تروریستی، توصیه می کند که «تمام طرفها از اقداماتی که ممکن است به تشدید تنش در منطقه بیانجامد، خودداری کنند».

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود مقامات برلین نگران آن هستند که کشته شدن دانشمند هسته ای ایران بر تنشها در منطقه خاورمیانه بیافزاید.

گفتنی است که تروریست‌ها عصر جمعه هفتم آذرماه سال جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد؛ ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

اگرچه هنوز هیچ‌کس عهده‌دار مسئولیت ترور شهید محسن فخری‌زاده نشده؛ اما این اتفاق نظر وجود دارد که این اقدام شنیع در اتاق فکر مشترک آمریکا- رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده است.

پربیننده ترین اخبار و نتایج انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات آمریکا اخبار و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۴۴ساعت از پایان رای‌گیری اخبار انتخابات آمریکا بعد از گذشت ۳۵ساعت از پایان رای‌گیری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه تیراندازی قتل وزارت امور خارجه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ترور ترور دانشمند هسته ای سهام عدالت وزارت خارجه ترکیه انتخابات آمریکا محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به روسیه کنایه زد.

این روزنامه نوشت: ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات اوکراین به خاک روسیه را محکوم کرده باشد.»

در این جواب، دو نکته وجود دارد. یکی اینکه در عین حال که روس‌ها به اوکراین تجاوز کرده‌اند و اوکراین پاسخ تجاوز آنان را داده، انتظار دارند تجاوزشان نادیده گرفته شود و طرف مورد تجاوز محکوم شود! و نکته مهم‌تر این است که معنای سخن سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینست که اگر اسرائیل اوکراین را محکوم کرده بود، روسیه نیز ایران را محکوم می‌کرد! این، یعنی روس‌ها بشدت اهل معامله سیاسی هستند و به هیچ چیز غیر از منافع خود فکر نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • فرزند شهید فخری‌زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • آنکارا: برای متناسب بودن واکنش‌ها با تهران و واشنگتن در ارتباط بودیم
  • بیانیه ترکیه درباره حملات ایران به اسرائیل ؛ پیام‌هایی بین ایران و آمریکا انتقال دادیم
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • فرزند شهید فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد