Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، می‌خواهید با طرز تهیه عصرانه خوشمزه و متفاوت برای روز‌های پاییزی آشنا شوید؟ پیشنهاد ما بمب سیب زمینی است. بمب سیب زمینی، همانطور که از اسمش پیداست روکشی از سیب زمینی پخته و مزه‌دار شده است که درون آن با ترکیبی جذاب از گوشت استیک و یه مدل سس خوشمزه پر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با در نظر داشتن اینکه مواد لازم طرز تهیه بمب سیب‌زمینی تقریبا زیاد است و ادویه‌ها و چاشنی‌های زیادی برای تهیه آن استفاده شده، توصیه می‌کنیم این ترکیب فوق‌العاده را در یکی از روز‌هایی که زمان و اشتیاق بیشتری برای آشپزی دارید تهیه کنید. بمب سیب زمینی را علاوه بر عصرانه می‌توانید به عنوان پیش غذا یا نوعی فینگرفود در دورهمی‌ها و مهمانی‌هایتان هم سرو کنید. طرز تهیه عصرانه خوشمزه با سیب زمینی را در ادامه بخوانید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از ساده‌ترین روش تهیه مرغ سوخاری حرفه‌ای و اسنک سیب زمینی تاتر توتز تا کشک بادمجان ترکی با سس خوشمزه + تصاویر

مواد لازم برای تهیه بمب سیب‌زمینی
سیب زمینی (پخته شده) دو کیلوگرم
استیک گوشت ۳۰۰ گرم
کره  ۲۰ گرم
پیاز یک عدد
قارچ ۲۵۰ گرم
سیر یک حبه
پاپریکا نصف قاشق چای‌خوری
آرد ۲۵۰ گرم
خردل یک قاشق غذاخوری
آب گوشت ۳۰۰ میلی لیتر
شیر پرچرب ۲۰۰ میلی‌لیتر
خامه ترش  ۷۵ میلی لیتر
جعفری (خرد شده) دو قاشق غذاخوری
فلفل سیاه یک قاشق چای‌خوری
پنیر تازه موزارلا  (رنده شده) خرید آنلاین ۷۵ گرم
نمک یک قاشق چای‌خوری
تخم مرغ چهار عدد
آرد سوخاری ۲۰۰ گرم
روغن سرخ‌کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه  بمب سیب‌زمینی

سیب‌زمینی یک خوراکی بسیار خوشمزه و پرکاربرد است که با استفاده از آن غذا‌های متفاوتی تهیه می‌شود. فینگر فود‌هایی که می‌توانید با استفاده از سیب‌زمینی تهیه کنید بی‌نهایت هستند که برای مثال ما قبلا طرز تهیه توپک سیب زمینی، سیب زمینی استانبولی با رول بیکن و سیب زمینی انگشتی را به شما آموزش داده‎‌ایم. بمب سیب‌زمینی هم یکی از انواع فینگرفود‌ها یا پیش‌غذا‌هایی است که شما می‌توانید با کمی صبر و حوصله آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید.

برای تهیه این پیش‌غذای خوشمزه ابتدا باید سیب زمینی‌هایی که از قبل پخته‌اید را داخل یک کاسه بزرگ با رنده سایز کوچک رنده کنید. یک قاشق چای‌خوری نمک به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نمک کاملا به خورد پوره سیب‌زمینی شما برود.

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و کره را داخل آن ذوب کنید. سپس پیاز‌هایی را که به صورت حلقه‌ای خرد کرده و از وسط نصف کردید به کره اضافه کنید. پیاز را داخل کره تفت دهید تا نرم و کمی سرخ شود. سپس سیر خرد شده را اضافه کنید و بعد از کمی هم زدن یک قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه به همراه قارچ‌ها اضافه کنید. مواد را آنقدر تفت دهید تا پیاز کاملا پخته و آب قارچ گرفته شود. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا را اضافه کنید. مخلوط را کمی هم بزنید و آن رابه کاسه‌ای تمیز منتقل کرده و در گوشه‌ای قرار دهید.

در کاسه‌ای دیگر تکه‌های استیک را با آرد، یک قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه به کمک دست مخلوط کنید. همان تابه را روی حرارت قرار دهید و مخلوط استیک را داخل تابه بریزید. صبر کنید تا گوشت روی حرارت کمی پخته و تغییر رنگ دهد. سپس مخلوط پیاز و قارچ را به آن اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن خردل را اضافه کرده و آن را با مواد مخلوط کنید.

حالا نوبت اضافه کردن آب گوشت است. آب گوشت را داخل مواد بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت به جوش بیاید. بعد شیر پرچرب را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد روی حرارت بمانند تا کمی قوام آیند. سپس دو قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و پنیر موزارلا را به مواد اضافه کنید. بعد ازینکه پنیر داخل مواد حل شد، تابه را از روی حرارت بردارید.

یک قالب قسمت‌بندی شده بردارید و داخل هر قسمت را با قاشق از مایه گوشتی که آماده کردید، پر کنید. قالب را به مدت دو ساعت داخل فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت به اندازه‌ای که دورتادور مواد فریز شده را مایه سیب زمینی بگیرد، از سیب زمینی پخته شده بردارید. به کمک دست آن را به شکل یک گلوله درست کنید. گلوله را کف دست پهن کرده و مواد فریز شده را داخل مایه سیب زمینی به طرزی بپوشانید تا سیب زمینی‌ها دورتادور مخلوط فریز شده را بگیرند.

حالا توپ سیب زمینی آماده شده را به ترتیب داخل آرد سفید، تخم مرغ زده شده و پودر سوخاری بغلتانید. به همین شکل با باقیمانده مواد توپ یا همان بمب سیب زمینی درست کنید.

یک قابلمه کوچک را تا جایی که روی بمب‌های سیب زمینی را روغن بپوشاند، از روغن سرخ‌کردنی پر کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. بمب‌های سیب زمینی را حدود سه تا چهار دقیقه داخل روغن سرخ کنید.
مرحله هشتم

برای تهیه سس مخصوص این غذا داخل یک کاسه تمیز، سس مایونز را با خامه ترش، جعفری، پیازچه، پودر پیاز، نمک و فلفل مخلوط کنید. بمب سیب زمینی آماده شده را همراه با این سس نوش جان کرده و لذت ببرید.


چند نکته

اگر دوست داشته باشید می‌توانید به جای گوشت از استیک مرغ استفاده کنید.
شما همچنین می‌توانید بمب‌های سیب‌زمینی خوشمزه خود را با سس هالوپینو یا سس رنچ میل کنید.
بمب‌های سیب‌زمینی را می‌توانید در کنار سالاد سبزیجات کبابی یا سالاد کلم نوش جان کنید.

 

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه بمب های سیب زمینی یک قاشق چای خوری بمب سیب زمینی سیب زمینی اضافه کنید روی حرارت برای تهیه قرار دهید طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • طرز تهیه سوسیس جگر گاو توسط زوج پرتغالی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری