Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هادی قبیسی» نویسنده و تحلیلگر لبنانی، درباره جنایت ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، دانشمند هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: ترور دانشمندان از وجود جنگ مغزها خبر می‌دهد که از حوزه‌های نظامی به حوزه‌های علمی منتقل شده است. ترور همچنین نشان‌دهنده رقابت واقعی در سطح تکنولوژی است و بیانگر موفقیت برنامه‌های استراتژیکی است که ایران برای توسعه کشور وضع کرده و آن را در مسیر رقابت با قدرت‌های بزرگ قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسأله ترور نشان‌دهنده ترس غربی‌ها و اسرائیل از موفقیت ایران است

قبیسی افزود: از طرف دیگر مسأله ترور نشان‌دهنده ترس غربی‌ها و اسرائیل از موفقیت پروژه اسلامی شرقی در ایران و در رقابت با استبداد غرب به رغم محاصره ۴۰ ساله علیه این کشور است و اکنون نژاد پرستان غربی و یهود، ترور دانشمندان را جایگزین این رقابت کرده‌اند.

ترامپ از هرگونه تنش برای باج‌خواهی به منظور ابقا در قدرت استقبال می‌کند

وی گفت: در مفهوم سیاست آنی نیز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی  تلاش می‌کنند همه گزینه‌های احتمالی را در مرحله انتقالی و پیش از روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس جمهوری منتخب به کار گیرند تا به هر دستاورد ممکنی دست یابند.این امکان نیز تا حد معقولی وجود دارد که اسرائیل، آمریکا و عربستان به دلایل استراتژیک مرتبط با تغییرات احتمالی در سیاست آمریکا توسط بایدن در منطقه غرب آسیا و نیز تلاقی آن با تلاش ترامپ برای حفظ قدرت در صورت بروز جنگ در این منطقه به دنبال جنگ‌افروزی باشند، چرا که در صورت وقوع جنگ، آمریکا ناگزیر در آن مشارکت کرده و ترامپ از این شرایط برای باج‌خواهی به منظور ابقا در قدرت استفاده می‌کند.

در سطح تصمیم‌گیری برای انجام این جنایت فجیع، هماهنگی وجود داشته است

وی درباره نقش آمریکا و اسرائیل در این جنایت فجیع گفت: به نظر می‌رسد که در سطح تصمیم‌گیری برای انجام این ترور هماهنگی وجود داشته است، اما در سطح اجرا، عوامل ترور از گروه منافقان داخلی هستند، زیرا برای آمریکا یا رژیم صهیونیستی اعزام عناصر تروریستی خود برای انجام عملیاتی در داخل خیابان‌های ایران دشوار است، به ویژه اینکه این عملیات صرف انفجار بمب نبوده و با درگیری و تیراندازی همراه بوده است که این موضوع، تیم عملیات تروریستی را در معرض خطر شناسایی و دستگیری قرار می‌دهد.

پاسخ ایران به جنایت‌های مشابه، همواره مبتنی بر عقلانیت بوده و ماهیت استراتژیک داشته است

قبیسی درباره پاسخ ایران به این جنایت گفت: امکان گمانه‌زنی تنها از طریق پاسخ‌های پیشین ایران به ترورهای مشابه وجود دارد، زیرا جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از طریق روش مقابله به مثل یعنی انجام ترورها یا عملیات تاکتیکی پاسخی نداده و  پاسخ این کشور همیشه همواره مبتنی بر عقلانیت بوده و ماهیت استراتژیک داشته که با مسیر ترورها سروکار دارد، نه با یک عملیات واحد. اهداف نهفته در پاسخ ایران به شکست رساندن برنامه ترورهاست. همه این ترورها هدف کلی و واحدی را دنبال می‌کنند و آن به تأخیر انداختن یا ایجاد اختلال در برنامه‌های توسعه انرژی هسته‌ای و تسلیحاتی ایران است. پاسخ استراتژیک ایران افزایش تخصیص منابع و تلاش برای توسعه و تسریع رشد این بخش‌ها است.

ترورها بر برنامه هسته‌ای ایران تأثیرگذار نیست

وی در ادامه افزود: بنابراین چنین ترورهایی بر برنامه هسته‌ای ایران که به صنعتی بومی تبدیل شده اثرگذار نخواهد بود و چنانکه ذکر شد، به عکس تاثیر مثبت بر این روند خواهد داشت، زیرا باعث افزایش اعتقاد مردم، و مقام‌های مسئول نسبت به اهمیت این صنعت و نقش تأثیرگذار آن در قرار دادن ایران در خط رقابت با کشورهای بزرگ و مقابله با رژیم‌های هژمونیک در جهان خواهد شد.

ترور دانشمندان، مردم ایران را در مقابله با استبداد غرب متحدتر می‌کند

این تحلیلگر لبنانی تاکید کرد که ترور دانشمندان، مردم ایران را در مقابله با استبداد غرب که دستش به خون دانشمندان ایرانی آغشته است، متحدتر می کند.

وی درباره گزارش «اگنس کالامار»، گزارشر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه گفت: بیانیه‌های بین‌المللی در مورد ترورها مسبوق به سابقه است. ما بیانیه شورای حقوق بشر را در محکومیت ترور شهیدان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نیز مشاهده کردیم.

کشورهای غربی تلاش می‌کنند خود را از ایستادن در کنار سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران تبرئه کنند

قبیسی در پایان افزود: به اعتقاد من کشورهای غربی تلاش می‌کنند خود را از ایستادن در کنار سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران تبرئه کنند تا خود را به عنوان گزینه‌ای برای مذاکره یا به عنوان یک طرف جایگزین یا مستقل معرفی کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترور شهید محسن فخری زاده ترور دانشمندان نشان دهنده پاسخ ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به اسراییل موفقیت راهبردی بزرگ بود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید تنبیه می‌شد عنوان کرد: بعد از ۷۵ سال جنایت و غصب و کشتار انسان‌های بیگناه توسط این رژیم غاصب، اولین بار بود که حمله‌ای در نوع خود بی نظیر و تاریخی توسط ایران اسلامی انجام گرفت و ابهت پوشالی اسرائیل و حامیانش را در هم کوبید.

وی با بیان اینکه حدود سی و چهار هزار نفر تا کنون در غزه کشته شدند، گفت: رژیم صهیونیستی به طور وحشیانه خانه و کاشانه مردم بی گناه را مورد تهاجم قرار می‌دهد و همه ما شاهدیم که کودکان و زنان بسیاری در این جنگ کشته یا قطع عضو شدند و این نشان از خوی وحشیگری این رژیم دارد.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه باید مقابل این سگ حار ایستاد، تاکید کرد: آنها به کنسولگری ایران حمله کردند و جمهوری اسلامی ایران باید پاسخ دندان شکنی به این رژیم منحوس می‌داد که به مراتب پاسخ ایران هم تاریخی و دندان شکن بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دو هفته به اسرائیل مهلت داد، عنوان کرد: طی این دو هفته مردم اسرائیل در پناهگاه‌ها به سر می‌بردند به گونه‌ای که اظهار می‌کردند که کاش ایران حمله می‌کرد تا از این ترس خلاص می‌شدیم.

آیت الله حسینی گفت: همه کشورهای غربی برای دفاع از اسرائیل تدابیر نظامی خودشان را به میدان آوردند و در واقع ایران هل من المبارز طلبید.

امام جمعه یاسوج افزود: باید پهپادهای ایران از عراق و اردن از همه لایه‌های دفاعی عبور می‌کردند و این یعنی تقریباً تا پنج ساعت آسمان اسرائیل در اختیار ایران بود.

وی ادامه داد: نتانیاهو از ترس خود با یک فروند هواپیما به پناهگاه فرار کرد و همه شاهد بودیم موشک‌های ایران به اهداف خود در فرودگاه مورد نظر ایران در اسرائیل اصابت کردند و تمام دنیای کفر و نفاق بعد از این حمله به لرزه در آمد.

آیت الله سید نصیر حسینی با تاکید بر اینکه ایران قصد کشتار مردم اسرائیل را ندارد، گفت: ایران هدفی جز ادب کردن اسرائیل و حامیانش را نداشت که این کار را به صورت تاریخی انجام داد و بدون شک تاریخ از این شجاعت با قرن‌ها یاد خواهد کرد.

وی گفت: درود می‌فرستیم به برادران سپاه و بر مهندسانی که این تجهیزات و تسلیحات را برای حفاظت از ایران اسلامی ساختند، چرا که آنها برای اسلام افتخار آفریدند.

خطیب جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه این یک درس برای تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود، گفت: بدون شک اقدامات بعدی ایران در صورت خطای اسرائیل بسیار گسترده‌تر خواهد بود.

آیت الله حسینی با بیان اینکه اسرائیل با فرافکنی رسانه‌ای در صدد بازگرداندن آبروی از دست رفته خود است، اضافه کرد: صدای انفجار در اصفهان یک صدای عادی بود و هیچ اتفاقی دشمن شادکنی رخ نداد و باید گفت که اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی به تشکیل سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: تشکیل سپاه پاسداران تدبیر بزرگی از سوی امام راحل بود که الان نتایج آن را در قدرت نظامی و موشکی می‌بینیم.

کد خبر 6082729

دیگر خبرها

  • ما از حمله ایران به اسرائیل استقبال و از آن حمایت می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • وعده صادق به معنای عبور از قدرت بازدارندگی نیست/ پایان صبر استراتژیک ایران
  • پاسخ ایران به اسراییل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  • پاسخ ایران به اسرائیل موفقیت راهبردی بزرگ بود
  • چرا مقامات غربی نسبت به ماجراجویی رژیم‌صهیونیستی نگرانند؟
  • پایان صبر استراتژیک ایران!
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: پیش از هرگونه حمله باید خوب فکر کنیم/ ایران به حمله ما واکنش نشان خواهد داد